Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-13, 01:19
  #145
Medlem
dacks avatar
Forskningen och förädling av medicinsk maja har ju kommit så långt i många andra länder så att i framtiden så kommer det kunna gå att få utskrivet på recept även här i lilla Sverige.
Citera
2016-02-13, 10:18
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Du missförstår mig. Jag menar att SD som "nykomling" kan avvika i invandringsfrågan just därför att de skiter i vad andra tycker om dem där. SD kommer självklart inte vilja att svensk narkotikapolitik förändras (just eftersom denna är konservativ i grunden) och SD har inget intresse av att verka liberala.

Nu när vi har SD så vågar andra politiker att avvika i frågan just därför att SD "öppnade dörren" om man säger så. Det som behövs för att svensk narkotikapolitik skall förändras är alltså att något parti vågar ha en annan åsikt och därmed ger alternativa förklaringar utrymme i debatten.

Jag tror att frågan är för smal för att ett enfrågeparti skall skapas kring den som har någon chans. Det som jag istället tror kan hända är att något av de mer socialt liberala partierna kanske ändrar åsikt (C, MP, V). Det kan börja leda till att någonting faktiskt händer.

Just nu lever gammal okunskap kvar efter skolans propagandakampanjer.
Då förstår jag bättre. Vi får hoppas att något av partierna du nämnde vaknar så att något händer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback