• 6 681 online
  • 1 128 904 medlemmar
  • 58 567 980 inlägg
2012-12-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Elever på skolan har på Twitter också rapporterat om flera dödsfall, vilket i sig inte hade varit omöjligt men extremt osannolikt. Det är väldigt svårt att veta hur mycket som är sant här.
Man har ju inte sett mycket mer än ett par klipp och även en bild av avslitet hår.

Dödsfall tvivlar jag också på. Men om galningarna kan hoppa på bilar hoppar de säkert mer än gärna på huvud också.
Citera
2012-12-18, 21:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Det där kan inte vara sant, hade varit direkt på aftonbladets förstasida. Fanns rykten innan idag att flera hade tagit sitt liv men detta är också uteslutet.

Nej, jag skrev att det hade kunnat vara sant. Senare (avsaknad av) medieuppgifter utesluter förstås dödsfall.
Citera
2012-12-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Det var det jag frågade om tidigare men inte fick något svar på!

Någon skrev att det var en reporter som polisen drog iväg men jag undrade om det var samma tjej som blev sparkad i huvudet?
Har ingen aning om vad som hände med tjejen sen men man får ju hoppas på att hon mår någorlunda bra med tanke på vad som hänt.
Citera
2012-12-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobleronasahliv
Trevligt med lite nyreggade journalister som skademinimerar genom fotostatkopior på en artikel från 1982.

Allt för att försvara befolkningsutbytet genom att ljuga om och tona ner babbarnas babbighet.

Er trovärdighet hade varit högre om ni t.ex. inte tystat ned följande:

http://avpixlat.info/2012/12/17/i-jo...ment-740815551
Ser ju inte värst ljust ut när man blir rädd för ett "upplopp"som inte är värre än vilken hockey eller fotbollsmatch som helst.
Citera
2012-12-18, 21:10
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
.. och de har fattat att skolan är stängd i morgon?
Den bilden är tagen igår, innan detta hände
Citera
2012-12-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraven10
Upplopp och så, det är överdrivet, det fattar vem som helst. Men kom inte och säg att det finns någon som inte hade reagerat med ilska om ens egen syster/dotter på 13-14 år blir kallad for hora, kuksugare som älskar sagge, osv, på sociala medier. "Information" som kan spridas snabbare än en löpeld.

Internet har spårat ur fullständigt och jag ställer mig frågan var är regelverket? Nuförtiden kan man kalla folk för precis allting på internet. Utan något straff. Anarki helt enkelt. Tragiskt.

Hade det varit sant hade hon fått stå sitt kast, är det inte sant så är det inget att bry sig om. Fjantar bara..
Citera
2012-12-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STIM1
Exakt!

Eller.. så läser du två-tre sidor av tråden (alt. någon nyhetssida) och inser att GM är en flicka vid namn Me*rima Br*kovic..
En av GM. Hon är den enda som blivit uthängd. Det stod på kontots förstasida att administratörerna var 3 killar + 2 tjejer (alla från Bergsjön, Angered, Tynnered, Backa typ)
Citera
2012-12-18, 21:11
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoysNoize
Vad är pöbelns nästa steg? Läste att GM satt i förhör men är nu släppt (åtalas nog för grovt förtal) och troligtvis befinner hon sig hemma eller på hemlig ort. Varför ska då pöbeln samlas tidigt imorgon utanför skolan?
Nog för att folk säkert vill "hämnas" på henne, men nu handlar det nog mer om att ställa till med väsen. Gruppmentaliteten har tagit över och de känner sig tuffa. Ju fler de blir, desto farligare. Deras samvete minskar och deras "mod" ökar.

De största svinen i detta är inte "hororna" eller tjejen som startade sidan, det är uthängarna som ville komma undan med att sprida rykten om minderåriga för att sedan, när de själva får smaka på sin egen medicin, vill hämnas... Patetiska ursäkter till människor.
Citera
2012-12-18, 21:13
Medlem
[quote=Troian]Jag vet inte om jag håller med att allt talar för att de fortsätter sparka på henne? Och vadå fortsätter? Menar du två sparkar eller två minuter?

Skulle de hoppat på hennes huvud så hade det rapporterats om det, på annan arena än på Flashback och i Aftonbladets
Citera
2012-12-18, 21:14
Medlem
Är det någon som vet vilken den nya facebooksidan är som AB refererar till? (Ber om ursäkt ifall länken redan postats men eftersom tråden växer rekordsnabbt så r det svårt och hänga med.)
Citera
2012-12-18, 21:14
Medlem
TheUnitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Vilken e den nya facebooksidan?
Borttagen.
Citera
2012-12-18, 21:15
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Vilken e den nya facebooksidan?
Finns en ny instagram:
http://web.stagram.com/n/orrozgbg/

Varför tar Polisen inte bort den? De skulle väl kunna få bort den relativt snabbt?
Citera