• 1
  • 2
2012-12-14, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necho
Panikångest brukar man ju vara medveten om att man har och skulle i sådana fall förstå vad det är, det är ju vardagsmat att veta sådant idag.
Ja, kan det vara så att du har väldigt mycket du tänker på och sedan bara tjoff så är det två timmar senare? Att du inte märker när du går in i dig själv så att säga? Det finns ju något som heter derealisation som kan stämma in. Har bekanta som har snackat om det. Googla lite snabbt och det är tydligen ganska vanligt att man får det under en period i livet. Jag tror inte att "kommer få psykbryt", nu vet jag iofs inte om du har haft psykiska problem tidigare eller så men att vara medveten om hur och vad man tänker och känner ser jag som positivt. Du vet om att du känner dig skum och reagerar på ett vettigt sätt.

Ja, så är det. Tiden bara försvinner och det är väldigt läskigt. Har inte haft några psykiska problem tidigare. Ska googla och kolla! Det känns faktiskt som jag ska få ett psykbryt. Känner mig helt störd.
Citera
2012-12-14, 01:28
Bannlyst
Sluta tänk på livet och lev livet tills du dör, att dö behöver du inte vara rädd för du har ju varit död idiotjävel. Det som var innan du var en spermie.
Citera
2012-12-14, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efdemin
Kan inte sova nu. Tänker och tänker. Har sjuk ångest på livet. Är nog rädd för att leva, fyfan vad rädd jag är. Tänk alla människor jag kommer att förlora, sjukdomar o annat som kommer att drabba mig. Jag vill inte vara med om detta. Fan va jobbigt det är, börjar gråta också. Kommer ligga vaken hela natten nu.
men detta är en tanke du bör freda dig med.
människor KOMMER att dö i din omgivning. därmed inte sagt att de e borta för alltid. det kanske finns en annan dimension som du inte vet om?
sjukdomar kommer att hända.
detta är en sak som hör till livet.
du kan inte genomgå ett liv, utan trauman eller helt okomplicerat. hade du gjort det, hade du vart själsligt död.
kanske detta är en mognadsprocess? vad vet jag?
försök nu att sov. tänk inte så mycket! blir inte bättre av det!
Citera
2012-12-14, 01:47
Medlem
Citat:
Hej!

Vet egentligen inte hur jag ska börja eller vad jag ska skriva. Jag har på senaste tiden (hur länge vet jag faktiskt inte) börjat känna mig mycket skum. Funderar väldigt mycket på vad livet egentligen är, dagligen. Jag får konstiga känslor i samband med detta. Känslorna går inte att förklara men det känns konstigt. Jag är väldigt rädd för att dö, vilket jag inte ens lagt en tanke på innan. Inte såhär.

Är detta något att oroa sig för? Känner mig som ett psyk ibland.
Det är något du verkar oroa dig för, och det är förståeligt. Känner ungefär som du ts, allt är overkligt och skumt... fast jag har ju bara sånt skit. inget annat att ägna tankarna åt som i ditt fall borde vara vänner, alkohol och dylikt...
Sök hjälp på något sätt om du känner att du själv inte klarar av att hantera skiten.
Citera
2012-12-14, 18:22
Medlem
Nechos avatar
Citat:
Kan inte sova nu. Tänker och tänker. Har sjuk ångest på livet. Är nog rädd för att leva, fyfan vad rädd jag är. Tänk alla människor jag kommer att förlora, sjukdomar o annat som kommer att drabba mig. Jag vill inte vara med om detta. Fan va jobbigt det är, börjar gråta också. Kommer ligga vaken hela natten nu.

Har du någon du kan snacka med om det här? Eller kan du söka dig till psykvården? En del som är religiösa kan ju få snacka med någon i kyrkan. Så du kan få snacka med någon som kan hjälpa dig. Jag tror att det är rätt normalt de här rädslorna men det är förlamande... jag tror även att de flesta kan förlika sig med dessa tankar allt eftersom tiden går. Personligen föröker jag tänka bort det, fokusera på annat och tänka att jag är ung.

Men, det är viktigt att du kan, på något vis, ventilera dina känslor! Det är tungt, skittugnt att tänka på sådant, jag vet det.
Citera
2012-12-14, 18:28
Medlem
brushuvuds avatar
Du lever för stressigt liv tror jag, tagga ner lite.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in