2014-06-16, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Jag testade en MBA hos elgiganten för ett par dagar sedan och märkte en sak, varje gång man ville klicka på något så var man tvungen att klicka på touchpaden, går det inte att lösa att man endast dubbelklickar ("touch klickar") för att öppna och stänga något? Alla PC laptops har ju den funktionen men var väldigt förvånad över att mac inte har det? Eller kan man ändra det i inställningar?
Självklart, kolla i Systeminställningar > Trackpad.
Citera
2014-06-20, 12:44
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Hur stor är sannolikheten att vi kommer få se en ny MBA innan September månads slut?

*såg att det var bra pris på netonnet nu...
Citera
2014-06-20, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Hur stor är sannolikheten att vi kommer få se en ny MBA innan September månads slut?

*såg att det var bra pris på netonnet nu...

Även om en ny presenteras av Apple så lär den inte ha samma pris som netonnet säljer den för nu. Jag går i samma köptankar.
Citera
2014-06-27, 10:59
Medlem
00marcus00s avatar
Tänkte köpa en ny macbook pro 13" med retina-skärm. Det är två st jag står och väljer mellan; den som kostar 12k och den som kostar 14k. Den billigare varianten har 4GB 1600MHz och den dyrare har 8GB 1600MHZ. Den dyrare har även dubbelt så stort minne i datorn. Hursomhelst, hur mkt skillnad gör de där extra 4 GB 1600MHz-minnet?
Citera
2014-06-27, 11:42
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00marcus00
Tänkte köpa en ny macbook pro 13" med retina-skärm. Det är två st jag står och väljer mellan; den som kostar 12k och den som kostar 14k. Den billigare varianten har 4GB 1600MHz och den dyrare har 8GB 1600MHZ. Den dyrare har även dubbelt så stort minne i datorn. Hursomhelst, hur mkt skillnad gör de där extra 4 GB 1600MHz-minnet?

Det är inget du ens kommer att märka av om du ska använda datorn som normalt. Men, jag skulle personligen köpa den med mest minne, enbart för att den endast är 2k som skiljer och det är något jag annars skulle reta mig på i efterhand.
Citera
2014-06-27, 11:51
Medlem
00marcus00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Det är inget du ens kommer att märka av om du ska använda datorn som normalt. Men, jag skulle personligen köpa den med mest minne, enbart för att den endast är 2k som skiljer och det är något jag annars skulle reta mig på i efterhand.

Okej. Aa, minnet är rätt litet men jag har två externa hårddiskar som jag använder. När märker man skillnad på 4 och 8 GB då?
Citera
2014-06-28, 13:27
Medlem
Wishmes avatar
Jag har nyligen köpt en Macbook och har en gammal extern hårddisk till PC liggandes. Hur gör man för att formatera om den till rätt format utan att något försvinner?
Citera
2014-06-28, 13:30
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishme
Jag har nyligen köpt en Macbook och har en gammal extern hårddisk till PC liggandes. Hur gör man för att formatera om den till rätt format utan att något försvinner?

Formaterar du hårddisken kommer absolut inget att finnas kvar.
Citera
2014-06-29, 01:51
Medlem
Ska snart ta och köpa min första Mac dator. Det jag är sugen på är en Macbook Air eller Pro. Men då man nämner detta till polarna så kommer de med "Du betalar för äpplet, en dator för 8 000 är lika bra som en Mac för 14 000".

Stämmer detta? Vet att siffrorna är rätt överdrivna men hur ser det ut nu för tiden? Betalar man mycket för äpplet eller? Jag har absolut noll koll gällande detta så uppskattar svar!!
Citera
2014-06-30, 22:19
Bannlyst
Hej

Någon som kör Windows 7 på sin MBA 13"? Hur fungerar det? Hur mycket lagringsutrymme går åt för Windows 7?

Räcker 4gb ram om man ska dual boota win7 och osx?

Mvh
Citera
2014-07-13, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi.12
Ska snart ta och köpa min första Mac dator. Det jag är sugen på är en Macbook Air eller Pro. Men då man nämner detta till polarna så kommer de med "Du betalar för äpplet, en dator för 8 000 är lika bra som en Mac för 14 000".

Stämmer detta? Vet att siffrorna är rätt överdrivna men hur ser det ut nu för tiden? Betalar man mycket för äpplet eller? Jag har absolut noll koll gällande detta så uppskattar svar!!
Bumpar lite, ingen som har något att säga?

Har läst att de nya uppdaterade MacBook Pro Retina kommer om någon vecka.
Citera
2014-07-13, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi.12
Bumpar lite, ingen som har något att säga?

Har läst att de nya uppdaterade MacBook Pro Retina kommer om någon vecka.
Alltså det stämmer att du får en PC med mycket bättre prestanda för t.o.m 6000:- än vad du får om du köper en Mac för 14000:-. Talesättet att man betalar för Äpplet är sant. Du ska tänka på PC & Mac som om du ska handla kläder. Du får en bra och slittålig regnjacka från Åhléns för 300:-, men du får en lika bra jacka från Armani för 3000:-.

Jag är själv en Apple-älskare så jag är den sista som hatar på märket, men jag håller med om att prylarna är löjligt dyra. Hur som helst så är Mac kvalité och du kommer uppleva 99% mindre problem med en Mac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in