Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-04-10, 19:48
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av playthings
Håller med, bor i LA och det finns massor att göra här, har bott hör 2 år och finns fortfarande massor som jag inte har gjort här. San Diego har gaslamp district där alla nattklubbar och ute ställen är, men skit litet område, den enda anledningen jag åker dit är för att se på baseball är ett san Diego Padres fan, men annars finns det inget, LA har massor Disneyland ärmskitmroligt även för vuxna, Universal studios, Hollywood suger men kul om man är turist, Malibu, Beverly Hills, Orange county, The Grove, alla stränder, ett av de bästa är att åka till Huntington Bach och hyra en cykel och en heldag där och bada. Finns massor med shopping mat från alla världens länder, så fattar inte vad som är så tråkigt med LA... Älskar att bo här!!! Och ja älskade att åka hit som turist innan jag flyttade hit.
Ja man kan inte direkt påstå att California screaming är för barn direkt och inte mickeys fun wheel heller i disney california adventure
Citera
2013-06-05, 20:09
  #26
Medlem
Jag ska göra den här resan i en cab.. 16 nätter. Landar kl 17 (dag1) i LA. Tar nog tre nätter där, åker mot SF vid 18-tiden dag 4. En eller 2 övernattningar på vägen. Santa Cruz typ. Dag 6 efter lunch framme i SF. Tar 3 nätter här. Dag 9 åker tidigt till yosemite, 2 nätter här. Förslag på boende och bästa endagstrekken emottages tacksamt :). Dag11 åker till Death Valley. Två nätter här. Dag 13 till LAS Vegas. Två nätter här. Dag 15, kör tidigt till LAX från LV och flyger hem... När ska jag köra från Las Vegas om jag ska veta på LAX kl 16?

Kommentarer på denna planering?

Har en natt till att lägga in, var ska jag lägga den tycker ni?
Citera
2013-06-07, 09:15
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Jag ska göra den här resan i en cab.. 16 nätter. Landar kl 17 (dag1) i LA. Tar nog tre nätter där, åker mot SF vid 18-tiden dag 4. En eller 2 övernattningar på vägen. Santa Cruz typ. Dag 6 efter lunch framme i SF. Tar 3 nätter här. Dag 9 åker tidigt till yosemite, 2 nätter här. Förslag på boende och bästa endagstrekken emottages tacksamt . Dag11 åker till Death Valley. Två nätter här. Dag 13 till LAS Vegas. Två nätter här. Dag 15, kör tidigt till LAX från LV och flyger hem... När ska jag köra från Las Vegas om jag ska veta på LAX kl 16?

Kommentarer på denna planering?

Har en natt till att lägga in, var ska jag lägga den tycker ni?

Du kommer att åka en herrans massa bil på kort tid. Om ni är fler än 2 så rekommenderar jag inte cab. Detta då baksätena sällan går att sitta i (om man inte har 3-4 åringar med sig).

Om du är intresserad av naturupplevelser och vin så kan jag rekomendera 1 extra dag i vindistrikten norr om SF. Sen kan man ju spendera hur mycket tid som helst i Monterrey, Carmel och Santa Cruz och dess omgivningar (det finns ett antal redwood områden att ströva i bland annat).

Resan från Vegas till LA tar minst 4 timmar, då du inte kommer i rusningstrafik så bör du nog kanske räkna med totalt 6 timmar och du bör lämna in bilen senast 2 timmar innan flyget går (då har du 1 timme på dig att lyckas checka in). Det innebär att du nog bör dra från Vegas runt 8.
Citera
2017-03-09, 13:47
  #28
Medlem
Nej men jag vill dit. Man älskar ju film och kändisar liksom en annan på jobbet med som jag vet skulle älska La Land. Men han verkar ej gilla resor men kommer tycka det är as kul här när han varit här och spec universal studios. Älskar ju premiärer och skulle tå utmed röda mattan en hel del hade varit där i veckan då det var beauty and the beast
Citera
2017-03-09, 13:48
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EywonofRohan
Ja man kan inte direkt påstå att California screaming är för barn direkt och inte mickeys fun wheel heller i disney california adventure
Santam onica beach= baywatch stranden. själv skulle jag nog bli fast i spehallen där på piren
Citera
2017-03-12, 09:55
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikii

Varför kör du inte Route 1 mellan L.A och San Fransisco? Då slipper du problemet med att vägen är tråkig samt att du kör förbi massa små samhällen som ska vara mysiga.
Googling på Route 1[/url]

Hej! Jag håller med om att bila kustvägen SF till LA,det finns så många fina
ställen utmed den vägen man kan stanna till vid som Monterey Santa Barbra
lilla dansk staden Solvang med vingårdar,,,,mm.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2041140

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback