Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-19, 19:06
  #1
Medlem
Akilles-själs avatar
Kära vänner och kollegor ;-)
Jag är en pöjk på dryga 30 sommrar som har en liten fråga till er med kunskap inom tv-spel :-)
Jag personligen har tyvärr rätt ofta mycket svår och lättframkallad bägge huvudvärk och späningar i ögon/ögongloberna nästan allt för jämnan.
Det blir därledes inte så mycket tittande och spelandes som man egentligen vill, tyvärr (xbox 360).
Det som stör mig specifikt är när det (smått) flimmrar/blänker som i tex bilspels där vägräcken/bakgrunden/hus/fönster ock liknande ofta flimmar, speciellt borta i horisonten.
Vad kan jag göra åt detta?
Hur skall jag ställa in bilden optimalt för att minimera "bildbruset" i spelen?
Finns det något annat man kan stäva detta problemet med?
Det kan ju inte vars ett trasigt xbox 360 jag har då jag köpte den från spelbutiken.se förra veckan samt att mitt gammla xbox och även det flimmra ibland i tex (igen) ofta i bilspel :-(
Kör hdmikabel och kört spel bägge från hårddisk och skiva samt försökt trixa med diverse olika inställningar i bägge xboxet och tven med mindre ganska blandade resultat...
Mvh Erik
Citera
2012-12-20, 01:14
  #2
Medlem
Akilles-själs avatar
Efter som ingen tyvärr verkar orka/kunna/vill ge mig några svar övh angående överstående så undrar jag istället om ngn kanske hjälpsam själ nånstans därute vet vart jag kan vända mig i hop om att kanske få denna min frågeställning besvarad?
Tusen tack.
Mvh Erik
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback