Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-31, 12:51
  #1
Medlem
Halloj kära flashbackare,

har kommit till ett vägskäl där jag känner att lite hjälp/tips från utomstående kanske hade kunnat hjälpa mig.

Jag och min älskade flickvän har varit ett par i över 6 år. Vi har gått igenom både bra och dåliga stunder, framför allt så har vi lyckats förlåta varandra för diverse snedsteg, lagt det bakom oss och blickat framåt. Jag älskar denna tjej något otroligt mycket och jag får så dåligt samvete över hur jag har börjat känna för oss på senare tid.

Det började i somras, en gammal flamma, som jag aldrig gjort något rent fysiskt med, bestämde att vi skulle ta och träffas och ta en öl eller två och snacka skit. Vi har nu regelbundet hängt varannan helg ända sen dess. Inte på tu man hand utan allt med vänner runt om.

Vi har alltid haft ett öga för varandra men pga olika omständigheter så har det aldrig blivit något mellan oss. När jag har varit singel så har hon haft pojkvän vice versa.

Problemet är nu att jag tror att jag börjar kära ner mig i denna tjejen nu. Jag sitter och förundras över hur denna kvinna verkligen är en kvinna. Passionerad, generös, omtänksam, driven, lagar mat som en gudinna, lång, mörkt långt hår, kvinnliga former, ja hon är den ideala kvinnan. Framför allt så är hon den totala kontrasten mot min flickvän som är väldigt "svensk" av sig, tvekar alltid, har svårt och ta egna beslut, velar fram och tillbaks och är allmänt negativ hela tiden.

Jag vet verkligen inte vilken väg jag ska ta nu. Ska jag göra slut med flickvännen och satsa på den andra? Ska jag avsäga allt kontakt med den andra tjejen och enbart fokusera på flickvännen? Tjejen i fråga vet ingenting om hur jag känner men det känns som om att det syns på mig hur mycket jag tänker om henne varje gång vi är med varandra.

Jag får sån otrolig ångest över det hela och jag vet inte ens om jag orkar ta itu med det. Det kommer att bli en så lång jävla process om jag gör slut men samtidigt så vill jag följa mitt hjärta.. Hjälp mig..
Citera
2012-12-31, 12:57
  #2
Medlem
Hej

Eftersom du inte kan välja själv och vill att jag ska göra det åt dig så tycker jag du ska satsa på tjejen med långt mörkt hår.

Inga problem.
Citera
2012-12-31, 13:13
  #3
Medlem
larvenfs avatar
Hej

Eftersom du inte kan välja själv och vill att jag ska göra det åt dig så tycker jag du ska satsa på tjejen du redan är i ett förhållande med, ekonomi krisen är inte över, tänk långsiktigt!

Inga problem.
Citera
2012-12-31, 13:14
  #4
Medlem
Du verkar vara en typisk svensk som inte kan ta egna beslut, en sån där som velar fram och tillbaka.

Finns risken att du kommer ångra dig om du lämnar din flickvän? Om ja, vågar du ta den risken?

Gräset är sällan grönare på andra sidan, men folk säger ju att man ska följa sitt hjärta. Ibland är ju faktiskt gräset grönare på andra sidan. Följa hjärtat eller hjärnan, hur långt har du tänkt?

Blev du något klokare av mitt inlägg?
Citera
2012-12-31, 13:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mekanikweed
Du verkar vara en typisk svensk som inte kan ta egna beslut, en sån där som velar fram och tillbaka.

Finns risken att du kommer ångra dig om du lämnar din flickvän? Om ja, vågar du ta den risken?

Gräset är sällan grönare på andra sidan, men folk säger ju att man ska följa sitt hjärta. Ibland är ju faktiskt gräset grönare på andra sidan. Följa hjärtat eller hjärnan, hur långt har du tänkt?

Blev du något klokare av mitt inlägg?


Vet ej, värsta som kan hända är att jag slutar upp ensam, utan någon av dem.
Citera
2012-12-31, 13:38
  #6
Medlem
adays avatar
Tycker din flickvän förtjänar en bättre pojkvän...
Citera
2012-12-31, 13:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aday
Tycker din flickvän förtjänar en bättre pojkvän...

I know..
Citera
2012-12-31, 13:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRichBitch
Vet ej, värsta som kan hända är att jag slutar upp ensam, utan någon av dem.

Om det värsta som kan hända är att du blir utan båda och blir singel så har du nog inte nog med känslor för någon av dem. Du borde ha tillräckligt med känslor för en av dem att du inte vill leva utan den personen.
Citera
2012-12-31, 14:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumi
Om det värsta som kan hända är att du blir utan båda och blir singel så har du nog inte nog med känslor för någon av dem. Du borde ha tillräckligt med känslor för en av dem att du inte vill leva utan den personen.

Det var faktiskt en intressant poäng, jag tackar!
Citera
2012-12-31, 15:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRichBitch
Det var faktiskt en intressant poäng, jag tackar!

Varsågod, ibland är det faktiskt nyttigt att vara singel så man lär känna sig själv ordentligt och vet att jorden inte går under utan en partner.

Gott nytt år och lycka till
Citera
2012-12-31, 15:33
  #11
Medlem
Du har nåt den klassiska 7 års svakan, klarar ni er igenom den så kommer det funka mycket bättre för er sen.

Du kan inte garantera att den nya tjejen är bra eller bättre. Tar du risken så förlorar du allt du satsats på i 6-7 år it's your choice liksom.

Jag hade nog inte gjort det tror jag. Men de bara du som vet vad som är rätt för dig långsiktigt.

Läs denna artikel
http://www.lovepanky.com/love-couch/...ionship-stages
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback