• 1
  • 2
2012-12-19, 02:54
Medlem
Hej_tjos avatar
Beställde just 10 st Naga Bhut Jolokia Chile torkade på grillhouse.se. Tänkt ta med på nyårsfesten, tror de kan bli en hit! Vad tror du?

Någon här som käkat en hel någon gång, hur gick det osv?

EDIT: För er som inte vet vad det är http://sv.wikipedia.org/wiki/Naga_Jolokia
Citera
2012-12-19, 07:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Beställde just 10 st Naga Bhut Jolokia Chile torkade på grillhouse.se. Tänkt ta med på nyårsfesten, tror de kan bli en hit! Vad tror du?

Någon här som käkat en hel någon gång, hur gick det osv?

EDIT: För er som inte vet vad det är http://sv.wikipedia.org/wiki/Naga_Jolokia
Vad vill du uppnå?

För en hit har jag svårt att tro det blir, om man inte är intresserad av att plåga sig själv.
Finns liksom väldigt få som pallar med så starkt.

Jag älskar riktigt stark mat, men skulle ändå aldrig äta så här stark chili som denna är.
Eller ens habanero.
Ser liksom ingen som helst mening med det, känns lite som att gå ut i verkstan och ta en hammare och slå på tummen allt vad man orkar, som lika meningslöst.
Citera
2012-12-19, 07:07
Medlem
Jag odlar mina egna..

Använder dem i min chilli, enbart för detta, en 1/8 ungefär till 6 kg kött, blir lagom hett. Blir lite tårgasigt i köket när man kokar det hela.

Annars så är de sjukt starka, handske på och ha en dunk grädde bredvid om du ska prova... har ätit habanero länge så är lagom van vid styrka, men de här skickar folk till sjukhus.. :P
Citera
2012-12-19, 09:14
Medlem
Flugas avatar
jag har tryck i mig en halv färsk. brände som fasiken en halvtimme sen blir det bara skönt.
sen gillar jag starkt dock och odlar mina egna.
Citera
2012-12-19, 11:12
Medlem
BrainDisorders avatar
En hit lär det väl knappast bli, folk kommer ju må helvete i flera timmar och kvällen lär säkert vara förstörd för dom som äter det. Även om man är van med stark mat så är detta något i hästväg.

Jag skulle rekommendera att inte ta med det, utan kanske göra det på en hemmafest eller dylikt istället någon gång. Folk får ju för sig så mycket roligt när dom är berusade. Men som sagt, det är ingen habanero du bjuder på (som förmodligen räcker gott och väl att få folk att gråta och dreggla), utan the biggest and the badest.
Citera
2012-12-19, 12:57
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
En hit lär det väl knappast bli, folk kommer ju må helvete i flera timmar och kvällen lär säkert vara förstörd för dom som äter det. Även om man är van med stark mat så är detta något i hästväg.

Jag skulle rekommendera att inte ta med det, utan kanske göra det på en hemmafest eller dylikt istället någon gång. Folk får ju för sig så mycket roligt när dom är berusade. Men som sagt, det är ingen habanero du bjuder på (som förmodligen räcker gott och väl att få folk att gråta och dreggla), utan the biggest and the badest.

Jup festen är över då.
En tugga av den "skiten" och allt drickbart på bordet försvinner i en handvändning.
Har ätit en liten bit av det och jag äter ibland så stark mat som nog är klassat som oätbar av många och jag trodde jag skulle smälla av. Gud f*rbannat vad starkt det var.
Citera
2012-12-19, 13:49
Medlem
Hej_tjos avatar
Inte så att jag tar med till nobelfesten! Vi är ett par grabbar som ska festa och fira nyår, berättat att jag beställt ett par stycken. En var sugen på att testa, tror jag ska nästan prova själv för att känna hur jävla starkt det är.

En liten smula? En halv? Eller en hel då man lika gärna håller på?
Senast redigerad av Hej_tjo 2012-12-19 kl. 13:52.
Citera
2012-12-19, 14:38
Medlem
christerys avatar
Gör en chili som ni käkar istället med lite pilsner och vitt bröd. Du behöver nog bara en del av en bhut jokla i grytan för att få till en brännande upplevelse. Resten av den kan du väl ta med ifall nån är dum nog att prova, men mjölk, vitt bröd och glass kan vara bra att ha tillhands.

Har man inte provat så vet man ju inte, käka grytan först och tala om hur lite du la i den så dom/du vet styrkan.
Citera
2012-12-19, 14:59
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Inte så att jag tar med till nobelfesten! Vi är ett par grabbar som ska festa och fira nyår, berättat att jag beställt ett par stycken. En var sugen på att testa, tror jag ska nästan prova själv för att känna hur jävla starkt det är.

En liten smula? En halv? Eller en hel då man lika gärna håller på?

Ni kan ju alltid roa oss andra med att filma det och lägga upp det på You Tube
Älskar dylika filmer.
Jag kommer i alla fall att skratta ihjäl mig.
Citera
2012-12-19, 15:10
Medlem
firstclassriots avatar
Inga problems, http://www.youtube.com/watch?v=u9cB6Tu5_28 hon kan äta typ 50stycken på 2 minuter, nog kan du och dina polare käka 1 var
Citera
2012-12-19, 15:50
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firstclassriot
Inga problems, http://www.youtube.com/watch?v=u9cB6Tu5_28 hon kan äta typ 50stycken på 2 minuter, nog kan du och dina polare käka 1 var

Joo det finns folk som kan sätta handen på en het platta med.
Se bara på Ramsay som bara biter lite i den...
En normal människa som tuggar på dem...
Nej jag mår dåligt bara över tanken.
Citera
2012-12-19, 16:25
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firstclassriot
Dom här filmerna har i stora drag blivit debunkade allihop, de äter en annan peppar som ser likadan ut. Om de kunde äta frukterna skulle de kunna stå emot pepparspray och den används effektivt av polisen i Indien.

Till TS vill jag bara säga att nyårsfirandet kommer vara slut om ni äter frukten. Räkna med att ett par av grabbarna kommer få panik och behöva åka till sjukan. Det är hemskt att äta så stark frukt som det här är, jag har själv aldrig ätit just den här men vet hur man blir av betydligt svagare frukter och att då äta något som är 5gg starkare är helt otänkbart för mig. För att ge dig en referens så lagar jag ibland grytor med red habanero som jag äter utan problem, den är runt en tredjedel så stark som Jolokia. Du gör vad du vill men det här är inte en kul grej som att bjuda någon på chilli tuggummi man köpt på butterix. Det tar ett par timmar att bli av med hettan och under tiden bränner det ordentligt och magen blir inte alls glad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in