Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-20, 00:03
  #1
Medlem
Vilka hemsidor bör jag besöka om jag vill hitta >riktigt< billiga resor till Indien, Goa? (I februari)
Citera
2012-12-20, 00:12
  #2
Medlem
Zelogaths avatar
Vad menas med riktigt billiga?

Det billigaste jag har hittat ligger på 8011:-.
Citera
2012-12-20, 00:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Vad menas med riktigt billiga?

Det billigaste jag har hittat ligger på 8011:-.

Oj, det var dyrt! En vän hade varit på en resebyrå och där hade resan kostat runt fem och skulle antagligen sjunka. Dock vet jag inte om detta stämmer och vill kolla runder på olika flygbolag. Tror att det finns billigare resor än 8k!
Citera
2012-12-20, 00:43
  #4
Medlem
christerys avatar
Varifrån och vart är ju lite snällt att skriva. ARN-GOI är kanske inte samma pris som ARN-DEL

Bra pris!
Citera
2012-12-20, 02:28
  #5
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efdemin
Oj, det var dyrt! En vän hade varit på en resebyrå och där hade resan kostat runt fem och skulle antagligen sjunka. Dock vet jag inte om detta stämmer och vill kolla runder på olika flygbolag. Tror att det finns billigare resor än 8k!
Jag tog visserligen tur och retur, men jag vet inte om de slår ihop biljettpriset då eller om det var enkel.
Är inte så van vid att kolla flygbiljetter, men kollade de hemsidorna som jag har blivit tipsad om när jag väl gör det- skyscanner.se och flygresor.se
Citera
2012-12-20, 07:29
  #6
Medlem
sqs avatar
Momondo.se, ITA Matrix eller Flygresor.se
Citera
2013-01-22, 21:28
  #7
Medlem
shady_ladys avatar
Jag hittade en billig biljett; STO-GOA t/r två veckor för 5298 kr med Apollo. Man kan komma undan billigare, men jag har bara två veckor och vill spendera dom i Goa. Förut har jag hittat billiga biljetter på British Airways och Finnair. Billigaste biljetten jag köpt var på Finnair, STO-Delhi för 3700 kr t/r. Men då får man vara ute i god tid, dom brukar köra kampanjer under sommrarna. BA brukar ha biljetter till Bombay för 4-5000 om man är ute i god tid. Även Turkish Airlines har billiga biljetter men då brukar det vara ett ganska långt stopover i Istanbul.
Citera
2013-01-23, 05:09
  #8
Medlem
Matsisms avatar
Billigast är att flyga tur och retur Delhi. Jag brukar betala cirka 4000 kronor om jag handlar i god tid innan och mycket dyrare om jag bokar i sista stund.
Citera
2013-01-23, 18:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Billigast är att flyga tur och retur Delhi. Jag brukar betala cirka 4000 kronor om jag handlar i god tid innan och mycket dyrare om jag bokar i sista stund.
Vad ska han i Delhi och göra? Om ts vill åka till Ystad säger jag inte åt honom att jag brukar hitta billiga biljetter till Haparanda. Om han har två veckor att spendera är de knappast vettigt att lägga ner 35 timmar eller vad de tar enkel resa att ta tåg, då är de inrikesflyg som återstår och då får du lägga till åtminstone 2000 kr ToR.
Citera
2013-01-23, 19:19
  #10
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad ska han i Delhi och göra? <klipp>

Missade då själv att det var till goa, men tåg är billigt och TS frågade efter billligt.

Dissa inte Matsism, han verkar kunna mycket om resor ner dit. Kanske han slarvläste som jag, när jag svarade 20/12 00:43

Ännu mer festligt att TS frågar efter sidor att titta på. Inte efter själva resan om jag kommer ihåg rätt.
__________________
Senast redigerad av christery 2013-01-23 kl. 19:21.
Citera
2013-01-24, 18:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Missade då själv att det var till goa, men tåg är billigt och TS frågade efter billligt.

Dissa inte Matsism, han verkar kunna mycket om resor ner dit. Kanske han slarvläste som jag, när jag svarade 20/12 00:43

Ännu mer festligt att TS frågar efter sidor att titta på. Inte efter själva resan om jag kommer ihåg rätt.
Jag slarva också, var mer menat till shady lady som verka tycka sto - del för 3700 kr var billigare än sto - goa för 5300. Om man nu vill till goa ser jag inte hur de går ihop om man har två veckor att spendera (då ca 3 dygn bortkastat på tågresor på en två veckors resa knappast är försvarbart och inrikesflyg lär göra de "billiga" alternativet dyrare).
Citera
2013-01-24, 21:37
  #12
Medlem
shady_ladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Jag slarva också, var mer menat till shady lady som verka tycka sto - del för 3700 kr var billigare än sto - goa för 5300. Om man nu vill till goa ser jag inte hur de går ihop om man har två veckor att spendera (då ca 3 dygn bortkastat på tågresor på en två veckors resa knappast är försvarbart och inrikesflyg lär göra de "billiga" alternativet dyrare).


Haha jag läste nog också lite slarvigt Har man bara två veckor( som jag har nu när jag ska iväg) så blir det billigast att flyga charterstol. Annars måste man ju ändå pröjsa hotellrum i Delhi/ Bombay plus inrikesflyg ner till Goa. Jag åker ju nu den 22 feb, å min resa kostade som sagt ca 5300. Såg för övrigt att dom precis hade höjt priset på samma datum till strax över 7000 nu...
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2037491

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback