Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Legalisera?
Ja
85,70%
1486 röster
Nej
14,30%
248 röster
2021-02-18, 17:25
  #937
Medlem
Röstar: Ja.

Trots att jag själv inte röker kommer jag aldrig ändra min åsikt kring cannabis, det bör vara lagligt för den som vill röka och 18 årsgräns.
Citera
2021-03-29, 19:48
  #938
Medlem
Ja!

Det finns väldigt många potentiella hälsofördelar med cannabis för att det ska vara olagligt.
Skulle nog dock hålla mig på vaporizers / edibles i stället för att röka det för att undvika lungproblem.

Cannabis har personligen hjälpt mig med mycket tlx klarat skolan och hjälpt motivera mig till att fixa ett jobb och hålla mig aktiv.
Men det är olika för olika personer vissa blir soffpotatisar men jag vart motiverad och mer intresserad av värden omkring mig jag ville lära mig och prova nya saker.

Innan cannabis tycket jag livet var segt och tråkigt utan någon motivation allmänt deprimerad och humör svängningar fick terapi och massa olika former av recept lagd medicin från läkare.

Visst " hjälpte " dom med min depression genom att göra så jag inte kände någonting alls allting vart meh varken glad eller ledsen som gjorde mig ännu mindre motiverad.

Tur nog så är CBD lagligt i Sverige så jag kan i alla fall sova ordentligt lagligt utan att ta recept lagd medicin med 20+ sidor av biverkningar.

Det finns säker många mer människor som mig som kan få ett mycket bättre och produktivt liv med hjälp av cannabis men tyvärr tror det svenska folket att cannabis är lika farligt som typ heroin men egentligen är det inge värre en alkohol
Citera
2021-04-05, 19:52
  #939
Medlem
jaggillarsnuss avatar
Ja. Det är en växt. En växt som människor använts sig av i tusentals år. Personligen drog jag mig naturligt till den växten dessutom. Och det gjorde min personliga livskvalité x1000 bättre. Det var så tills jag insåg att det var onda kriminella som sålde denna växten. Sluta göra vanliga människor kriminella och låt dom som vill använda sig av denna växt få göra så. Faktumet att denna växt är olaglig har skadat mig väldigt väldigt mycket i längden både mentalt och fysiskt. Nog är nog. Vi som nation får visa framfötter här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback