Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-11-19, 13:10
  #49
Avstängd
JohnnyDeppigs avatar
Det var 2014 som trillingnöten försvann ur Aladdinasken, till mångas stora besvikelse. Nu byts en av ersättarna, fläderblom, ut. Istället kommer den nya pralinen lime att ta plats i asken.
Citera
2016-12-16, 13:57
  #50
Medlem
CarlXIIs avatar
nu finns körsbärslikörpraliner till salu på ÖoB, så det var fler än vi i tråden som saknade den
Citera
2016-12-25, 16:12
  #51
Medlem
Konstigt att både Trillingnöt (3:e plats) och Körsbärslikör (1:a plats) var så populära vid omröstningen 2009 men nu tas bort:
http://news.cision.com/se/kraft-food...t-sitt,c463639

Är det så att båda är dyra? Med tanke på hur många Alladinaskar som görs går det att tjäna stora pengar på att byta ut de dyraste pralinerna. Båda de bortplockade innehåller riktig frukt/nöt och inte enbart gegga med smak.
__________________
Senast redigerad av Varglig 2016-12-25 kl. 16:26.
Citera
2016-12-30, 14:31
  #52
Medlem
japanskbruds avatar
jag tog en som liknade körsbärslikör utan att läsa i locket .. blev förvåndad som fan när den smakade tandkräm istället
Citera
2016-12-30, 14:33
  #53
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Konstigt att både Trillingnöt (3:e plats) och Körsbärslikör (1:a plats) var så populära vid omröstningen 2009 men nu tas bort:
http://news.cision.com/se/kraft-food...t-sitt,c463639

Är det så att båda är dyra? Med tanke på hur många Alladinaskar som görs går det att tjäna stora pengar på att byta ut de dyraste pralinerna. Båda de bortplockade innehåller riktig frukt/nöt och inte enbart gegga med smak.
körsbärslikör tas väl bort av politisk korrekthet, för att kartongen ska bli halal .. eller så har någon räknat ut att dom tjänar 25 öre per kartong. För övrigt känns det som kvalitén är mkt lägre överlag, än tidigare jular ..
Citera
2017-02-15, 17:23
  #54
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Tänkte aktualisera frågan och tråden. Behöver få tag i körsbärslikör-pralinen till en vän som älskar dem och som just fyllt år.
VAR går det att få tag i dessa?

Kanske lite sent svar men CarlXII länkade till Ebay där det fanns gott om sådana att köpa. Ska även finnas på ÖB enligt CarlXII.
Citera
2018-02-06, 03:22
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Fick just höra av fadren att den godaste pralinen i hela asken försvunnit. Stämmer det?
Om så är fallet så blir jag mycket upprörd, kränkt och förnärmad!

Ja, vilket svek. Det har gått många år, men det svider ännu.
Citera
2018-02-06, 07:12
  #56
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Ja, vilket svek. Det har gått många år, men det svider ännu.

Jag har inte köpt en Alladin-ask sedan körsbärslikören försvann. Saknar den oerhört mycket. Mitt liv har blivit mycket tommare.
Citera
2018-02-06, 14:28
  #57
Medlem
rayraviolis avatar
Jag har inte provat Alladin på länge men nu är det gjort. Av nostalgiska skäl kanske jag saknar klassiker som trillingnöt och fransk nougat, men annars tycker jag att de flesta av pralinerna är rätt goda. Den med jordgubbsfyllning gillade jag dock inte. Men den stora chocken var pralinen med lime. Det är bland det värsta jag nånsin provat!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback