• 52 427 online
  • 1 189 467 medlemmar
  • 61 545 028 inlägg

Sveriges förbud av Flashback Forum fyller 10 år

flashback.se

Idag är det exakt tio år sedan som Flashback Forum stängdes ner i Sverige. Forumet var tidigare en del av Flashback.se, men efter ett domstolsbeslut den 15 december 2002 tvingades verksamheten att upphöra i Sverige.

Läs hela artikeln
  • 1
  • 2
2012-12-15, 10:30
Medlem
crillecrilles avatar
Grattis får man väl lov att säga!
Citera
2012-12-15, 10:32
Medlem
TheGamers avatar
Vad vill du diskutera?

Men grattis grattis!
Citera
2012-12-15, 10:35
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Vad vill du diskutera?
Skojar du?
Citera
2012-12-15, 10:42
Medlem
MaryBells avatar
I didn't know, why did they try to shut it down in the first place?
Citera
2012-12-15, 10:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
I didn't know, why did they try to shut it down in the first place?
Det står i artikeln.... http://www.flashback.se/fna/newsflash/25
Citera
2012-12-15, 10:48
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Skojar du?

Nej? Du länka till en artikel och sedan sa grattis - så vitt jag vet papperskorgas såna trådar ganska fort eftersom TS varken citera några delar ur texten eller hade något diskussionsunderhåll.
Citera
2012-12-15, 10:48
Medlem
prmanentwacks avatar
Ganska sjukt att det inte togs upp av media när flashback stängdes ner. Knappast förvånande men likväl sjukt.

Grattis Flashback.org!
Citera
2012-12-15, 10:49
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Nej? Du länka till en artikel och sedan sa grattis - så vitt jag vet papperskorgas såna trådar ganska fort eftersom TS varken citera några delar ur texten eller hade något diskussionsunderhåll.
Haha, jag kommenterade en artikel på flashback.se... Vakna!!! http://www.flashback.se/artikel/2812...m-fyller-10-ar
Citera
2012-12-15, 10:54
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Haha, jag kommenterade en artikel på flashback.se... Vakna!!! http://www.flashback.se/artikel/2812...m-fyller-10-ar

Fast Flashback är inte som Facebook där du gör en tråd/ kommentar för att säga grattis.

Vill du diskutera varför Flashback togs ner eller att lagar censurerar våra liv?

EDIT: Såg nu, du klicka på "Kommentera" och således blev den som skapa tråden där det diskuteras. Var helt ny till detta system
Citera
2012-12-15, 10:54
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Det står i artikeln.... http://www.flashback.se/fna/newsflash/25

Thanks, that was interesting. One could wonder if the decision was politically motivated somehow.

Did the ruling against FB cause any debate or media attention back in the day? Seems like more than a couple of democratitc principles went out the window.
Citera
2012-12-15, 10:56
Medlem
eXtremos avatar
Det är alltid roligt att läsa om FB:s historia! Det finns mer information om FB som helhet i forumet "Flashback" som inte endast rör forumet, om ni är intresserade av fortsatt läsning.

Citat:
Fast Flashback är inte som Facebook där du gör en tråd/ kommentar för att säga grattis.

Vill du diskutera varför Flashback togs ner eller att lagar censurerar våra liv?
Nu går vi jävligt OT. Men jag måste faktiskt konstatera att du är synnerligen inkompetent, då du inte inser att om man kommenterar en artikel så skapas det automatiskt en tråd. Hur skulle annars TS har fått in en ingress innan sin första post i tråden? Gör om, gör rätt.
Citera
2012-12-15, 11:00
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Nu går vi jävligt OT. Men jag måste faktiskt konstatera att du är synnerligen inkompetent, då du inte inser att om man kommenterar en artikel så skapas det automatiskt en tråd. Hur skulle annars TS har fått in en ingress innan sin första post i tråden? Gör om, gör rätt.

Och hur hade du tänkt dig att jag eller andra ska veta det? Finns det någon tråd eller artikel som säger att om man klickar på kommentera så hamnar man här?

Jag har sett den där lilla rutan en gång förr och då var det BFC som hade gjort den, då hade jag för mig att det var mods som kunde göra så.
Citera
  • 1
  • 2