Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-17, 00:52
  #1
Medlem
Hej , det är så att jag e ute efter en större hårddisk till min xbox, den vita. Vill ha minst 120 gb men Inga affärer verkar sälja dom längre så jag undrar om ni vet nån som säljer dessa fortfarande . Tack på förhand
Citera
2012-12-17, 01:08
  #2
Medlem
DelGriffiths avatar
320 gb för slimmade http://cdon.se/spel/microsoft_xbox_3...only)-15714547
Citera
2012-12-17, 01:09
  #3
Medlem
gummibootens avatar
Har du ingen extern hårddisk till datorn? De funkar också!
Citera
2012-12-17, 01:20
  #4
Medlem
intebadsalts avatar
Om du har en Xbox från gamla generationen så blir de jobbig för att dom gör inte såna hårdiskar längre.. SKulle föreslå att köpa en ny xbox kostar 1600 du får du 1månad xbox live en ny och snabbare xbox + 250 gig, Annars kostar en ny hårddisk 600 kr

De kanske funkar med en extern data hårddisk inte säker
Citera
2012-12-17, 01:21
  #5
Medlem
Ace-DoSs avatar
Finns nya på Tradera. http://www.tradera.com/finding.mvc/i...ddisk&catid=-1
Citera
2012-12-17, 12:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace-DoS
Finns nya på Tradera. http://www.tradera.com/finding.mvc/i...ddisk&catid=-1

tack för alla svaren men vad menar ni med att använda en vanlig hårddisk till xboxen? och sen dessa på tradera är från Kina, dessutom 250 gb vilket jag inte minns att microsoft gjorde till dom vita xboxar, utam max var 120 gb eller ?
Citera
2012-12-17, 15:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
tack för alla svaren men vad menar ni med att använda en vanlig hårddisk till xboxen? och sen dessa på tradera är från Kina, dessutom 250 gb vilket jag inte minns att microsoft gjorde till dom vita xboxar, utam max var 120 gb eller ?
Ja, men endast 16 GB kan användas på samma sätt som du använder filer från dina vanliga Xbox 360-HDD. Ja, det stämmer - Xbox 360 Slim är den konsolen som säljs med 250 GB-HDD.

Det är som du säger, det är svårt att hitta en HDD på 120 GB men mig veterligen finns det de på 20 GB samt 60 GB som inte är allt för dyra eller svåra att hitta. Du skulle i så fall kunna ha din Xbox LIVE-profil på ett USB-minne eller liknande och bara byta mellan din gamla och din nya HDD beroende på vilka filer du vill åt.

I värsta fall kanske du kan köpa en begagnad Xbox 360 Premium 1, Premium 2 eller Elite. Du lär ändå få betala ungefär lika mycket för en hel konsol som för en ny HDD.
Citera
2012-12-17, 16:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Ja, men endast 16 GB kan användas på samma sätt som du använder filer från dina vanliga Xbox 360-HDD. Ja, det stämmer - Xbox 360 Slim är den konsolen som säljs med 250 GB-HDD.

Det är som du säger, det är svårt att hitta en HDD på 120 GB men mig veterligen finns det de på 20 GB samt 60 GB som inte är allt för dyra eller svåra att hitta. Du skulle i så fall kunna ha din Xbox LIVE-profil på ett USB-minne eller liknande och bara byta mellan din gamla och din nya HDD beroende på vilka filer du vill åt.

I värsta fall kanske du kan köpa en begagnad Xbox 360 Premium 1, Premium 2 eller Elite. Du lär ändå få betala ungefär lika mycket för en hel konsol som för en ny HDD.

får väl försöka hitta en billig xbox på blocket tack för hjälpen ändå
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback