Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-07, 15:14
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razoz
Så tänkte jag med, men nu sitter jag i retina-träsket... Fan vad vackert allt blir, speciellt textrendering..
Haha, du är en retinajunkie.

Retinaskärmen är verkligen spektakulärt fantastisk. För den som har en massa pengar över finns ju MacBook Pro 15" som jag tycker är världens absolut bästa bärbara dator helt enkelt.

Nu behöver jag inte en bärbar dator utan kör med Mac mini plus iPad och iPhone.
Citera
2013-09-08, 13:37
  #290
Medlem
Razozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Haha, du är en retinajunkie.

Retinaskärmen är verkligen spektakulärt fantastisk. För den som har en massa pengar över finns ju MacBook Pro 15" som jag tycker är världens absolut bästa bärbara dator helt enkelt.

Nu behöver jag inte en bärbar dator utan kör med Mac mini plus iPad och iPhone.

Man vet att man är sjuk när man läser text för annan anledning än innehållet..
Citera
2013-09-08, 14:42
  #291
Medlem
Om man köper en Air modell på blocket i oöppnad packet hur ser jag skillnaden mellan 2012 och 2013 års modellen då 2011 0ch 12an ser exakt likadana ut och 13års modellen ser jag heller ingen skillnad

Så vad ska jag titta på o leta efter så jag inte blir blåst
Citera
2013-09-08, 18:32
  #292
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Om man köper en Air modell på blocket i oöppnad packet hur ser jag skillnaden mellan 2012 och 2013 års modellen då 2011 0ch 12an ser exakt likadana ut och 13års modellen ser jag heller ingen skillnad

Så vad ska jag titta på o leta efter så jag inte blir blåst

På ovansidan av lådan kan man se vilket år den är från genom att titta på hålet/hålen bredvid hörlurskontakten. Är det två små hål med en dryg centimeters mellanrum är det årets. Äldre modeller har flera ännu mindre hål formade till en cirkel.
Citera
2013-09-08, 18:45
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Om man köper en Air modell på blocket i oöppnad packet hur ser jag skillnaden mellan 2012 och 2013 års modellen då 2011 0ch 12an ser exakt likadana ut och 13års modellen ser jag heller ingen skillnad

Så vad ska jag titta på o leta efter så jag inte blir blåst
Serienumret eller modellnumret. Sen kollar du i Mactracker eller här till exempel.
Det finns fler sätt.
Citera
2013-09-08, 19:22
  #294
Medlem
congentis avatar
Snor mitt eget inlägg från tråden rörande MBA och rMBP, hoppas det är okej. Det är min första Mac nämligen.

Citat:
Hm, sitter också med lite problem angående val av dator. MBA, MBP, MBP bättre prestanda än den billigaste men utan retina eller rMBP men inte kraftigare. Har ju blivit van vid skärmar med hög upplysning i och med min iPhone, iPad och och tv alla har hög upplösning, därför kommer problemet in med om det ser dåligt ut med datorerna utan retina.

Nummer två problem är kraften i datorn. Kommer använda den mest till att surfa och skolarbeten, där en del jobbiga till exempel matematiska program kommer att användas och presentationer, men ibland också titta på film på resor och som någon tidigare skrivit, möjligen football manager. Kommer alltså varken att redigera bilder, musik eller film på den.

Airens enda stora plus är väl egentligen designen och vikten, eller? Undrar om den "vanliga MBP" håller nivån rent hårdvarumässigt. Kommer det att se dåligt ut utan retina? Eller skulle jag egentligen behöva en dator som klarar av lite mer?

Sen ska det ju påpekas att Apple håller en presskonferens i övermorgon, tror jag att det var, kommer datorerna uppdateras tror ni?
Citera
2013-09-08, 19:30
  #295
Medlem
Man kan hoppas att det kommer en Air med retinaskärm.
Två nya iPhones.
Mac Pro, nya modellen som ser ut som en svart papperskorg men är brutalt kraftfull.
Nu iPad.
Upphottad MacBook Pro 15,6".
Själv saknar jag MacBook Pro 17" också.
Citera
2013-09-09, 21:52
  #296
Medlem
Står mellan en Mac bärbar eller en PC. Kommer behöva cracka bla. Adobe serien och diverse CAD program. Är det möjligt på en Mac?

Kraven,
- 15" skärm
- Bra batteritid
- 64bit operativsystem

- Minst en fyrkärnig processor över 2.5GHz (minst i5)
- Minst 8Gb RAM över 1000 MHz
- Separat GPU med minst 512mb VRAM. (iprincip alla versioner av Nvida Quadrotm eller Amd firepro tm.

Kan väl bara säga att jag förstår nada utav kraven ovan då jag inte har någon koll på hårdvara i datorer men skulle uppskatta hjälp något otroligt. Finns det en hemsida där jag kan fylla i ovanstående info och få upp alternativ?
Citera
2013-09-09, 23:57
  #297
Medlem
Hoppas att det kommer en ny Macbook Pro Retina imorgon! Behöver verkligen en ny dator nu!
Citera
2013-09-11, 00:37
  #298
Medlem
Vad hände med Macbook Pro Retina idag???
Citera
2013-09-11, 00:48
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Vad hände med Macbook Pro Retina idag???
http://images.apple.com/pr/pdf/q1fy12datasum.pdf

Apple är främst en mobil- och surfplattetillverkare, inte en datortillverkare.
Citera
2013-09-11, 00:53
  #300
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
http://images.apple.com/pr/pdf/q1fy12datasum.pdf

Apple är främst en mobil- och surfplattetillverkare, inte en datortillverkare.

Det var nog det dummaste jag har hört på länge. Apple har gjort datorer i 37 år! Det finns inte bättre datorer än Apples. Dom är först och främst datortillverkare. Mobiltelefon och surfplatta har kommit dom senaste åren bara
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback