Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Piratpartiet anmäler svenska banker för blockad mot Wikileaks

flashback.se

De svenska bankernas roll i den finansiella blockaden mot Wikileaks har nu hamnat på Finansinspektionens bord. Piratpartiet har gjort en anmälan, och kräver att myndigheten utreder om bankernas agerande är lagligt.

Läs hela artikeln
2012-12-21, 22:12
  #1
Medlem
-ELF-s avatar
Det tycker jag var bra gjort. Vare sig Wikileaks får tag på information på laglig eller olaglig väg så måste organisationer, regeringar och annat granskas djupt lite då och då.
Citera
2012-12-21, 22:24
  #2
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Det tycker jag var bra gjort. Vare sig Wikileaks får tag på information på laglig eller olaglig väg så måste organisationer, regeringar och annat granskas djupt lite då och då.

Folk dör oskyldigt, både civila i Irak och Amerikanska soldater för vad han har valt att publicera.

Det finns en anledning till att vi har statshemligheter. För att INTE hamna i Anarki!

Han, och tydligen du, ska växa upp.

Sedan tycker jag det är ett stort problem om Banker, som är privata företag, inte ska få bestämma vilka de ska ha som kunder.
Citera
2012-12-22, 06:24
  #3
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Folk dör oskyldigt, både civila i Irak och Amerikanska soldater för vad han har valt att publicera.

Det finns en anledning till att vi har statshemligheter. För att INTE hamna i Anarki!

Han, och tydligen du, ska växa upp.

Sedan tycker jag det är ett stort problem om Banker, som är privata företag, inte ska få bestämma vilka de ska ha som kunder.

Som du tycker så skulle i princip banker och kortföretag kunna slå ut politiska partier, som exempel. Är det bra?
Citera
2012-12-22, 15:42
  #4
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Folk dör oskyldigt, både civila i Irak och Amerikanska soldater för vad han har valt att publicera.

Det finns en anledning till att vi har statshemligheter. För att INTE hamna i Anarki!

Han, och tydligen du, ska växa upp.

Sedan tycker jag det är ett stort problem om Banker, som är privata företag, inte ska få bestämma vilka de ska ha som kunder.
Varför skulle vi hamna i anarki om staterna skulle sluta fiffla med saker?
På vilket sett ska jag växa upp? När jag var liten så var världen rena paradiset. Det fanns inget ont i världen och alla hade det bra. Men nu har jag tagit av mig dessa barnglasögon och ser hur skev och korrupt denna värld egentligen är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback