Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2023-11-22, 00:22
  #73
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Ja, och nu verkar det som att de petar in programmet i tablån i år igen trots allt efter pausen förra julen. Den 27 november kör det igång. Nej, jag tror inte jag tittar för jag misstänker att det inte blir så mycket nytt värt att se.

Var är vinterscenerna inspelade, eller är det fake? Man ser hans hus i reklamen och det är fullt med snö, trots att det spelades in för länge sedan. Är huset inklippt?

Bluff som alltid!
Citera
2023-11-27, 21:56
  #74
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Var är vinterscenerna inspelade, eller är det fake? Man ser hans hus i reklamen och det är fullt med snö, trots att det spelades in för länge sedan. Är huset inklippt?

Bluff som alltid!
Jag vet inte, det är märkligt det där, och jag stod ut att se en halvtimme bara för att kolla om det kom något nytt och det gjorde det inte upplevde jag. Bra att han börjat med batteridrivna ljus i större omfattning än tidigare dock.
Citera
2023-12-19, 01:20
  #75
Medlem
Crapmagics avatar
Jag brukar titta på detta under midsommar, eftersom det Ernst firar uppenbarligen är inte en jul
(den totala avsaknaden av tomtar och starka färger, en osvensk jul kort sagt)

Ernst jul är brun och grå, Ernst samlar ihop lite ved! Ernst samlar ihop lite brunt spån
från ett träd och lägger det som en inre dörrmatta för att ge en gammaldags känsla, detta är fortfarande inte jul, det enda Ernst åtstakommer är en tidsresa till vinterhalvåret år 1800

Vinterstånd (erektion) med Ernst borde skiten heta
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2023-12-19 kl. 01:24.
Citera
2023-12-19, 22:12
  #76
Medlem
Abelssuns avatar
Hoppas han spelat in sitt sista julprogram. Större tomtenisse med konstiga idéer får man leta efter.
Citera
2023-12-20, 12:57
  #77
Medlem
HerrGickhans avatar
Han gjorde ju tiramisu på mandelkubb. Bara det är ju värt en säsong till.
Citera
2023-12-20, 13:03
  #78
Medlem
Jag tror att många ogillar programmet för att det inte alls är något som liknar deras egna jular. De kanske sitter ensamma eller med ett barn i en lägenhet. De bor inte i ett stort hus på landet. De har varken tid eller pengar att hålla på och julstöka i en månad i sträck. I dessa tider är det också många som tänker på miljön. Att ta in sex julgranar bara för att man älskar julen är ju inte direkt miljövänligt.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback