2012-12-16, 19:14
Medlem
min fru körde diskmaskinen med YES-diskmedel i sig............
det blev en hel del skum.

Jag fick då såklart städa upp efter henne...
När allt skum var borta så tänkte jag att jag skulle kolla under maskinen så det inte låg vatten kvar där.

Efter ett jäkla strul så drog fick jag ut maskinen och konstatera att allt var torrt och mycket smutsigt/dammigt.

Men när jag skulle få in den igen så stötte jag på problem.
1. Plastskivan som maskinen står på, såg att den var lite sprucken. Är detta katastrof?

2. När jag körde in maskinen igen var jag tvungen höja/sänka maskinen, dvs skruva lite på benen.
Hur viktigt är det att den är exakt exakt rak, jag har inget vattenpass?

Tacksam för svar.
Antar att jag köper ett nytt plastskydd och stoppar in under.
Men hur noga ska jag vara med att få maskinen att stå väldigt rakt, ska jag köpa vatten pass och kolla?
Citera
2012-12-16, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av behedwin
min fru körde diskmaskinen med YES-diskmedel i sig............
det blev en hel del skum.

Jag fick då såklart städa upp efter henne...
När allt skum var borta så tänkte jag att jag skulle kolla under maskinen så det inte låg vatten kvar där.

Efter ett jäkla strul så drog fick jag ut maskinen och konstatera att allt var torrt och mycket smutsigt/dammigt.

Men när jag skulle få in den igen så stötte jag på problem.
1. Plastskivan som maskinen står på, såg att den var lite sprucken. Är detta katastrof?

2. När jag körde in maskinen igen var jag tvungen höja/sänka maskinen, dvs skruva lite på benen.
Hur viktigt är det att den är exakt exakt rak, jag har inget vattenpass?

Tacksam för svar.
Antar att jag köper ett nytt plastskydd och stoppar in under.
Men hur noga ska jag vara med att få maskinen att stå väldigt rakt, ska jag köpa vatten pass och kolla?

Ny plast sen vrider du upp maskinen mot bänken bara, behöver inte passas in med vattenpass.

Du kan tejpa över och undersida på plasten med mikegyvertejp, skyddet är bara till för att skjutsa ut vattnet vid läckage så man ska upptäcka det på direkten.
Citera
2012-12-16, 19:44
Medlem
toppen
tack, underlättar och gör så jag känner mig säkrare på att jag inte gjort fel
Citera
2012-12-18, 17:11
Moderator
Tystnads avatar
Kolla så den står någorlunda rakt ,enklast är att kolla hur den står i förhållande till kökskåpet ,finns inget som kräver att den skall stå exakt rakt .

Jag hade bytt diskmaskinunderlägget mot ett nytt om maskinen ändå är ute då är man 100% säker.

Förövrigt skall man INTE i onödan dra in och ut maskinen ,risken är stor att "fötterna" knäcks speciellt om dom är av plast då detta blir skört med tiden.
Tyvärr har dom flesta tillverkare gått över från metallfötter till plast pga billigare (för dom!) sen räknar dom kallt med att folk skall byta maskin efter max 8 år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in