Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Snart är tvåret 2012 över. Så därför blickar vi framemot till tvåret 2013.
Så vilka program ser ni helst ska börja 2013. Ett program som jag hoppas återvänder någon gång nästa år är Big Brother. Men jag tvekar.
Ett annat program jag hoppas återvänder är Idol då X-factor var katastrofalt dåligt. Inte alls speciellt påkostat som TV4 prompt vill påpeka.
Vilka hoppas ni på? Samt vilka programideer hoppas ni att tvkanalerna skapar/köper in?
Vad som helst men inte Idol, snälla. Misstolka mig inte fel nu. Jag gillade Idol även om jag inte följde det slaviskt. Men jag är så fruktansvärt trött på alla talangjakter. Skitsamma om det är Idol, Fame Factory, Popstars, Talang, The Voice, X-factor, de amerikanska varianterna som också sänds i Sverige eller något helt annat.
Big Brother och dokusåpor känns för övrigt som en gammal kvarleva som inte hör hemma på tv år 2013.
Det som jag vill se mer av på TV är mer "nya" program. Inte samma typ av program i flertal varianter. "Ensam mamma söker", "Bonde söker fru" etc är ju bara trist. Svenska humorprogram, tävlingsshower och tv-serier i allmänhet är ganska trist. Dessutom finns det ett överflöd av matlagningsprogram. Kanske för många, och då gillar jag ändå matlagningsprogram. Men man får gärna plocka bort flertal av dem. Överlag vill jag se tv-serier som inte påminner om andra, utan känns lite nyskapande. Ungefär som när 'House' och 'Prison Break' var nytt.
Vill även se mindre repriser överlag på alla tv-kanaler, och att samma film inte ska visas stup i kvarten fast i olika kanaler. Förrutom tex Beck som enbart visas i TV4, fastän man har sett alla minst 5 gånger vid detta laget.
Jag kan dock inte namnge specifika tv-serier eller program som jag ser fram emot.