Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-24, 19:35
  #1
Medlem
Hej.

Jag har klippt film i sony video vegas på min pc och detta har gått väldigt bra, men efter att jag bytte till mac har jag stött på problem.

Jag har tankat adobe premiere pro cs6 (även testat cs5) och jag har samma problem i båda programmen.

När jag importerar ett klipp så kan jag inte trycka play, varesig i den vänstra rutan som visar råklippen man vill importera till timelinen, eller den högra rutan som förhandsvisar timelinen. Den playas bara i någon sekund (ibland mindre, ibland kanske 1,5 sekunder) sedan stannar den. detta är sjukt irriterande!

Jag kan titta på hela klippen i förhandsgranskningen eller vlc på själva datorn utan problem, men i adobe så går det inte! Så på så vis har jag räknat ut att det i alla fall inte har med grafikkortet eller filmfilerna att göra.

Har testat 3 olika filmfiler från 3 olika kameror men samma problem kvarstår.

Filmklippen är filmat med 600d, 5d mark II och g12.

Min dator:

Modellnamn: MacBook Pro
Modellidentifierare: MacBookPro4,1
Processornamn: Intel Core 2 Duo
Processorhastighet: 2,5 GHz
Antal processorer: 1
Totalt antal kärnor: 2
L2-cache: 6 MB
Minne: 4 GB
Busshastighet: 800 MHz

OM någon skulle kunna hjälpa mig vore jag väldigt tacksam.
Kanske är datorn för dålig? Kanske är det något som ska ställas in på datorn eller på programmet?

god jul på er, och tack på förhand!

Mvh Claes.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback