Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-21, 18:32
  #1
Medlem
Vad gör en till golare? Jag kallas för golare när Adrian Pernet sa att att jag köpte av honom..
Då sa jag: "ja han sålde mig Cannabis..Adrian Pernet sålde mig grönt". Är jag en golare? De tycker inte jag..
Citera
2012-12-21, 18:39
  #2
Medlem
//Mac\\-Sters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RodiAlsaadi
Då sa jag: "ja han sålde mig Cannabis..Adrian Pernet sålde mig grönt". Är jag en golare? De tycker inte jag..

Sa till vem?
Citera
2012-12-21, 18:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av //Mac\\-Ster
Sa till vem?

Polisen...
Citera
2012-12-21, 18:40
  #4
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RodiAlsaadi
Vad gör en till golare? Jag kallas för golare när Adrian Pernet sa att att jag köpte av honom..
Då sa jag: "ja han sålde mig Cannabis..Adrian Pernet sålde mig grönt". Är jag en golare? De tycker inte jag..


Klart du inte tycker.

En ganska för mej klar beskrivning av en Golare är: Den ( förutom en vanlig laglig medborgare ) som är Polisen behjälplig med någon information gällande något brott är att räkna som Golare.

Mentaliteten Han sa det så jag sa så brukar man normalt växa ifrån när man slutar leka i sandlådan.
Det finns en form av moral även i en sån sak som i låg-mellanstadiet då kallades den skvallerbytta som sprang till fröken och den litade man aldrig på.
Lika dom som kör med stuket Men han började.

Att du berättar om en olaglighet till Polisen i ett förhör liknande gör dej till Golare hur mycket du än vänder och vrider på det.....glöm inte Golare har inte PolareDon't snitch you Bitch

Så bli inte sne på mej för det är inte jag som gjort reglerna eller kommit på de oskrivna lagarna...

Edit: Mod kan låsa tråden för TS har fattat;
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av SteelPizza
Vi som läst dina papper vet att du golade honom.

Jag finns på Skånegatan (det ligger mitt emot Nya Ullevi) om du och din släkt vill prata.

Citat:
RodiAlsaadi
Okej jag är golare, nöjd?? Orkar inte mer.. Bryr mig inte längre
.
https://www.flashback.org/sp41043125
__________________
Senast redigerad av DallasSkulls 2012-12-21 kl. 18:44.
Citera
2012-12-21, 18:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RodiAlsaadi
Vad gör en till golare? Jag kallas för golare när Adrian Pernet sa att att jag köpte av honom..
Då sa jag: "ja han sålde mig Cannabis..Adrian Pernet sålde mig grönt". Är jag en golare? De tycker inte jag..


Golare e du fattar du väl.

En golar är en som hjälper polisen i en utredning så att den har öppnats eller slutförts på något sätt, om någon golar dig eller någon i ett förhör så håller man bara käfften man skyller inte tillbaka på något sätt alls.

Du kan därimot säga att jag försvarade mig i ett bråk där dy bråkat med någon men ska inte peka ut någon i bråket. man kan säga att jag fick så mycket stryk så jag minns inte vem jag bråkade med mins inte.

Du är en golbög
Citera
2012-12-21, 18:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingfestnu
Golare e du fattar du väl.

En golar är en som hjälper polisen i en utredning så att den har öppnats eller slutförts på något sätt, om någon golar dig eller någon i ett förhör så håller man bara käfften man skyller inte tillbaka på något sätt alls.

Du kan därimot säga att jag försvarade mig i ett bråk där dy bråkat med någon men ska inte peka ut någon i bråket. man kan säga att jag fick så mycket stryk så jag minns inte vem jag bråkade med mins inte.

Du är en golbög

Vi tycker tydligen olika! Jag försvarade mig mot en golare.. Att gola tillbaks när man blir golad är okej. Jag va faktisk support till X-team under tiden.. de sa inget!
Citera
2012-12-21, 19:26
  #7
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RodiAlsaadi
Vi tycker tydligen olika! Jag försvarade mig mot en golare.. Att gola tillbaks när man blir golad är okej. Jag va faktisk support till X-team under tiden.. de sa inget!


Så där ja då bekräftades även där kvaliteten...Sen att du tycker det är okej är ju jävligt ointressant med tanke på att det handlar om ....... just det dej.

Så om någon våldtar din syrra så är det okej att du våldtar hans, för han började ju? Fy fan du bekräftar i varje jävla inlägg hur jävla dum du är.
Citera
2012-12-21, 19:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RodiAlsaadi
Vi tycker tydligen olika! Jag försvarade mig mot en golare.. Att gola tillbaks när man blir golad är okej. Jag va faktisk support till X-team under tiden.. de sa inget!

Men för i helvete! anser du dig vara kriminell? om svaret är Ja så har du golat och är således en golbög!!

Försvarade dig mot en golare genom att gola han?!

Golare försvarar man sig inte mot, dom piskar man på!
Citera
2012-12-21, 19:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Så där ja då bekräftades även där kvaliteten...Sen att du tycker det är okej är ju jävligt ointressant med tanke på att det handlar om ....... just det dej.

Så om någon våldtar din syrra så är det okej att du våldtar hans, för han började ju? Fy fan du bekräftar i varje jävla inlägg hur jävla dum du är.

Men hur kan jag bli av med gol-stämpeln???? Jag bli fan hånad och hotad.
Citera
2012-12-21, 19:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment-22
Men för i helvete! anser du dig vara kriminell? om svaret är Ja så har du golat och är således en golbög!!

Försvarade dig mot en golare genom att gola han?!

Golare försvarar man sig inte mot, dom piskar man på!

Jag trodde att de va att skydda sig mot golare.. inte fan visste jag att detta skulle få mig att bli hatad.
Citera
2012-12-21, 20:00
  #11
Medlem
hesons avatar
Golare: Svara på polisens frågor angående ens kriminella kontaketer.
Inte golare: Hjälpa polisen med kriminella man aldrig haft business med.

FAQ:
Q: Jag köpte varor av "Benke", bängen frågar hur jag fick fatt på sakerna.
A: Du golar om du svarar.

Q: Det stövlade in en snubbe i min butik och ville ha pengar för att butiken inte skulle gå sönder.
A: Om du inte vill strula med att avrätta och trollabort in snubben kan du ringa polisen. Det är helt OK även om även om din butik bara säljer oskattat och nystulet.

Q: Moffegreven blåste mig igen med fultjack, är det OK om jag "råkar" nämna för bylingen att de kanske skulle göra hembesök.
A: Att gola på sina leverantörer är fult även om de prånglar tvättmedel. Men tvätten skall manglas och så kanske även tvättmedelsnasaren, dock bör statsmakten inte blandas in.

Extraregler som gör livet för lagliga medborgare trevligare: :-)
Q: Min CS kran tar för höga priser hur kan jag hämnas?
A: Gola på han!

Q: Jag har köpt lite för mycket tjack på krita och nu hotar kranen med att skicka killar med hammare.
A: Gola svinet!

Q: Vi gjorde en fin stöt jag och några polare, nu skall bytet delas.
A: Gola på dina kumpaner så blir din andel större.


Glömde en viktig:
Q: Min granne som jag aldrig pratat med röker weed på balkongen.
A: Det är elakt att skvallra men ingen kan kalla dig golare om du gör det. Fråga istället om du kan få köpa en femma.
__________________
Senast redigerad av heson 2012-12-21 kl. 20:04.
Citera
2012-12-21, 20:07
  #12
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RodiAlsaadi
Men hur kan jag bli av med gol-stämpeln???? Jag bli fan hånad och hotad.

Ja du om det ens går att får bort...
I den lagliga världen är du ju hjälte så bli av med den blir du ju om du lämnar alla kriminella kompisar och börjar umgås med vanliga lirare som jobbar 7-16 typ.

Edit: Angående ovanstående inlägg så finns det en heldel ( alla jag vet iaf ) som tycker att hjälpa Polisen med någon info oavsett om du känner eller inte känner dom är Gola så at Gola på någon du inte känner är lite tok.
Dock kan man anmäla ett brott för att få ut på försäkrningen, då pekar du inte ut någon utan skaffar bara ett underlag för att få ut på försäkringen.
__________________
Senast redigerad av DallasSkulls 2012-12-21 kl. 20:09.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback