Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-23, 00:02
  #1
Medlem
Goldstandards avatar
Hej

Jag tänkte köpa ett xbox 360 till min flickväns syster. Räcker minne/hårdisk på 4GB? Minnet ska enbart användas för att kunna spara på spelen, alltså ingen online tjänster eller filmnerladdning. Ska handla det imorgon så är tacksam för svar!!
Citera
2012-12-23, 00:05
  #2
Medlem
Reddots avatar
Det stål väl på baksidan av spel hur mycket minne de behöver? Så länge han inte har 300 spel lär det gå fint.
Citera
2012-12-23, 00:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldstandard
Hej

Jag tänkte köpa ett xbox 360 till min flickväns syster. Räcker minne/hårdisk på 4GB? Minnet ska enbart användas för att kunna spara på spelen, alltså ingen online tjänster eller filmnerladdning. Ska handla det imorgon så är tacksam för svar!!

Ja, om det bara ska sparas på den. Däremot tycker jag att det är ett måste att installera spelen på hårddisken så man slipper ljudet av skivan som snurrar (vilket kan låta väldigt högt), men då krävs en hårddisk på 250gb.
Citera
2012-12-23, 00:23
  #4
Medlem
MICR0SOFTs avatar
Det kommer räcka sålänge man inte köper spel genom xbox live eller något liknande
Jag har själv xbox 360 slim med 4gb och det räcker bra för mig.
Citera
2012-12-23, 00:30
  #5
Medlem
Goldstandards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MICR0SOFT
Det kommer räcka sålänge man inte köper spel genom xbox live eller något liknande
Jag har själv xbox 360 slim med 4gb och det räcker bra för mig.

vad bra! vilka spel rekommenderar du jag ska köpa till den kåta lilla slynan på 14 år då?
Citera
2012-12-23, 01:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldstandard
vad bra! vilka spel rekommenderar du jag ska köpa till den kåta lilla slynan på 14 år då?
Svårt, så länge du inte vill ge henne ett presentkort på spel så chansa vilt och strunta i vad tjejer i vanliga fall gillar. Det finns även XBLA-kollektioner att köpa för runt 100 kr, oftast med c:a fem stycken olika arcadespel som mer än ofta är sysselsättande.

Jag hade själv nog ändå valt att köpa presentkortet, mest med tanke på att hon själv får välja och att du slipper göra ett dåligt val baserat på någon annans smak.
Citera
2012-12-23, 01:27
  #7
Medlem
Goldstandards avatar
såg precis att xbox 360 finns både finns i glänsig och matt färg, vad fan? jag vill i så fall ha den i matt, men dem flesta nätbutiker skriver inte vilket av dem de har....
Citera
2012-12-23, 01:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldstandard
såg precis att xbox 360 finns både finns i glänsig och matt färg, vad fan? jag vill i så fall ha den i matt, men dem flesta nätbutiker skriver inte vilket av dem de har....
Den blanka är den med 250 GB och den matta är den med 4 GB.
Citera
2012-12-23, 03:19
  #9
Medlem
Jag köpte slim med 4gb, funkar perfekt till spara spel osv. DOCK kräver tex BF3 att man lägger HD-content på HDD för att kunna spela med HD-texturer, då funkar inte 4gb HDD pga den är bara flash eller nån sån skit.
Det är även gött att kunna ladda hem spel (typ årets spel "the walking dead" enl VGA) osv, så i längden är det enligt mig värt med ordentlig HDD (250gb) till sexboxen! =)
Citera
2012-12-23, 07:44
  #10
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldstandard
vad bra! vilka spel rekommenderar du jag ska köpa till den kåta lilla slynan på 14 år då?

Spar de kronorna och köp dig en kurs i allmänt hyfs och vett. Gör du nog både dig själv och din flickvän en tjänst. God jul.
Citera
2012-12-24, 00:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Den blanka är den med 250 GB och den matta är den med 4 GB.

Fel, sedan förra året nån gång så tillverkas alla Xbox i den matta versionen.
Citera
2012-12-24, 04:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittluderrrr-byFW
Fel, sedan förra året nån gång så tillverkas alla Xbox i den matta versionen.
D.v.s. med undantag från specialutgåvor. Tur att TS ville ha en matt konsol och att de tillverkas med 4 GB-HDD, då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback