Det snar fr mycket nstan hr uppe i Norrland. Tnkte kpa mig ngot att ploga sn med, och ser att det finns ngra billigare hjullastare ute p marknaden fr ca 100k
Precis, kinesare r vanskliga nr det gller reservdelar men du kan kpa en 40r gammel volvo och nd hitta reservdelar s det r helt klart ngot du br tnka p.
Dessa billiga kinesmaskiner fungerar bra i 1, kanske tom 2 r. Sedan nr saker brjar g snder s blir det knas. Delar som inte r standard och inte gr att f tag p i Sverige osv.
Det lnar sig att lgga pengar p en kvalitetsmaskin om du skall anvnda den lngre stunder.
sg igr p blocket att det stog att de r en Cummins motor, allts amerikansk fast dem har skert bara gjort en kopia av cummins, enda jag vet r att lacken r dlig iallafall vad jag sg p kvd, Kolla hellre efter en jordbrukstraktor med frontlastare, mycket mer prisvrd och sjunker inte lika i vrde
Som tidigare sagt redan. Akta dig fr kinsesmaskiner. Ofta r det svrt att hitta delar, eller f tag p ersttare frn den riktiga marknaden.
Det riskerar allts att bli en dyrkpt historia. r du allmnt hndig och har kunskaper och tillgng till att laga sjlv s kanske.
Jag hade hellre kpt ngot som r etablerat p solid grund i Sverige och nnu bttre i min nrhet.
Gamla BM-baklastare duger lngt som grdsmaskiner och det finns mycket delar till dem och gott om mekar som kan dem utan och innan. Just kanske drfr r de sjukt verprissatta.
Hll dig undan kinamaskiner som tidigare sagts i trden! Jag skulle ven hlla mig undan baklastare, dels fr att de ofta sljs fr ett fruktansvrt verpris och dels fr att de faktiskt r ganska trtta. Jag hade valt en riktig hjullastare alla dagar i veckan framfr en baklastare.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!