2012-12-12, 23:30
Medlem
Aristaeuss avatar
"Makt korrumperar, och absolut makt korrumperar absolut."
Lord Acton

Vilken nu levande person skulle enligt er klarat av att axla ansvaret för mänsklighetens framtid på bästa sätt?

Personen är i sin roll inte knuten till något land utan regerar över samtliga likvärdigt och efter behag. Ledaren kan inte störtas eller på något sätt påverkas av yttre omständigheter eller personer runt omkring sig. Ledaren ni väljer styr världen ifrån de förutsättningar som personen ifråga idag besitter.

Vem väljer ni och varför?

Ts börjar som sig bör:

Jeff Skoll. En berest, intelligent, högpresterande, humoristisk, analyserande och bevisat godhjärtad man som under lång tid kämpat mot sociala orättvisor, miljöförstörelse, krig och inskränkthet. Han verkar även vara häpnadsväckande kulturellt neutral och samtidigt vetenskapligt nyfiken. My kind of guy!

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Skoll

http://www.huffingtonpost.com/ariann...b_1544322.html

Bubblare: Joe Rogan. What´s not to love...
Senast redigerad av Aristaeus 2012-12-12 kl. 23:46.
Citera
2012-12-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
"Makt korrumperar, och absolut makt korrumperar absolut."
Lord Acton

Vilken nu levande person skulle enligt er klarat av att axla ansvaret för mänsklighetens framtid på bästa sätt?

Personen är i sin roll inte knuten till något land utan regerar över samtliga likvärdigt och efter behag. Ledaren kan inte störtas eller på något sätt påverkas av yttre omständigheter eller personer runt omkring sig. Ledaren ni väljer styr världen ifrån de förutsättningar som personen ifråga idag besitter.

Vem väljer ni och varför?

Ts börjar som sig bör:

Jeff Skoll. En berest, intelligent, högpresterande, humoristisk, analyserande och bevisat godhjärtad man som under lång tid kämpat mot sociala orättvisor, miljöförstörelse, krig och inskränkthet. Han verkar även vara häpnadsväckande kulturellt neutral och samtidigt vetenskapligt nyfiken. My kind of guy!

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Skoll

http://www.huffingtonpost.com/ariann...b_1544322.html

Bubblare: Joe Rogan. What´s not to love...

Will Ferrell, eller Ricky Gervais!
Citera
2012-12-13, 01:15
Medlem
som-alis avatar
Anders B Breivik.

Varför? - Jo för han är den förnuftigaste människa jag någonsin skådat. Definitivt en mycket bra förebild för båda barn och ungdomar. Med honom hade världen blivit en mycket bättre plats.
Citera
2012-12-13, 01:18
Medlem
grizzlyapas avatar
Mig själv givetvis
Citera
2012-12-13, 17:34
Medlem
Ledare bringas till existens alltid, bara och nödvändigtvis av anhängare. Strategier som visar upp en ledares slagkraft ger utslag i form av tillit/ansvar och gemensamma mål. Således är det tämligen uppenbart att en sådan ledare aldrig kommer existera - p.g.a. alla motsättningar människor/folkgrupper/grupper emellan.
Citera
2012-12-14, 01:38
Medlem
Arepos avatar
Leif GW Persson. Verkar vara en ganska skön snubbe.
Citera
2012-12-14, 02:34
Medlem
Hans Rosling
Citera
2012-12-14, 13:34
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebax
Ledare bringas till existens alltid, bara och nödvändigtvis av anhängare. Strategier som visar upp en ledares slagkraft ger utslag i form av tillit/ansvar och gemensamma mål. Således är det tämligen uppenbart att en sådan ledare aldrig kommer existera - p.g.a. alla motsättningar människor/folkgrupper/grupper emellan.

Nu var ju detta tänkt att bara vara ett tankeexperiment och till råga på det, placerat i kategorin filosofi. Jag ser heller inte hur det vore en egentlig omöjlighet att jorden någon gång i en avlägsen framtid skulle kunna få en allsmäktig härskare. Det kanske t.o.m. blir oundvikligt.
Citera
2012-12-14, 13:41
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Leif GW Persson. Verkar vara en ganska skön snubbe.

GW fanns med i mina funderingar också. Omöjligt att inte älska den mannen. Det som gör att även han vore en god kandidat, är att han t.o.m. diskuterar sin egen person utifrån någon underlig form av analyserande tredjepersonsperspektiv.

Däremot så drog jag öronen åt mig i senaste "Veckans Brott", då han ville ta hus och hem ifrån medborgare som urinerar offentligt
Citera
2012-12-14, 13:43
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Hans Rosling

En utmärkt kandidat!
Citera
2012-12-14, 15:32
Medlem
Viewts avatar
Utan att på något vis försöka vara löjlig eller självgod så hade jag utan tvekan valt mig själv. Jag tror jag hade gjort ett lysande jobb, och det hade helt klart gynnat mig.
Citera
2012-12-14, 19:23
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
GW fanns med i mina funderingar också. Omöjligt att inte älska den mannen. Det som gör att även han vore en god kandidat, är att han t.o.m. diskuterar sin egen person utifrån någon underlig form av analyserande tredjepersonsperspektiv.

Däremot så drog jag öronen åt mig i senaste "Veckans Brott", då han ville ta hus och hem ifrån medborgare som urinerar offentligt
Ja, jag tror att han på något märkligt sätt skulle kunna vara ganska opartisk även när det gäller honom själv.

Det där om urinerandet har jag missat, får nog ta och kolla upp det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in