Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-02-09, 17:19
  #25
Avstängd
interasistmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Någon mer som får ont i hjärtat av dom här?

Konstigt detta, käkar endast 1 Arcoxia på morgonen plus 3 alvedon forte under dagen och får otäcka hugg i hjärta

källa 24apoteket. OBS använd alltid FASS/läkemedelsverket för medicinsk konsultation

Arcoxia Vanliga biverkningar 2013:
  • torr tandhåleinflammation (inflammation och smärta efter tandutdragning)
  • svullnad av ben och/eller fötter pg a vätskeansamling (ödem)
  • yrsel, huvudvärk
hjärtklappning (snabba eller oregelbundna hjärtslag), oregelbunden hjärtrytm (arrytmi)
förhöjt blodtryck
väsande andning eller andnöd (bronkospasm)
förstoppning, väderspänning (mycket tarmgaser), gastrit (magsäcksinflammation), halsbränna, diarré, dålig matsmältning (dyspepsi)/magbesvär, illamående, kräkningar, inflammation i matstrupen, sår i munnen
ändrade blodvärden avseende levern
blåmärken
svaghet och trötthet, influensaliknande symtom

brasklapp!Skall inte kombineras med alkohol pga risk för leverskador!
2014-06-24, 20:45
  #26
Medlem
Får väldigt bra smärtlindring av arcoxia vid akuta ryggbesvär. Inga direkta biverkningar förutom en kraftig "järn"smak i munnen ca 15 min efter att jag tagit den.

Tyvärr ska man väl bara ta den 8 dgr i sträck. Är väl rätt hård mot mage och lever. Men man kanske kan ta de svagare varianterna 30 och 60 under längre tid? Får själv bara 120 mg.
2015-01-11, 20:47
  #27
Avstängd
Tortyrtorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Får väldigt bra smärtlindring av arcoxia vid akuta ryggbesvär. Inga direkta biverkningar förutom en kraftig "järn"smak i munnen ca 15 min efter att jag tagit den.

Tyvärr ska man väl bara ta den 8 dgr i sträck. Är väl rätt hård mot mage och lever. Men man kanske kan ta de svagare varianterna 30 och 60 under längre tid? Får själv bara 120 mg.

har du aspergers minskar den medicinen aspergers?
har läst att celebra gör det?
2015-04-28, 20:37
  #28
Medlem
allan12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Jag har tidigare fått utskrivet både Morfin och Tramadol samt olika benso, utan problem.
Idag fick jag utskrivet något för mig i a f nytt som heter Arcoxia och styrkan var 120 mg.
Att morfin är starkare förstår jag naturligtvis, men hur står sig denna medicin i jämförelse med Tramadol och dylikt?
Jag har aldrig tidigare tagit Arcoxia.
Undrar också om man kan ta denna medicin tillsammans med alkohol eller diazepam? För/nackdelar med att göra det?
Huvudfrågan här är dock hur Arcoxia står sig i jämförelse med Tramadol och dylikt.
Tog 120 mg Arcoxia tidigare idag och smärtan försvann (vilket jag fick det utskrivet pga) men kände inget rus. Är dock inte intresserad av något egentligt rus utan ser det som ren bonus i såna fall, men nämner det ändå.

Arcoxia 120 mg. tar en om dagen mot värk i knä.
har gjort så i flera år , en suverän v-tablett.
inga problem med alcohol dricker ca. burkar 7.2 ölom dagen.
2017-01-28, 14:33
  #29
Medlem
Tjenare mitt första kommentar här kände att det ar dax efter att varit aktiv på flashback många år hehe...

Iaf min fråga är följande: Kan man känna något på dom här? Altifex
ReceptstatusFörmånsstatus Orifarm Generics AB
Filmdragerad tablett 120 mg Aktiv substans: Fexofenadin

Edit: Någon som vet en bra sida där man kan lära sig vad och vilka piller man kan känna på?

Och för att slippa svara på massa frågor så kan jag tillägga att jag har gått igenom hela internet nästan utan att hittat något ang detta pillret. Och om man nu kan känna nåt på dom var så snäll att du/ni berättar vilka/Vilket ämne som är det roliga så man vet vad man ska kolla efter framöver Mvh
(Säkert en skit efterbliven fråga, Gissar på att det är någon pollen medicin om jag fattat rätt etc) :P
2017-01-28, 14:50
  #30
Moderator
Morfar-52s avatar
Sökresultat: https://www.flashback.org/sok/Arcoxia+ och fass http://www.fass.se/LIF/product?nplId=20020701000325 . Med detta låses denna tråd./mod
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback