Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-05-18, 13:37
  #13
Medlem
Min klocka står att den är på väg och man kan följa den med deras kurir. Gick blixtsnabbt för dem att behandla ordern och få ut den från lager. Förhoppningsvis kommer den i början av nästa vecka Kommer absolut gå in och skriva här igen när(om ) jag får den för det känns lite som gambling i och med att det är Polen och nästan 20 procent billigare än Sverige...
Citera
2013-05-23, 11:19
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mincelb
Jag söker information om hemsidan e-klockor.se och information hur det har gått för andra som handlat där.
Butiken ägs av någon Filip Plonka från Krakow.

Är det någon som har erfarenhet av att handla från denna butik? Tror ni att det är säkert?
Vet att de har paypal men är väldigt paranoid när det kommer till nätshopping.

Vet inte om det fortfarande är aktuellt men jag kan absolut rekommendera e-klockor. BRukar inte skriva rekommendationer men jag var tveksam till om det skulle bli bra så nu är man glad när klockan är framme

Tog cirka 5 dagar från Polen och hit. Det enda negativa var att de inte ringde innan kuriren kom till min lägenhet. Visste inte heller att de skulle komma just den dagen.

Noteras att:
Lådan var i helt oöppnad skick.
Garantisedeln var korrekt stämplad.
Förpackad väldigt stöttåligt.
Citera
2013-05-24, 21:28
  #15
Medlem
Efter att ha hört med zegarmistrz och fått bekräftat att e-klockor är deras svenska filial samt läst omdömena i den här tråden bestämde även jag mig för att köpa från e-klockor. Statusen på min order ändrades till skickad någon timme efter att beställningen gjordes, återkommer i nästa vecka med hur resten har gått.
Citera
2013-06-01, 17:29
  #16
Medlem
Ok, här kommer det utlovade svaret. Klockan dök upp som utlovat i veckan och jag kunde inte vara mer nöjd. Gjorde en otroligt bra affär som handlade från e-klockor.se istället för en butik i Sverige. Särskilt om man ser till det ifyllda garantikortet som gör att jag kan lämna in klockan i valfri annan auktoriserad Tissotförsäljare för reparation under garantitiden. Skulle rekommendera e-klockor till vem som helst!
Citera
2013-09-18, 13:33
  #17
Medlem
e-klockors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakum
Här kommer en till uppdatering:

Fick i veckan min Certina DS Podium http://e-klockor.com/sv_SE/p/CERTINA...53670294265/54 och den fungerar utmärkt.

Den levererades hem till min dörr på 5 dagar, kom självklart väl förpackad i originalkartong och den är helt perfekt. För att svara på era ovanstående frågor: Ja, jag fick ett stämplat och påskrivet garantikort. Stämpeln är från F.H.U Plonka Krakow etc, vilket betyder att den internationella garantin självklart gäller då han är certifierad återförsäljare av klockor från Swatch Group (Certina, Tissot, Swatch etc.).
Kan också understryka att det inte råder några som helst tvivel om att klockan är äkta.

Rekommenderat pris (enligt prislappen som satt på klockan när jag fick den) är 1290 PLZ vilket är ca 2700 sek. Dock betalade jag bara 1056 PLN, 2293 kr. Hur detta går ihop är för mig fortfarande ett mysterium.

Sammanfattningsvis: Jag är väldigt nöjd, klockan är kanonfin, allt gick väldigt smidigt och priserna är oslagbara. Stämplade garantilappar, kvitton, originalkartonger m.m gjorde att det kändes väldigt seriöst. Och ja visst, hemsidan ser väldigt amatörmässig ut och mycket är kört i google translate men det struntar jag faktiskt i


Vi försöker vårt bästa för att få nöjda kunder. Vi jobbar ständigt på att förbättra hemsidan. Vi hoppas att alla ska tycka om den i framtiden.
Citera
2013-09-18, 13:39
  #18
Medlem
e-klockors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.p.i.t.e
Hos Tissot så gäller den internationella garantin om man köper från en auktoriserad säljare (vilket Plonka och http://www.zegarmistrz.com är), dock inte e-klockor.

Det var därför jag undrade om man får med ett stämplat garantikort.

Det som får mig att tveka är att de skriver att de har Klarna men man kan inte välja att betala med det och när jag mailade och frågade sa de att de arbetade på det. Hade uppskattat att kunna få hem klockan innan jag betalar.

Företaget bakom e-klockor är Plonka. Vi har avtal med Tissot, Cetina och flera andra företag från Swatch-gruppen. Vårt företag driver ett antal webbplatser. Tissots hemsida har inte möjlighet att räkna upp alla vår awebbplatser. Plonka finns däremot som oficiell återförsäljare.

Nu fungerar det att betala med Klarna. Du kan välja Klarna Faktura eller Klarna Konto.
Citera
2013-09-18, 13:40
  #19
Medlem
e-klockors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seta23
Precis som TS, valde jag att inte handla från e-klockor. Köpte från en svensk hemsida istället då det endast var några hundra dyrare.

Sidan ser opålitlig ut... Hur kommer det sig att de kan ha så billiga klockor? Lite för bra för att vara sant eller? Och hur fungerar det med garanti i utlandet?

Vi kan hålla låga priser eftersom vi inte har lika mycket pålägg som svenska företag.
Garantin för Schweiziska klockor är internationell. Det innebär att oavsett var klockan är köpt har den en garanti gällande i hela världen i två år. Om du har problem med klockan i Sverige - kontakta oss genom Swatch Group Nordic:

The Swatch Group (Nordic) AB
P.O. Box 47325
Årstaängsvägen 1 A
SE-10074 Stockholm
Tel: +46 8 681 18 75 8 681 18 00
Citera
2013-09-18, 13:40
  #20
Medlem
e-klockors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.p.i.t.e
Bara en snabb fråga, fick du ditt garantikort stämplat när de skickade klockan så att du kan använda dig av Tissots internationella garanti?

Alla klockor skickas med stämplade garantikort. Garantin är internationell och är giltigt i hela världen i två år.
Citera
2014-02-24, 16:38
  #21
Medlem
Jag tror att det är säkert att handla hos dem. Det finns betalnings möjligheter, bl.a. faktura och delbetalning. Men jag har kollat deras priser mot svenska priser, mest "swiss made". Tissot och Certina har de bästa priserna i Sverige än hela Europa. I bästa fall är det ett par hundra lapp billigare hos e -klockor men du saknar försäkring som ingår i de svenska priser. Det är inte värt besväret!
Citera
2014-03-11, 22:35
  #22
Medlem
Nu har jag handlat hos dem. Allt gick smärtfritt. Jag kollade några andra tänkbara klockor (30-40 st Tissot och Certina) , och jag har följt priserna. Allt är dyrare hos dem och blir bara dyrare. Trots att momsen, skatten och andra omkostnader är mindre där. De flesta svenska butiker har förlängd garanti, upp till tio år, många har halvår försäkring, vissa skickar med valfri present. Kan inte motivera köp hos dem. Den som jag köpte var 300 kronor billigare, men inte längre!!!
Citera
2015-06-08, 11:45
  #23
Medlem
Har beställt en klocka, fick den idag. bra paket, mkt embalge, å väl skyddad.

Så nu är en man en Riktigt stolt ägare av en CERTINA C001.639.16.037.01 DS PODIUM BIG SIZE GMT C0016391603701

Riktigt trevligt klocka
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback