Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2013-01-21, 21:38
  #61
Medlem
ucklumarbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Lite ot kanske men vore inte detta ett alldeles fantastiskt jobb för fru Burzum?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16101534.ab

Lite roligt att du skriver det för Varg har faktiskt redan fått nys om det och skriver om studien i den allra senaste posten som släpptes idag på hans blogg thuleanperspective. Finns att läsa här http://thuleanperspective.com/2013/0...hanks-im-full/.

Han anser att det är ett dödfött projekt.
Citera
2013-01-21, 21:54
  #62
Medlem
ucklumarbogas avatar
Förövrigt kom en ny bild idag upp på herr Varg. På väg att lasta av höbalar från släpet och med hans kamouflerade lada i bakgrunden http://ancestralcult.files.wordpress...1/img_7952.jpg
Citera
2013-01-23, 13:11
  #63
Medlem
mittinresystems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ucklumarboga
Autistiska fru? Visst känns hon definitivt som ett bokstavsbarn och det lutar kanske åt autismspektrum men har du några källor på det?

Mer en (förhastad?) slutsats. Kollade runt bland deras hemsidor och mitt i allt hedniskt trams och nojor om judar skriver fru Varg en text om hur en person med autism fungerar.

edit: ok du hittade det...
Citera
2016-11-22, 02:14
  #64
Medlem
Naknekejsarens avatar
Vad tyckte ni om filmen? Tittade på amatörspektaklet med lite LSD häromdagen. Inte så illa, meditativt, men då tog jag en rejäl dos LSD.

Varg Vikernes är lite av ett mysterium för min del. En psykopat? missförstått hjälte? Geni med storhetsvansinne? Nu har hans fru dykt in i mysteriet hon med, människorna kändes så ofantligt distanta trots att vi får se de i nästan 2 timmar.

Inte en scen där man får se båda interagera med varandra. Varg talar bara med sig själv genom hela filmen.

De fångade dock naturens skönhet och det kändes "äkta" hur de försökte spinna tillbaka tiden för att finna någon essäns. Det var inte bara någon fjantig familjeutflykt, de är verkligen inne i rollspelet.

Kanske naturen och vår förhistoria däri skulle stå i centrum, medan karaktärerna fick agera bikaraktärer?

Vad tyckte ni om den?
Citera
2017-02-16, 06:16
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Vad tyckte ni om filmen? Tittade på amatörspektaklet med lite LSD häromdagen. Inte så illa, meditativt, men då tog jag en rejäl dos LSD.

Varg Vikernes är lite av ett mysterium för min del. En psykopat? missförstått hjälte? Geni med storhetsvansinne? Nu har hans fru dykt in i mysteriet hon med, människorna kändes så ofantligt distanta trots att vi får se de i nästan 2 timmar.

Inte en scen där man får se båda interagera med varandra. Varg talar bara med sig själv genom hela filmen.

De fångade dock naturens skönhet och det kändes "äkta" hur de försökte spinna tillbaka tiden för att finna någon essäns. Det var inte bara någon fjantig familjeutflykt, de är verkligen inne i rollspelet.

Kanske naturen och vår förhistoria däri skulle stå i centrum, medan karaktärerna fick agera bikaraktärer?

Vad tyckte ni om den?
Var kan man se den?
Citera
2017-02-16, 11:50
  #66
Medlem
Ambelains avatar
Vikernes verkar ha blivit omåttligt imponerad av den där danska TV-bonden (100% bonde/Bonderöven) ser det ut som.
Jag vet inte om det stämmer, men är de verkligen vänner med varandra på riktigt, Vikernes och den där TV-bonden?

Men jag kan verkligen se det framför mig, hur Varg bänkar sig framför TV:n varje gång ett nytt program ska visas, och sitter där med block och penna och nickar erkännande och imponerat varje gång dansken gräver upp en daggmask och förklarar hur bra maskarna är på att göra den överlägsna nordiska jorden till äkta mylla. "Jaääh", utbrister dansken, med masken i näven, medans hans hustru snabbt skyndar sig ut ut kamerans blickfång.


Är det verkligen sant att Vikernes gjorde sin lilla dokumentär som ett eget pilotprojekt för en ny, ur-norsk, version av 100% bonde, men att SVT refuserade den?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback