Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-29, 17:40
  #1
Medlem
EdwardWs avatar
Jag påstår att du endast är ett fragment av min fantasi, precis som alla andra människor och objekt runt mig.

Hur bevisar du mig motsatsen?
Citera
2012-12-29, 17:43
  #2
Medlem
Viewts avatar
Jag tränar MMA regelbundet. Det är svårt att köpa din teori när en näve slår av näsbenet på mig, varför skulle jag låta ett fragment av min fantasi komma undan med något sådant?
Citera
2012-12-29, 17:44
  #3
Medlem
MystEquals avatar
Jag finner det ovärt att bevisa motsatsen till något som inte är bevisat .

Vidare borde du kunna styra din egen fantasi åtminstone lite grann, men mig kan du väl inte kontrollera?
Citera
2012-12-29, 17:46
  #4
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW
Jag påstår att du endast är ett fragment av min fantasi, precis som alla andra människor och objekt runt mig.

Hur bevisar du mig motsatsen?

bajs ger liv liv producerar bajs jag bajsar på dig.
Citera
2012-12-29, 17:56
  #5
Medlem
Nevaehs avatar
Ja det är inte första gången man läser en sådan här tråd, men visst har sådana tankar kommit till mig också när jag var ca 10 år gammal.
Citera
2012-12-29, 17:56
  #6
Medlem
Man-At-Armss avatar
Solipsism?
Citera
2012-12-29, 17:57
  #7
Medlem
EdwardWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viewt
Jag tränar MMA regelbundet. Det är svårt att köpa din teori när en näve slår av näsbenet på mig, varför skulle jag låta ett fragment av min fantasi komma undan med något sådant?

Det krävs smärta för att uppskatta njutning. Får jag en smäll så må det vara att jag tappat kontrollen över min fantasi.

Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
Jag finner det ovärt att bevisa motsatsen till något som inte är bevisat .

Vidare borde du kunna styra din egen fantasi åtminstone lite grann, men mig kan du väl inte kontrollera?

Du är ett verk av min fantasi, det känns inte alls ologiskt att fantasin själv kan säga "Men mig kan du väl inte kontrollera?".
Citera
2012-12-29, 18:03
  #8
Medlem
Viewts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW
Det krävs smärta för att uppskatta njutning. Får jag en smäll så må det vara att jag tappat kontrollen över min fantasi.



Du är ett verk av min fantasi, det känns inte alls ologiskt att fantasin själv kan säga "Men mig kan du väl inte kontrollera?".

Hela världen har skapats i din fantasi. Om det finns något du anser inte går att skapa, så måste det alltså existera utanför din fantasi.

Om hela universum är blott en illusion som du inte själv kan skapa, vem är det då som skapar illusionen för dig?
Citera
2012-12-29, 18:09
  #9
Medlem
EdwardWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viewt
Hela världen har skapats i din fantasi. Om det finns något du anser inte går att skapa, så måste det alltså existera utanför din fantasi.

Om hela universum är blott en illusion som du inte själv kan skapa, vem är det då som skapar illusionen för dig?
Universums gränser är lika med min fantasis gränser, därav är inte universum oändligt såvida inte min fantasi är det.
Citera
2012-12-29, 18:10
  #10
Medlem
Glyphics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevaeh
Ja det är inte första gången man läser en sådan här tråd, men visst har sådana tankar kommit till mig också när jag var ca 10 år gammal.

Det här känns lite mera som tankar man får under/efter en psykadelisk drog
Citera
2012-12-29, 18:23
  #11
Medlem
EdwardWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glyphic
Det här känns lite mera som tankar man får under/efter en psykadelisk drog

Är det ett sakligt argument som duger för att förkasta min tes?
Citera
2012-12-29, 18:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW
Är det ett sakligt argument som duger för att förkasta min tes?

Är det även din fantasi som publicerar detta svar? Är det din fantasi som just nu sitter och diskuterar med dig själv på ett fantasiforum? Är du schizofren? Är du hög?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback