Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-06, 14:10
  #817
Medlem
Tänkte beställa en av de nya 12" Macbook-datorerna till hösten för att ha som studie/surfdator under min studietid som blir mellan 3-5 år för att sedan eventuellt sälja den för runt halva inköpspriset. Känns det rimligt?
Citera
2015-05-06, 14:32
  #818
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bickdig
Tänkte beställa en av de nya 12" Macbook-datorerna till hösten för att ha som studie/surfdator under min studietid som blir mellan 3-5 år för att sedan eventuellt sälja den för runt halva inköpspriset. Känns det rimligt?

Då mac datorer har haft ett ständigt starkt andrahandsvärde så kan det gå, men ta det inte för givet då mycket kan hända under 5 år!
Citera
2015-05-06, 17:21
  #819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bickdig
Tänkte beställa en av de nya 12" Macbook-datorerna till hösten för att ha som studie/surfdator under min studietid som blir mellan 3-5 år för att sedan eventuellt sälja den för runt halva inköpspriset. Känns det rimligt?

vet inte om macbook passar så bra för att plugga med om jag ska vara ärlig, det är en riktigt svag dator som känns som att det är gjord för att kolla mail och sociala medier på.
Citera
2015-05-07, 02:35
  #820
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonymontana123
vet inte om macbook passar så bra för att plugga med om jag ska vara ärlig, det är en riktigt svag dator som känns som att det är gjord för att kolla mail och sociala medier på.
Det beror ju helt på vad man ska göra, vad man har för syfte.
Men jag skulle alla gånger välja en MacBook Pro.
Citera
2015-05-07, 03:20
  #821
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy
Det beror ju helt på vad man ska göra, vad man har för syfte.
Men jag skulle alla gånger välja en MacBook Pro.
Samma här. Dock skulle jag aldrig påstå atten Macbook INTE är konstruerad för plugg. Om det är något den gör bra för så är det plugg
Citera
2015-05-10, 23:19
  #822
Avstängd
Du har ju redan en grym dator. Det ska verkligen inte behövas kraftigare för musikprod. Den kanske är seg för det är så mycket Porr på den.
Citera
2015-05-11, 07:12
  #823
Medlem
Jag har raderat allt utom logic och lite bilder, då har jag 20GB hårddisk kvar.

Den tar upp hela processorn och måste pausa musiken ibland bara vid uppspelning, jag får ligga när jag vill och behöver inte porr, kan nån vettig hjälpa mig?

Detta är min första mac och jag hade förväntat mig mer av skiten faktiskt, riktigt dålig maskin som för 12,000 inte klarar av det man ber den om.

Elektronisk musik är det btw så det är många tracks, inte en bas en gitarr ett trumset en sångare, då hade det vart en barnlek givetvis.
Citera
2015-05-11, 07:17
  #824
Avstängd
Då är det alltså för liten hårddisk. Byt mot större? Det är ju inget fel med datorn i sig. Om det tar upp hela processorn gör du något fel. Du kan tex inte lägga effekter på varje kanal. Använd bussar.
Citera
2015-05-20, 00:12
  #825
Medlem
dutys avatar
Snabba puckar.

Värt att köpa en macbook air 13, early 2015 för 6500kr? Fynd?

edit: 4gb minne, 1,6 ghz processor.
Citera
2015-05-20, 09:14
  #826
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duty
Snabba puckar.

Värt att köpa en macbook air 13, early 2015 för 6500kr? Fynd?

edit: 4gb minne, 1,6 ghz processor.


Beror på, vad är det för disk i den?
Citera
2015-05-20, 10:55
  #827
Medlem
dutys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Beror på, vad är det för disk i den?

Macintosh HD?
Citera
2015-05-20, 11:05
  #828
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duty
Macintosh HD?


Haha tänkte mer om det var en SSD eller en HDD samt storlek på den =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback