Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-23, 19:18
  #1
Medlem
Niwecs avatar
Jag ska börja med att berätta att jag själv var kritisk till om det finns andar eller inte, visst man har sett det okända men tanken har aldrig slagit mig om man nån gång skulle vara med om det själv.

Iallafall, när jag sov över hos min flickvän hände det en jävligt underlig grej. Det kändes som nånting paralyserade mig, kunde inte röra mig, prata eller på nåt sätt kommunicera under några sekunder. Samt att jag hörde mitt hjärta dunka sjuuukt högt och onaturligt fort. Trodde fan att jag skulle dö, tjejen vaknar dock när hon ser mig i denna situation, tur. Vet att jag inte sov eftersom hon märkte att jag rörde mig plus att jag hade ögonen öppna och befann mig i samma ställning/situation som efter paralysen.

Jag berättar det här till henne och hon berättar om att hennes farsa har varit med om det där kontinuerligt sen han var 15 år gammal. Jävligt läskigt med tanke på vad jag nyss varit med om. Blev inte mkt sömn nästa natt kan jag säga.

Har ni själv varit med om nåt liknande? vad är andar för något och varför gör dom såhär? Hur kan det fortfarande vara så många som tror att spöken ej finns när det är så obvious?
Citera
2012-12-23, 19:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niwec
Jag ska börja med att berätta att jag själv var kritisk till om det finns andar eller inte, visst man har sett det okända men tanken har aldrig slagit mig om man nån gång skulle vara med om det själv.

Iallafall, när jag sov över hos min flickvän hände det en jävligt underlig grej. Det kändes som nånting paralyserade mig, kunde inte röra mig, prata eller på nåt sätt kommunicera under några sekunder. Samt att jag hörde mitt hjärta dunka sjuuukt högt och onaturligt fort. Trodde fan att jag skulle dö, tjejen vaknar dock när hon ser mig i denna situation, tur. Vet att jag inte sov eftersom hon märkte att jag rörde mig plus att jag hade ögonen öppna och befann mig i samma ställning/situation som efter paralysen.

Jag berättar det här till henne och hon berättar om att hennes farsa har varit med om det där kontinuerligt sen han var 15 år gammal. Jävligt läskigt med tanke på vad jag nyss varit med om. Blev inte mkt sömn nästa natt kan jag säga.

Har ni själv varit med om nåt liknande? vad är andar för något och varför gör dom såhär? Hur kan det fortfarande vara så många som tror att spöken ej finns när det är så obvious?
sömnparalys heter det. Nej spöken och vettar finns ej oavsett vad formets iqreserv kommer hävda.
Citera
2012-12-23, 19:20
  #3
Medlem
flingaroos avatar
Det kallas sömnparalys och har ingenting med paranormala saker och andevärldar att göra.
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys
Citera
2012-12-23, 19:20
  #4
Medlem
Phillemans avatar
Sömnparalys, kroppen sover men hjärnan är vaken
Citera
2012-12-23, 19:20
  #5
Medlem
angelgirls avatar
Förmodligen en sömnparalys: http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys
Citera
2012-12-23, 19:35
  #6
Medlem
Jepp, jag kan bara instämma i kören - sömnparalys ....
Jag bör väl ta åt mig av kommentaren om var de är, när man som mest behöver dem, d v s jag tror på det man kan kalla för spöken.

Häckla mig gärna för det, det är ok, jag tål det.

GOD
JUL
!!!!
Citera
2012-12-23, 19:45
  #7
Medlem
itsames avatar
Jag tror folk som lider av olika fenomen inte har mycket användning för att veta vad vi kallar dessa.. Vad förorsakar dem och hur kan man bli av med dem är väl kanske det man undrar på.
Citera
2012-12-23, 19:59
  #8
Medlem
Detta orsakades inte av andevärlden, detta kan uppstå om du är stressad eller på annat sätt nerkörd psykiskt.
Citera
2012-12-23, 20:08
  #9
Medlem
CockneyRejects avatar
sömnparalys anus, läs även lite om Lucid Dreaming och OBE
Citera
2012-12-23, 21:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Detta orsakades inte av andevärlden, detta kan uppstå om du är stressad eller på annat sätt nerkörd psykiskt.

Källa på det?
Citera
2012-12-23, 21:59
  #11
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Källa på det?

Händer att jag får sömnparalyser,jag blir otroligt trött i kroppen och bara däckar i sängen mitt på dagen, oftast efter jobbet/plugget naturligtvis.Jag är ganska psykiskt nedkörd på det också.
Brukar höra väldigt starka ljud bortsett från dom typiska symptomen.
Citera
2012-12-23, 22:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramsay
Händer att jag får sömnparalyser,jag blir otroligt trött i kroppen och bara däckar i sängen mitt på dagen, oftast efter jobbet/plugget naturligtvis.Jag är ganska psykiskt nedkörd på det också.
Brukar höra väldigt starka ljud bortsett från dom typiska symptomen.

Intressant och inte en orimlig tes. Själv går jag i sömmen vid stress. men det är ingen källa. Skelkäfta gjorde ett medicinsikt utlåtande och då är det kotymt att hänvisa till en källa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback