Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-30, 18:12
  #1
Medlem
A.Riddles avatar
Hej.

Jag har ett gammalt PS3 60 GB som jag köpte begagnad ca ett år efter släppet av PS3. Första gången den fick Ylod lämnade jag in den, de "fixade lite" men de sa att den fortfarande stängde av sig efter ett tag. När jag tog hem den och testade så fungerade den finfint , i ett par dar.

Efter ca 2 dagar fick den YLOD igen, då köpte jag helt enkelt ett slim. Nu har den stått i 1-3(?) år (kommer inte ihåg hur länge haha) Och jag har börjat fundera på om det finns några "desperata" försök att fixa den? Har testat att värma upp vissa delar av moderkortet och andra småknep men det har inte fungerat. Igår såg jag även några som lyckats fixa den genom att stoppa in moderkortet i ugnen. Se här (inte exakt den videon jag såg, men jag orkar inte leta xD) Har öppnat PS3t förut och såg du ett litet svart chip (tror det var på baksidan) som det liksom smält hål halvvägs in i chippet, som en liten grop. Då trodde jag att jag skulle behöva skaffa ett nytt sådant chip=nytt moderkort och gav upp.

Men nu bryr jag mig inte så mycket om jag pajar hela skiten, så jag undrar om ni vet några andra knep att fixa YLOD, om det inte är chippet som orsakar det hela. Tänkte kanske testa det där med ugnen här i dagarna, om ni inte vet ett litet knep som typ någon "knappkombo" eller, tja, vadsomhelst!

Stort tack till den som kommer med bästa tipset!



(Ja, kanske inte borde göra en ny tråd, då det finns trådar ang. ylod, men jag tänkte att det här "endast" ska vara de mera riktigt desperata knepen, som alla kanske inte vill testa då det kan förstöra PS3t, men om jag tänkte fel så förlåt )
__________________
Senast redigerad av A.Riddle 2012-12-30 kl. 18:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback