• 37 850 online
  • 1 203 925 medlemmar
  • 62 297 379 inlägg
  • 1
  • 2
2012-12-30, 21:52
Medlem
Hej hade tänkt att köra igång en deff och ligga på ett kalori underskott typ 1500kcal/dag men frågan är hur länge ska man göra det? Vill loosa en hel del body fat och få mer synliga och definerade muskler. Hade tänkt att köra stenhårt när jullovet är slut så man ser bra ut till beachen 2013 Hur länge ska man deffa och sen hur länge ska man vänta innan man deffar igen,eller är det bara att köra på? Hade givetvis tänkt att bulka lite mellan varven.

Ser ut såhär atm.

Framsida:

http://imageshack.us/a/img27/6302/imag19.jpg

Baksida:

http://imageshack.us/a/img32/9919/imag0056c.jpg

Målet är väl att se ut ungefär såhär till sommaren 2013:
http://www.google.com/imgres?q=buff+...49,s:100,i:151

Väger runt 86-87 just nu på 180cm cirka, bf vet jag ej. Midjemått skulle jag tro är runt 90-95cm inte säker.

Tacksam för svar!
Citera
2012-12-30, 21:57
Medlem
Timies avatar
Du deffar givetvis tills du fått den % kroppsfett du vill åt.
Citera
2012-12-30, 21:57
Medlem
PWMWDs avatar
Börjar du nu och kör riktigt strikt def så kan du uppnå ditt mål sen angående hur länge man ska deffa och bulka är ju helt upp till dig själv!
Citera
2012-12-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedFrank
Hej hade tänkt att köra igång en deff och ligga på ett kalori underskott typ 1500kcal/dag men frågan är hur länge ska man göra det? Vill loosa en hel del body fat och få mer synliga och definerade muskler. Hade tänkt att köra stenhårt när jullovet är slut så man ser bra ut till beachen 2013 Hur länge ska man deffa och sen hur länge ska man vänta innan man deffar igen,eller är det bara att köra på? Hade givetvis tänkt att bulka lite mellan varven.

Ser ut såhär atm.

Framsida:

http://imageshack.us/a/img27/6302/imag19.jpg

Baksida:

http://imageshack.us/a/img32/9919/imag0056c.jpg

Målet är väl att se ut ungefär såhär till sommaren 2013:
http://www.google.com/imgres?q=buff+...49,s:100,i:151

Väger runt 86-87 just nu på 180cm cirka, bf vet jag ej. Midjemått skulle jag tro är runt 90-95cm inte säker.

Tacksam för svar!
Du kommer inte se ut så till sommaren. Tyvärr.
Citera
2012-12-30, 22:00
Medlem
Du ska deffa tills du känner dej nöjd med resultatet. Det är det enda du behöver tänka på. Har ingen aning om hur mycket ditt kaloriintag ligger på atm så svårt att säga hur effektiv din deff på men 1500 kcal/dag låter vettigt. Absolut inte mindre. Gäller ju också äta rätt kcal så att säga.

Jag skulle definitivt bygga mer muskler innan du börjar deffa med tanke på ditt mål. Du har stora axlar/armar men måste jobba betydligt mer med bröstet/magen där du ser rätt average/inte så stark ut imo Just my opinion

Edit: För att bli mer "rippad" till sommaren skulle jag köra 3 dagar löpning intensiv träning, och tre dagar styrketräning per vecka, uppdelat mån-ons. fre-sön tex.
Senast redigerad av Maada 2012-12-30 kl. 22:03.
Citera
2012-12-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PWMWD
Börjar du nu och kör riktigt strikt def så kan du uppnå ditt mål sen angående hur länge man ska deffa och bulka är ju helt upp till dig själv!
Kan man köra på ett kalori underskott typ 1-2 månader i sträck? Eller kommer man förlora massa?
Citera
2012-12-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiicera
Du kommer inte se ut så till sommaren. Tyvärr.
Nej vad bra för det sa jag aldrig heller stor skillnad på ett ungefär och se exakt ut som den kroppen,stolpskott
Citera
2012-12-30, 22:04
Medlem
PWMWDs avatar
Citat:
Kan man köra på ett kalori underskott typ 1-2 månader i sträck? Eller kommer man förlora massa?

Du kommer nog förlora lite men se till att få i dig samma protein mängd som vid bulk så kommer du troligtvis bevara muskelmassan. -500 kcal per dag är väll att rekommendera, under det borde du absolut inte gå ifall du vill bevara massan
Citera
2012-12-30, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maada
Du ska deffa tills du känner dej nöjd med resultatet. Det är det enda du behöver tänka på. Har ingen aning om hur mycket ditt kaloriintag ligger på atm så svårt att säga hur effektiv din deff på men 1500 kcal/dag låter vettigt. Absolut inte mindre. Gäller ju också äta rätt kcal så att säga.

Jag skulle definitivt bygga mer muskler innan du börjar deffa med tanke på ditt mål. Du har stora axlar/armar men måste jobba betydligt mer med bröstet/magen där du ser rätt average/inte så stark ut imo Just my opinion

Edit: För att bli mer "rippad" till sommaren skulle jag köra 3 dagar löpning intensiv träning, och tre dagar styrketräning per vecka, uppdelat mån-ons. fre-sön tex.
Så en ett kaloriöverskott och sen en deff rekomenderar du? Jag hade tänkt att börja springa ute så fort snön försvinner men det vet man ju aldrig när den försvinner, hade eventuellt tänkt att börja köra lite mma lr thaiboxning går detta bra att komplettera istället för löppass? Tycker personligen det är roligare att springa fritt ute i naturen än att stå vid ett rullband på gymmet.
Citera
2012-12-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PWMWD
Du kommer nog förlora lite men se till att få i dig samma protein mängd som vid bulk så kommer du troligtvis bevara muskelmassan. -500 kcal per dag är väll att rekommendera, under det borde du absolut inte gå ifall du vill bevara massan
Yes. Är 1 ätar dag i veckan eller varannan vecka okej vid deff? Är väl inte så jättefarligt om man förlorar lite massa hit och dit blir ju bättre att förlora bodyfat och få synliga och en aning mindre muskler och sen jobba sig upp igen med en bulk och bli med rippad.
Citera
2012-12-30, 22:16
Medlem
Citat:
Yes. Är 1 ätar dag i veckan eller varannan vecka okej vid deff? Är väl inte så jättefarligt om man förlorar lite massa hit och dit blir ju bättre att förlora bodyfat och få synliga och en aning mindre muskler och sen jobba sig upp igen med en bulk och bli med rippad.

1 ätar dag funkar bra.
Du kommer bygga på dig massan igen sen när du bulkar, och mer än det.
Citera
2012-12-30, 22:16
Medlem
PWMWDs avatar
visst kan du ta ätardag, inte för ofta bara
Citera
  • 1
  • 2