Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-10, 13:10
  #313
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Det är väldigt mycket skönare att spela FPS-spel på en PC, betydligt goare måste jag säga.
Jag vet fan inte om jag håller med alltså. Möjligtvis när man kör MP, men det är något jag personligen gör i väldigt liten utsträckning. Jag är liksom där för storyn och upplevelsen, att mitt aim inte är 100% varje gång gör liksom inget.
Citera
2019-02-08, 06:15
  #314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
När du år 2015 äntligen fick spela GTA V, som var det största släppet år 2013 - så hade jag redan spelat det i 1,5 år. Var det värt väntan? Var spelet så mycket bättre för att du fick det med bättre renderade texturer?

Jag är i grund och botten en PC-gamer själv, men på grund av brist på tid och att andra intressen har tagit över, så har jag varken tid eller lust att hänga med i svängarna när det kommer till att hålla mig uppdaterad och ha den bästa prestandan möjligt - därför nöjer jag mig med en konsol, och kan väl tänka mig att jag på min höjd uppgraderar till en PS4 innan året är slut.

Det faktum att du tror att en hög clock rate säger tillräckligt om hur bra en processor är får mig att skratta, men du kan ju få fortsätta att tro att din överklockade processor från 2011 kan mäta sig med en processor från 2015. Vill du nöja dig med en halvkass processor så är det helt OK för mig

Det här var ju konstiga argument???
Ingen kan väl på fullt allvar argumentera för att tillgången på spel är bättre på konsol?
När jag väntade på gta5, så fanns miljontals andra titlar, som du aldrig kommer att kunna spela på din konsol.

Allt är ju dessutom bättre på pc och kontroll/styrmöjligheterna i stort obegränsade.

Att man tycker det duger med sämre och äldre grejer, blir ju också lite konstigt vid en diskussion om vad som är bäst.
Citera
2019-02-08, 06:19
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Fast om du bara tänker rent ekonomiskt så kostar ju ett begagnat spel till PS4 lika mycket som samma spel sprillans nytt på PC. Konsolspelen ligger fan på 600-700 i de flesta affärerna.

Så här är det ju. Kan man dessutom hålla sig några månader, kan man få tag på riktiga klipp till pc.

Om man är gamer och hävdar att pc blir dyrare, så är det nog inte så många spel man köper.
Dessutom har ju bl.a. Ps kostsamma abonnemang, för att överhuvudtaget spela över nätet, vilket ju bara är rent ocker.
Citera
2019-02-08, 10:34
  #316
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Det här var ju konstiga argument???
Ingen kan väl på fullt allvar argumentera för att tillgången på spel är bättre på konsol?
När jag väntade på gta5, så fanns miljontals andra titlar, som du aldrig kommer att kunna spela på din konsol.

Allt är ju dessutom bättre på pc och kontroll/styrmöjligheterna i stort obegränsade.

Att man tycker det duger med sämre och äldre grejer, blir ju också lite konstigt vid en diskussion om vad som är bäst.
4 år senare och ännu en gång missar PC-gamers årets (2018) största release, Red Dead Redemption 2.
Men du kan ju sitta och spela dina "miljontals" andra titlar som inte finns tillgängliga på konsol istället
Citera
2019-02-08, 10:45
  #317
Medlem
MiniDiscs avatar
Den största frågan tycker jag är hur man möblerar för PC-spelande. En tv och soffa har ju alla, men idag kör de flesta med en bärbar dator lite undangömt, eller till och med enbart en surfplatta. Ska man spela PC så behöver man ju en ganska stor yta för ett skrivbord, stol och all kringutrustning.
Citera
2019-02-08, 12:01
  #318
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniDisc
Den största frågan tycker jag är hur man möblerar för PC-spelande. En tv och soffa har ju alla, men idag kör de flesta med en bärbar dator lite undangömt, eller till och med enbart en surfplatta. Ska man spela PC så behöver man ju en ganska stor yta för ett skrivbord, stol och all kringutrustning.

Ett skrivbord/kontorsyta brukar vara standard i en vuxen persons hem.

Och det är många som har en bekväm datorplats istället för TV hörn.
Citera
2019-02-08, 13:25
  #319
Medlem
MiniDiscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ett skrivbord/kontorsyta brukar vara standard i en vuxen persons hem.

Och det är många som har en bekväm datorplats istället för TV hörn.

Idag ser det ganska ofta ut så här: http://madeleinebergman.blogspot.com...atorhorna.html

Jag vet att många fortfarande har en större datorhörna, men det går faktiskt åt det håll som visas i bilden.
Citera
2019-02-09, 01:14
  #320
Medlem
Maxtacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniDisc
Idag ser det ganska ofta ut så här: http://madeleinebergman.blogspot.com...atorhorna.html

Jag vet att många fortfarande har en större datorhörna, men det går faktiskt åt det håll som visas i bilden.

Tveksamt om "Leni" som bor där är en gamer
Citera
2019-02-09, 11:35
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
4 år senare och ännu en gång missar PC-gamers årets (2018) största release, Red Dead Redemption 2.
Men du kan ju sitta och spela dina "miljontals" andra titlar som inte finns tillgängliga på konsol istället

När dom släpper rewampen på wow classic till sommaren, så kan ju du passa på att varva red dead redemption för tredje gången.
Citera
2019-02-09, 11:50
  #322
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniDisc
Idag ser det ganska ofta ut så här: http://madeleinebergman.blogspot.com...atorhorna.html

Jag vet att många fortfarande har en större datorhörna, men det går faktiskt åt det håll som visas i bilden.

Om man kollar IKEA så tex den här poppis hos "gamers".
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50219044/
Citera
2019-02-09, 11:56
  #323
Medlem
guderis avatar
Kör både på PS4 och PC, men helt klart så är det på PC man helst vill spela. Bara titta på några av de senaste årens stora titlar och jämföra. Witcher 3, Fallout 4, AC origins etc. Alla dessa spel är ju hästlängder bättre på PC.
Citera
2019-02-15, 00:52
  #324
Medlem
inser att tråden OP startade är ca 6-7år, men ärligt talat. är OP hjärndöd? det är inte raketforskning att installera patchar (vilket du ändå måste göra med en konsol)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback