Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-26, 08:44
  #1
Medlem
Tjena

Jag sitter med en ny bärbar dator och eftersom jag inte är så duktig på hemelektronik tänkte jag höra om en sak mer er...

Jag skulle vilja köpa ett högtalarpaket som jag trådlöst når från min dator så att jag kan spela mina MP3's.
Samma högtalarpaket skulle jag även vilja använda till min TV, men den kopplingen måste inte vara trådlös även om jag skulle föredra det.

Finns detta att köpa? Vad behöver jag? Högtalare o receiver? Finns det något exempel på ett färdigt paket? Behöver jag köpa till något till min dator/TV?

Min dator är en av Dells dyrare modeller.

/Fille
Citera
2005-05-04, 15:58
  #2
Medlem
Trådlöst kort i din dator är det första du behöver.... Det andra du behöver är en produkt som kan ta emot musiken/filmen som du vill streama från ditt dator/nätverkskort. Det finns ett par olika modeller på marknaden. Jag skulle nog välja en maskin som både klarar ljud och bild, finns ett par på marknaden tex den här http://www.clasohlson.se/WAG.aspcp=E...&ic=N&sw=15902

Denna maskin kopplar du sedan till din befintliga tv & förstärkare och vanliga högtalare som en extra källa. Då har du således möjlighet att sitta med din bärbara dator och visa semesterbilder från datorn, spela musik eller lyssna på musik.

Med mitt förslag så får du således trådlös överföring från din dator till tv/förstärkare men behöver sladd till högtalare.
Citera
2005-05-04, 18:38
  #3
Medlem
Kowalskis avatar
Apple har en produkt, apple airport express, som är någon form av router med ljudutgång. Man kan via iTunes streama musik till stereon med den. Jag har en sån funkar riktigt bra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback