Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-09, 09:27
  #577
Medlem
meadowstreets avatar
Ny artikel i Ölandsbladet idag.
Här är webbversionen.

I papperstidningen står att inslaget i Efterlyst gav sex tips.
Citat:
- Det var inte ölänningar som ringde, utan mer de vi hoppades nå - som sommarstugeägare, turister, folk som kanske kände Gustaf och Annika, den publiken.
Citat:
- Tipsen går tillbaka i tiden och även om inget kändes jättehett, det var inget wow, kan de inte avfärdas. För man vet aldrig, det som i ett första skede ser ut att sakna betydelse kan längre fram vara den sista avgörande pusselbiten.
Citera
2013-02-09, 09:33
  #578
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Ny artikel i Ölandsbladet idag.
Här är webbversionen.

I papperstidningen står att inslaget i Efterlyst gav sex tips.
Polisen misstänker att branden kan ha anlagts på kvällen och pyrt under natten. Men, PK hade alibi för morgonen efter. Hade han alibi för kvällen?
Citera
2013-02-09, 09:47
  #579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag hoppas han brinner i helvetet. Tillsammans med sin fru, som jag tror vet precis vad som pågår.

Det är klart hon vet.

Jag tror de har en ganska eländig tillvaro hemma hos PK för närvarande.
Ständig ångest.
Viskande samtal om natten.
Plötsliga utbrott av gråt.
Magkatarr.
Skräck varje gång telefonen ringer eller en bil kör förbi.
Och ekonomin, lika eländig som innan morden.

Spelmissbruk har det ju funnits uppgifter om. Hur är det med narkotika?
Kola är ju inte längre ett stadsfenomen men fortfarande ganska dyrt vad jag förstår.
Citera
2013-02-09, 10:16
  #580
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen misstänker att branden kan ha anlagts på kvällen och pyrt under natten. Men, PK hade alibi för morgonen efter. Hade han alibi för kvällen?

Vet vi att han har alibi för morgonen efter?
Vad vi vet är att familjen reste till Stockholm den morgonen och att dom checkade in via facebook vid Emån söder om Oskarshamn kl 11:09.
Citera
2013-02-09, 10:23
  #581
Medlem
meadowstreets avatar
Resan från Getterum till rastplatsen vid Emån tar enligt Google Maps 1 timma och 55 minuter.
Citera
2013-02-09, 10:51
  #582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Vet vi att han har alibi för morgonen efter?
Vad vi vet är att familjen reste till Stockholm den morgonen och att dom checkade in via facebook vid Emån söder om Oskarshamn kl 11:09.

Det där med incheckningen var en ny uppgift för mig.
Vet du med vilket facebookkonto?

(du behöver inte länka kontot, jag undrar bara vems konto)
__________________
Senast redigerad av Dopparedagen 2013-02-09 kl. 10:53.
Citera
2013-02-09, 10:54
  #583
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopparedagen
Det där med incheckningen var en ny uppgift för mig.
Vet du med vilket facebookkonto?

Det är PK:s frus syster som checkat in på rastplatsen, och taggat bland annat PK:s fru i inlägget.
Citera
2013-02-09, 12:37
  #584
Medlem
Det var alltså, om teorierna stämmer, hela tjocka släkten som for till huvudstaden för att roa sig med mordpengarna.
Citera
2013-02-09, 13:15
  #585
Medlem
meadowstreets avatar
Incheckningar på facebook under Stockholmsresan.
Som jag förstått det var det PK med familj + hans svägerska med familj som reste tillsammans.

14 december
Emåns rastplats kl 11:09
Ringarums Värdshus kl 13:14
Lilla Hotellbaren, Scandic Malmen kl 17:55
Göta Lejon, Jesus Christ Superstar kl 20:24
Gröne Jägaren kl 22:03

15 december
Nordiska kompaniet kl 15:01

Låter som en härlig helg.

Om resan från Getterum till Emåns rastplats beräknas till 1:55 i normal hastighet utan stopp åkte de hemifrån runt kl 09:00 på fredagmorgonen. Vad PK gjorde dessförinnan vet vi inte.
Att köra från Getterum till Flakeböle tar, med normal hastighet, ca 20 minuter enkel resa.
Att åka tur och retur och tända på garaget tar då kanske en timma? Är det rimligt?
Skulle han ju ha kunnat hinna på morgonen.

Uppgiften att PK numera skulle hålla sig ifrån norra Öland kan vi nog ta med en nypa salt.
Enligt inlägg på facebook fick han ett fotbad den 12 januari, då gick han också en strandpromenad och åkte pulka med barnen i Ramsnäs. Förra lördagen finns han med på bild då han sitter hemma med hela familjen och ser på melodifestivalen. Familjen försöker nog leva vidare så normalt de kan.
Citera
2013-02-09, 13:19
  #586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Resan från Getterum till rastplatsen vid Emån tar enligt Google Maps 1 timma och 55 minuter.

Av någon anledning har jag trott att GM satte huset i brand på morgonen. Om man rent hypotetiskt utgår från att PK är GM så hade han väl all tid i världen att tända elden på morgonen. Det är också en nyhet att hela familjen Karlsson reste till Stockholm. Jag har bara hört att PK plockade upp sonen, var han nu bor, för en "sedan länge planerad resa" till Stockholm.
Citera
2013-02-09, 14:38
  #587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Göta Lejon, Jesus Christ Superstar kl 20:24

Undrar om kärleksbudskapet gick fram?
Citera
2013-02-09, 15:26
  #588
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopparedagen
Undrar om kärleksbudskapet gick fram?
Eller hur man avrättar någon på grymmaste möjliga sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback