Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-18, 23:50
  #1
Medlem
jstNb3beers avatar
Har alltid undrat vad dom gör med t.ex ett guldhalsband som kanske är värt några tusen.
Smsguld och alla liknande sidor samarbetar ju med Polisen, och dessutom kan man ju bara sälja guld till dom, så det alternativet lär väl inte vara aktuellt. Och säg ett smycke som kanske är värt 10.000, vad gör dom med det? Kommer man till en pantbank lär dom ju undra vart man fått det ifrån, och pantbanker lär väl också samarbeta med polisen?
Citera
2012-12-18, 23:56
  #2
Medlem
Kungensbordells avatar
Har du hört talas om den svarta marknaden? Om inte, googla.
Citera
2012-12-18, 23:58
  #3
Medlem
guldbrev.se pengar i fickan direkt?
Citera
2012-12-19, 00:01
  #4
Medlem
epiks avatar
Kviberg i Göteborg säljes det mycket stulna saker till
Citera
2012-12-19, 00:02
  #5
Medlem
jstNb3beers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Har du hört talas om den svarta marknaden? Om inte, googla.

Svarta marknaden? Visst, elektronik, vapen och dylikt är nog intressant där. Men smycken och guld?

Citat:
Ursprungligen postat av spamalot7712
guldbrev.se pengar i fickan direkt?

Dom samarbetar också med polisen.
Citera
2012-12-19, 00:02
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Det säljs så klart till en privatperson som dom vet inte är så brydda med föremålets ursprung.
Citera
2012-12-19, 00:03
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jstNb3beer
Svarta marknaden? Visst, elektronik, vapen och dylikt är nog intressant där. Men smycken och guld?

Så länge det inte är graverat med namn och liknande så är det klart att det finns en marknad för dylikt också, varför skulle det inte finnas det?
Citera
2012-12-19, 00:05
  #8
Medlem
Jag gick också och funderade på detta idag. Säg att man har värsta ringarna och smyckena för ca 10k styck. Om någon skulle försöka sälja det till mig så skulle jag nog börja fundera...

EDIT: Mycket funderingar, orkar inte formulera om
Citera
2012-12-19, 00:09
  #9
Medlem
jstNb3beers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så länge det inte är graverat med namn och liknande så är det klart att det finns en marknad för dylikt också, varför skulle det inte finnas det?

Okej. Jag ska inte hymla med att jag har 2 guldringar (som inte är mina) med ingraverat namn. Dessa är inte stulna, utan som en gåva från himlen hittade jag en ask när jag var ute och gick med hunden. Det står för och efternamn, men som sagt, det kom "som en gåva från himlen" då jag är i stort behov av pengar inför jul/nyår. Dessutom står det BARA för och efternamn, och namnet är jävligt vanligt. Vågar jag chansa på smsguld?

Sen är jag kleptoman, så det kan ju hända(har dock inte hänt förr) att jag norpar åt mig ett skimrande vackert, till synes dyrbart, smycke någongång om jag får chansen. Då vill jag gärna veta hur jag ska kunna bli av med det och tjäna en hacka.
__________________
Senast redigerad av jstNb3beer 2012-12-19 kl. 00:12.
Citera
2012-12-19, 00:18
  #10
Medlem
Napis avatar
Mycket guld smälts ner till tackor av tjuvarna själva, för att sedan säljas i kilopris till nån mindre nogräknad.
Citera
2012-12-19, 00:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jstNb3beer
Okej. Jag ska inte hymla med att jag har 2 guldringar (som inte är mina) med ingraverat namn. Dessa är inte stulna, utan som en gåva från himlen hittade jag en ask när jag var ute och gick med hunden. Det står för och efternamn, men som sagt, det kom "som en gåva från himlen" då jag är i stort behov av pengar inför jul/nyår. Dessutom står det BARA för och efternamn, och namnet är jävligt vanligt. Vågar jag chansa på smsguld?

Sen är jag kleptoman, så det kan ju hända(har dock inte hänt förr) att jag norpar åt mig ett skimrande vackert, till synes dyrbart, smycke någongång om jag får chansen. Då vill jag gärna veta hur jag ska kunna bli av med det och tjäna en hacka.
ja va fan, säg att du ärvt det
Citera
2012-12-19, 00:33
  #12
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jstNb3beer
Svarta marknaden? Visst, elektronik, vapen och dylikt är nog intressant där. Men smycken och guld?

Visst, inte för samma pris men ändå hyggligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback