Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-15, 09:50
  #1
Medlem
Hej!
Frågan lyder som framgår av rubriken. jag förmodar att man gör det via proxy. dock vet jag inte hur man gör sådant. (varför blockerar dom vissa videor i vissa länder f.ö. sjukt irriterande är det!)

är tacksam för tips, info etc. hur man gör detta.

2012-12-15, 10:17
  #2
Medlem
Googla på "free proxy"och gå in på nån av sidorna du får upp. Där finns oftast ett adressfält där du helt enkelt skriver in "www.youtube.com" och när du omdirigeras är det bara att söka videos som vanligt. Svårare än så är det inte
2012-12-15, 10:25
  #3
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bla40
Googla på "free proxy"och gå in på nån av sidorna du får upp. Där finns oftast ett adressfält där du helt enkelt skriver in "www.youtube.com" och när du omdirigeras är det bara att söka videos som vanligt. Svårare än så är det inte

And this also works for any other site, like Michael Moores homepage etc?
2012-12-15, 10:43
  #4
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
And this also works for any other site, like Michael Moores homepage etc?

Cases in which a proxy isn't working well enough, you may use a VPN. Google it.
2012-12-15, 10:59
  #5
Medlem
MaryBells avatar
Will do, thanks.
2012-12-15, 12:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Cases in which a proxy isn't working well enough, you may use a VPN. Google it.

Som om proxy och VPN inte är samma sak? Ordet "proxy" kan översättas som "ställföreträdare"... inom området nätverksteknik så innebär det helt enkelt att man låter en annan dator företräda sin egen dator... så för mig finns det ingen skilland mellan proxy och VPN då du gör samma sak i båda fallen...
2012-12-15, 12:58
  #7
Medlem
Brunsass avatar
Youtubereplay.net
2012-12-15, 13:16
  #8
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Som om proxy och VPN inte är samma sak? Ordet "proxy" kan översättas som "ställföreträdare"... inom området nätverksteknik så innebär det helt enkelt att man låter en annan dator företräda sin egen dator... så för mig finns det ingen skilland mellan proxy och VPN då du gör samma sak i båda fallen...

Många sidor har blockerat de vanligaste proxys som finns tillgängliga.
VPN blockeras sällan på samma sätt. Ta Hulu.com till exempel.
2013-01-12, 09:32
  #9
Medlem
Ok tack för hjälpen!
2018-07-10, 17:24
  #10
Medlem
Jag lägger upp videoklipp ganska ofta, men dom blir ofta blockerade i Sverige, vad kan jag göra för att förhindra det?
2018-07-10, 23:07
  #11
Moderator
Protons avatar
Resterande diskussioner tas i tråden (FB) *** Den enda tråden om kortare YouTube-frågor ***.

Tråd låst/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback