Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-01, 16:15
  #1
Avstängd
yverts avatar
köpte en för 12000kr innan jul, en Volta, den suger bra och man kan våttvätta mattor med den också,någon som har längre erfarenhet utav dessa?
Citera
2013-01-01, 16:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yvert
köpte en för 12000kr innan jul, en Volta, den suger bra och man kan våttvätta mattor med den också,någon som har längre erfarenhet utav dessa?

För 12 lök skulle jag nog kräva att den kokar kaffe också
Citera
2013-01-01, 17:11
  #3
Avstängd
yverts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTruthIsInHere
För 12 lök skulle jag nog kräva att den kokar kaffe också
nä du din pellejöns! det har jag en alldeles utmärkt bryggare till!
Citera
2013-01-01, 20:29
  #4
Medlem
Tjippmunks avatar
en miele. några år gammal.
Citera
2013-01-01, 20:46
  #5
Medlem
Helle031s avatar
En billig liten dammsugare från netonnet för typ 2-300 kr, låter som ett flygplan men den suger rätt bra.

Blir nog en ny snart.
Citera
2013-01-01, 21:30
  #6
Moderator
rotadents avatar
En Philips Experience som jag har haft sen slutet av 2006. Den är helt okej, men den låter väldigt mycket. Den tar S-bag och det är smidigt, de finns att köpa överallt. Om det är något råd jag skulle ge folk så är det att undvika sugare med konstiga påsmodeller som är svåra att få tag på. Min sambo hade innan vi träffades en dammsugare som hette Vampyr där det fanns typ två butiker i hela Stockholm att handla påsar på...
Citera
2013-01-02, 10:38
  #7
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Electrolux UltraSilencer
Den går så tyst så jag måste kolla att den verkligen suger ordentligt.
Det känns lite konstigt att dammsuga med den måste jag säga...
Citera
2013-01-02, 10:39
  #8
Medlem
tzjs avatar
Har en gammal LG som jag köpte för 15 år sedan ca. Den fungerar perfekt än idag. Kanske dags att uppdatera ändå...
Citera
2013-01-02, 10:41
  #9
Medlem
FarbrorKjells avatar
En Volta tillverkad 1964, hittad i en sopcontainer för 20 år sedan.
Citera
2013-01-02, 16:30
  #10
Avstängd
yverts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKjell
En Volta tillverkad 1964, hittad i en sopcontainer för 20 år sedan.
ja, du ser! Volta håller bra kvalitetsvaror, själv så älskar jag min nya dammsugare,blå och fin är den! och ger i från sig ett behagligt surrande ljud, och den suger oerhört tillfredställande.
Citera
2013-01-02, 16:32
  #11
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Electrolux UltraSilencer
Den går så tyst så jag måste kolla att den verkligen suger ordentligt.
Det känns lite konstigt att dammsuga med den måste jag säga...
Har en likadan och den går verkligen tyst. Hade en Volta tidigare och den lät som ett tröskverk!
Citera
2013-01-02, 17:01
  #12
Medlem
Evil_Invaders avatar
Köpte en Electrolux Ultraone som är helt ok.

Har även en billig grovdammsugare ifrån Kärcher som har rätt många år på nacken, men som fortfarande hänger med. Det jobbiga är att patronfiltret sätter igen rätt lätt om man inte använder påse, men det går å andra sidan rätt snabbt att blåsa rent patronfiltren om man har tillgång till tryckluft. Fast när Kärchern väl går sönder så tänkte jag istället välja en med renblåsningsfunktion av filtret.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback