Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-17, 17:35
  #13
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Om någon frågar dig vad det är för år i år, 2012, då svarar du alltså 2013.
Nog för att jag stött på många korkade personer(skeptiker) här men du slår alla staket.


Öppet sinne.

Och du visar än en gång att polletten inte trillar ner
Citera
2012-12-17, 17:44
  #14
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Psst... Det 2013 året i vår tidräkning är nästan slut redan.. Bara några dagar kvar på det, ifall du inte visste alltså
Tyvärr har du fel. Det fanns aldrig något år 0 (fråga mig inte varför) År 1 före Kristus övergick direkt till år 1.
Citera
2012-12-17, 17:52
  #15
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Tyvärr har du fel. Det fanns aldrig något år 0 (fråga mig inte varför) År 1 före Kristus övergick direkt till år 1.

Nej. Stämmer inte. Däremot har du rätt med att det inte finns något år noll. Bara en nollpunkt.
1 månad efter Kristi födelse var vår tidräkning just 1 månad efter Kristi födelse, och inte 1 år och 1månad efter Kristi födelse. Är du med?

Edit:
Blev osäker och var tvungen kolla upp det hela och kan konstatera att ni kan glömma det ovanstående helt o hållet.
AD (Anno Domini) har helt klart och otvetydligt betydelsen "I vår Herres år". Alltså, en månad efter Kristi födelse var alltså betäckningen " en månad in i Kristus 1:a år"
I stand corrected.
__________________
Senast redigerad av Wishie 2012-12-17 kl. 18:21.
Citera
2012-12-17, 17:53
  #16
Medlem
Vad gör de i skolan nuförtiden? Hur kan så många på ett forum med 18-årsgräns ha så jävla dålig läsförståelse?
Citera
2012-12-17, 18:48
  #17
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Nej. Stämmer inte. Däremot har du rätt med att det inte finns något år noll. Bara en nollpunkt.
1 månad efter Kristi födelse var vår tidräkning just 1 månad efter Kristi födelse, och inte 1 år och 1månad efter Kristi födelse. Är du med?

Edit:
Blev osäker och var tvungen kolla upp det hela och kan konstatera att ni kan glömma det ovanstående helt o hållet.
AD (Anno Domini) har helt klart och otvetydligt betydelsen "I vår Herres år". Alltså, en månad efter Kristi födelse var alltså betäckningen " en månad in i Kristus 1:a år"
I stand corrected.

Och för de som inte hängde med så avslutar vi nu alltså det 2012:e året efter Kristus.
Citera
2018-08-15, 14:29
  #18
Medlem
kanelipullas avatar
Ser nummer 13 överallt. Ska ta en nummerlapp.. nummer 13, tittar mot ett hus från ingenstans.. nummer 13. osv. Kan se numret 13 under en hel dag flera gånger om dan. Någon som vet vad det kan betyda? Förutom att nummer 13 är kopplad till dödsriket och ett otursnummer.
Citera
2018-08-16, 20:58
  #19
Medlem
m3isters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Ser nummer 13 överallt. Ska ta en nummerlapp.. nummer 13, tittar mot ett hus från ingenstans.. nummer 13. osv. Kan se numret 13 under en hel dag flera gånger om dan. Någon som vet vad det kan betyda? Förutom att nummer 13 är kopplad till dödsriket och ett otursnummer.


Försök att inte kolla efter det hela tiden så 'något' ej lurar dig eller ger väg in i ditt liv
Citera
2018-08-26, 01:59
  #20
Medlem
Buhos avatar
Nr 13 är inte den farligast + era teorier är inte i centrum
Citera
2019-11-25, 01:04
  #21
Medlem
Buhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Ser nummer 13 överallt. Ska ta en nummerlapp.. nummer 13, tittar mot ett hus från ingenstans.. nummer 13. osv. Kan se numret 13 under en hel dag flera gånger om dan. Någon som vet vad det kan betyda? Förutom att nummer 13 är kopplad till dödsriket och ett otursnummer.

Nr12 användes av forntida utomjordingar i många monument , så kanske beror att 13 är början av slutet av 12 alltså 13=1
Citera
2019-11-26, 01:30
  #22
Medlem
1754s avatar
Jag undviker också den siffran. Ganska knäppt egentligen eftersom jag sällan har otur den dagen/tiden + att jag tycker siffran är vacker.

4 är dock min lyckosiffra, även fast jag kanske inte har tur den dagen/tiden heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback