• 1
  • 2
2005-04-29, 19:02
Medlem
när man ätit klart är det alltid bäst glöd

vänta såpass länge med att lägga på mat på grillen att ni redan skulle ha ätit klart om ni lagt på maten när ni egentligen tänkte lägga på den.

man måste lura grillen lite
Citera
2005-04-29, 19:15
Medlem
För nötkött:

1/2 dl olja
1 dl rödvin
1/3 dl soya
rosmarin och salvia

marinera en timme+
Citera
2005-04-29, 20:12
Medlem
Afonsos avatar
Visst tycker även jag att det är trevligt att grilla men det är fan inget självändamål.
Jobbigt med människor som skall envisas med att grilla så fort den första vårsolen tittar fram.
Sen sitter man där, stelfrusen med en vidbränd ryggbiff, och "njuter" i tolvgradig värme..
Citera
2005-04-29, 20:34
Medlem
GNRfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Visst tycker även jag att det är trevligt att grilla men det är fan inget självändamål.
Jobbigt med människor som skall envisas med att grilla så fort den första vårsolen tittar fram.
Sen sitter man där, stelfrusen med en vidbränd ryggbiff, och "njuter" i tolvgradig värme..
Min farsa brukade alltid lyckas med att bränna vid köttet tidigare. Men nu har jag lyckats övertyga honom om att använda sprayflaska när han grillar. Inga vidbrända köttbitar längre.

Hade en lärare på gymnasiet som bjöd oss på middag med grillat. Han använde både sprayflaska och hårtork. Godare grillmat har jag aldrig ätit. Tror han hade övat länge på det där.
Citera
2005-04-29, 23:04
Medlem
Kasta på hel gul lök inlindad i aluminiumfolie på grillens "eftervärme".

Gott att äta som den är, eller på macka.
Citera
2005-04-29, 23:12
Medlem
Gudruns avatar
Jag har förvisso grillat i öppna spisen hela vintern, men det är någe speciellt med att grilla o äta ute...
grillad paprika e mums
Citera
2005-04-30, 03:17
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso

Men nu var ju inte tråden tänkt att handla om ditt "förakt" mot grillning.. Grilla är nåt man bara gör. Punkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in