Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-11-01, 07:38
  #25
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Vad har du för TV-anslutning? Om jag minns rätt brukar t ex Canal Digital erbjuda frivisning någon vecka om man signar upp för deras baspaket.

Det var kanske inte det du menade?
Nää, menade på datorn.
Citera
2015-11-01, 16:30
  #26
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fast det kanske snarare har med din optiker (eller TV/Box) att göra?
OnT gillar du svensk hockey eller fotboll är CMore att föredra framför Viasat. De har en hel del serier, gamla filmer och halvnya filmer. För mig funkar deras tjänster bra på såväl TV, dator, platta och mobil (iofs Windows 10 på den också).
Jag använder mig endast av deras streamingtjänst och endast intresserad av deras sportutbud. På de områdena funkade Viasat fan så mycket bättre

Edit: Jag ser att jag inte är ensam om min kritik: http://kontakt.cmore.se/org/c-more/d...r-som-utlovat/
__________________
Senast redigerad av PeaceOnEarth 2015-11-01 kl. 16:32.
Citera
2017-02-16, 18:24
  #27
Medlem
Jag är liten besviken på C Mores filmutbud. Samma filmer spelas om och om igen, länge (såg att de visade en julfilm häromdagen). Var TV 1000 verkligen likadant för 20-25 år sedan? Har för mig de visade samma film kanske tre gånger per månad bara eller så.
Citera
2017-02-16, 18:38
  #28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Jag är liten besviken på C Mores filmutbud. Samma filmer spelas om och om igen, länge (såg att de visade en julfilm häromdagen). Var TV 1000 verkligen likadant för 20-25 år sedan? Har för mig de visade samma film kanske tre gånger per månad bara eller så.

Har haft betalkanaler sedan tidigt 90-tal, och Viasat var/är inte bättre än Cmore, som då hette Canal Digital, innan dess hette det FilmNet. "Månadens nyheter" kunde redan då vara en film som gått något år innan, en asgammal film med exempelvis Kevin Bacon. Så är det fortfarande, både på Cmore och Viaplay. Man blir lite deppig, då man förväntar sig en någorlunda ny film, och inte gammal skåpmat.

Jag har Cmore via streaming, kostar 99:- per månad. Skaffade det för Beck-filmerna. Är bara halvnöjd, men använder man tjänsterna även för linjära TV-kanaler, så är det billigt. Jämfört med olika "kabel-TV-lösningar". Bildkvaliteten är sådär, på streamade linjär-kanaler. Ungefär som analog kabel-tv.
-Men vem tittar på linjär-tv idag?
Citera
2017-02-20, 22:32
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Har haft betalkanaler sedan tidigt 90-tal, och Viasat var/är inte bättre än Cmore, som då hette Canal Digital, innan dess hette det FilmNet. "Månadens nyheter" kunde redan då vara en film som gått något år innan, en asgammal film med exempelvis Kevin Bacon. Så är det fortfarande, både på Cmore och Viaplay. Man blir lite deppig, då man förväntar sig en någorlunda ny film, och inte gammal skåpmat.

Jag har Cmore via streaming, kostar 99:- per månad. Skaffade det för Beck-filmerna. Är bara halvnöjd, men använder man tjänsterna även för linjära TV-kanaler, så är det billigt. Jämfört med olika "kabel-TV-lösningar". Bildkvaliteten är sådär, på streamade linjär-kanaler. Ungefär som analog kabel-tv.
-Men vem tittar på linjär-tv idag?

Hade du TV 1000 under tidigt 1990-tal? Det är den jag såg på då.
Citera
2017-02-21, 17:55
  #30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Hade du TV 1000 under tidigt 1990-tal? Det är den jag såg på då.
Japp. Även C-Mores föregångare, Filmnet. Sändes i D2Mac.
När det gäller C-More fick jag ett meddelande om att TV4 utbud kommer ligga reklamfritt där. Kanske börjar titta på TV4 genom C-More, då jag inte tittar på fyran annars. (Vägrar reklamtv.)
Citera
2017-03-02, 18:54
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Japp. Även C-Mores föregångare, Filmnet. Sändes i D2Mac.
När det gäller C-More fick jag ett meddelande om att TV4 utbud kommer ligga reklamfritt där. Kanske börjar titta på TV4 genom C-More, då jag inte tittar på fyran annars. (Vägrar reklamtv.)

Men byttes inte film oftare på TV 1 000 då?
Citera
2017-03-02, 19:17
  #32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Men byttes inte film oftare på TV 1 000 då?

Samma gamla filmer oavsett "filmkanal" som ligger och snurrar, efter något år står de som "nya filmer".. Trots att de är gamla som gatan!

Gå gärna in på cmore.se, viaplay.se och kolla vilka filmer de anser som nya. Vissa har snurrat runt även på "fri-tv" några varv. Och det är inte några höjdare precis.
Läste ett tips någon tid sedan att man skaffar abonnemang, glor på filmerna en månad eller två, säger upp abonnemanget, och återkommer efter ett år. Då kan man uppleva "nya" filmer igen. (Till ett lägre pris. Varför sponsra månad efter månad (med månadsavgifter) innan de fyller på med nytt?). Gäller även Netflix.
Citera
2017-04-29, 00:37
  #33
Medlem
Varning för detta företag!

De har obefintlig kundtjänst.

Jag skulle gå ur ett abonnemang.
Det enda sättet att gå ur ett abonnemang är att maila eller ringa.
Finns alltså inget snabbt klick för att avsluta.

Telefonkö på flera timmar, tills sist ger man upp.
Fick skicka 30-40 e-mail innan jag lyckades komma i kontakt med dem.

C more avrådes bestämt!!!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback