Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-27, 23:51
  #1
Medlem
Hej! Minns att jag läste för flera år sedan om en våldtäkt i Norrland (?) på 80-talet som slutade med att den unga kvinnan sprang ut naken i skogen och där gick vilse och frös ihjäl, eller något ditåt. Förövaren hade kört ut henne i ingenstans och lämnat henne där.
Jag vill minnas att de tog en kille som även blev dömd, men liket hittades inte förrän senare.

Vet någon vilket fall jag menar och har mer info?
Citera
2012-12-27, 23:54
  #2
Medlem
VLKs avatar
Nämndes inte det fallet i Veckans Brott, har hört om det nyligen iaf.
Citera
2012-12-27, 23:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VLK
Nämndes inte det fallet i Veckans Brott, har hört om det nyligen iaf.

Vet du i vilket avsnitt det nämndes?

Tror, med betoning på tror, att detta var sent 80-tal.
Citera
2012-12-28, 00:01
  #4
Medlem
VLKs avatar
Detta, 1996 eller 1987?

http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.49...vasternorrland

Fy fan, varenda lokaltidning har ju artiklar om olösta mord.
__________________
Senast redigerad av VLK 2012-12-28 kl. 00:05.
Citera
2012-12-28, 00:04
  #5
Medlem
NavierStokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hej! Minns att jag läste för flera år sedan om en våldtäkt i Norrland (?) på 80-talet som slutade med att den unga kvinnan sprang ut naken i skogen och där gick vilse och frös ihjäl, eller något ditåt. Förövaren hade kört ut henne i ingenstans och lämnat henne där.
Jag vill minnas att de tog en kille som även blev dömd, men liket hittades inte förrän senare.

Vet någon vilket fall jag menar och har mer info?
Jag känner igen det här fallet. Det var väl inte ens en fullbordad våldtäkt, kvinnan sov (?) och vaknade till när han klädde av henne har jag för mig. Sen fick hon panik och sprang ut i skogen. Mannen försökte ropa tillbaka henne men lyckades inte.

Mannen blev övertalad till att erkänna att han mördat henne och bränt liket i en sopförbränningsanläggning (om jag inte minns alldeles galet). Det var trots allt några år sedan.
Citera
2012-12-28, 00:06
  #6
Medlem
VLKs avatar
Det här låter det som.

Citera
2012-12-28, 00:09
  #7
Medlem
Tänker du på Sara Eriksson mördad 1987 oktober?
Citera
2012-12-28, 00:09
  #8
Medlem
NavierStokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLK
Det här låter det som.

Kan nog finnas fler fall som passar in på TS beskrivning. Det jag tänker på fick sin upplösning i och med att kvinnans kvarlevor hittades, och det var klart att hon inte bragts om livet.
Citera
2012-12-28, 00:10
  #9
Medlem
VLKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dytteri
Tänker du på Sara Eriksson mördad 1987 oktober?

En till samma år alltså?
Citera
2012-12-28, 00:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Jag känner igen det här fallet. Det var väl inte ens en fullbordad våldtäkt, kvinnan sov (?) och vaknade till när han klädde av henne har jag för mig. Sen fick hon panik och sprang ut i skogen. Mannen försökte ropa tillbaka henne men lyckades inte.

Mannen blev övertalad till att erkänna att han mördat henne och bränt liket i en sopförbränningsanläggning (om jag inte minns alldeles galet). Det var trots allt några år sedan.

Ja, det är detta fall jag tänker på! Han erkände utan att ha gjort det av någon märklig anledning. Så han blev övertalad alltså? Av polis? Vet du var detta hände?
Citera
2012-12-28, 00:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dytteri
Tänker du på Sara Eriksson mördad 1987 oktober?

Jag vet faktiskt inte, har inget namn i huvudet. 87 och okt kan ju stämma bra!


Citat:
Ursprungligen postat av VLK
Det här låter det som.

I fallet jag tänker på var ingen kniv eller hund inblandad. Kvinnan fick skjuts efter en utekväll eller något sådant.
Citera
2012-12-28, 00:26
  #12
Medlem
NavierStokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ja, det är detta fall jag tänker på! Han erkände utan att ha gjort det av någon märklig anledning. Så han blev övertalad alltså? Av polis? Vet du var detta hände?
Jag tror det är "Sara Eriksson, 1987" som dytteri nämner. Det var så många år sedan att minnet blir lite luddigt . Det kan ha varit hans föräldrar som övertalade honom, men jag minns inte tydligt. Det verkar tyvärr inte stå så mycket på nätet om fallet, det skedde ju före internets intåg. Kanske finns någon analog källa (bok alltså ) där det står om det. En kriminalkrönika för 1987 borde ta upp det då fallet var lite speciellt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback