Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-12, 17:22
  #13
Medlem
MrAtomics avatar
Tror inte alls på diktatur och egentligen inte på den typ av representanter för demokrati vi har nu.

Men något som jag inte sparat in på är grundforskning inom främst sjukdomar, jag hade utöver det startat statliga läkemedelsföretag med inriktningar mot underprioriterade sjukdomar och tex nya antibiotika, ngt som det satsat nästan ingenting på inom den privata sektorn. Sjukvården hade fått ökade resurser inom alla områden och patienterna status bör höjas inom sjukvården och tas på betydligt större allvar.

Jag hade höjt skatten på arbete för det är helt enkelt löjligt att sukta efter en tusenlapp mer i skatt för behovet av resurser i samhället är betydligt större än att jag skall tjäna några kronor till. Däremot hade jag helt avskaffat försvaret som inte fyller någon funktion och även om det bara är runt 2% av statsbudgeten är det för mkt (det är väl i och för sig en omöjlig åtgärd om man vill vara diktator på heltid). Jag hade också infört skattemässiga lättnader för småföretag, det finns många studier gjorda på att småföretag är viktigare än storföretag och leder till en mer tålig och stabil ekonomi.
__________________
Senast redigerad av MrAtomic 2012-12-12 kl. 17:51.
Citera
2012-12-13, 02:15
  #14
Medlem
QkNNs avatar
Jag skulle först låta x antal personer bygga ett najs hus åt mig och ta hem en fet hummer som jag kunde glida omkring i och kolla läget.

Sedan skulle alla politiker sättas i arbete, på nått skitjobb, typ städare.

Bilskatten skulle jag höjja nå jävulskt, så nästan ingen hade råd att ha bil. Förrutom bygg arbetare.

Bussar, tåg, flyttfirmor och utkörning från butiker skulle bli bättre.

Forskning för elbilar eller liknande skulle det satsas mer på.

Systembolaget skulle avskaffas och alla skulle få sälja sprit utan överdriven skatt.

Sen skulle jag mest softa, glida runt i min Hummer, träna på mitt egna gym och ringa viktiga samtal ibland.
__________________
Senast redigerad av QkNN 2012-12-13 kl. 02:32.
Citera
2012-12-13, 07:16
  #15
Medlem
Vore jag diktator skulle jag försöka ge mitt folk välstånd.
Citera
2012-12-13, 21:07
  #16
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Vore jag diktator skulle jag försöka ge mitt folk välstånd.
Du låter god.

Jag skulle satsa på sjukvård och barnomsorg och skolväsende. Sedan skulle jag utvecklat en integrationspolitik, grovt sänkt politikernas löner och tagit landet ur EU. Slutligen skulle jag göra skäl för min titel och utplånat Aftonbladet m. gelikar. Därefter avgång.
Citera
2012-12-13, 21:42
  #17
Medlem
kvertys avatar
Det första jag skulle göra är att skapa en lag som förbjuder all form av diktatur. Sedan skulle jag avskaffa alla lagar och införa anarki och styra med en järnhand i mitt rike.
Citera
2015-06-21, 10:58
  #18
Medlem
GusFrings avatar
- Installerat vakter i varje park i städerna för att skapa trygghet.
- Repatrierat de flesta första och andra generationens utomeuropeiska invandrare, därav återskapat ett svenskt och tryggt Sverige.
- Avskaffat kulturmarxism.
- Stärkt försvar.
- Stärkt polis- och rättsväsende, men samtidigt tagit bort eller reformerat en del lagar. T. ex hade prostitution blivit lagligt.
- Kraftiga ekonomiska liberaliseringar, genomförda i etapper.
- Tagit Sverige ut ur EU.
- Ändrat kriminalpolitiken med hårdare straff för brott mot person.
- Slaktat div. myndigheter och byråkrati. Bort med arbetsförmedlingen.
- Upprättat stora harems med älskarinnor åt mig själv och även haft flera fruar, samtidigt som monogami varit norm för den stora massan. Män som gjort särskilda insatser (t ex: byggt upp ett framgångsrikt företag med nån viss omsättning) hade belönats med att få ta flera fruar, något de gjort sig förtjänt av via naturligt urval.
- Insatser för att utplåna den bedrövliga jantelagen vi har i Norden.
- Decentralisering av många beslut och mer lokalstyre.
- Anlitat kompetenta forskare, ekonomer, rådgivare e.t.c. som hade bidragit till att utforma politiken.
- Hårdsatsat på idrottande och friskhetsideal från låg ålder för att stärka Sverige som idrottsland och höja folkhälsan.
- Moderniserat Sverige med bland annat nya höghastighetståg (400-500 km/h) och fler större städer, men utan att bryta traditionens band.

Jag hade varit mer av en auktoritär än totalitär ledare; dock hade det varit frestande i en inledande fas att utnyttja media och skolsystemet för propaganda och s.a.s vrida saker till rätta, för att sen mjuka upp detta med tiden. . Egentligen vill jag inte ha diktatur, men om jag själv fick erbjudandet att bli diktator hade jag inte kunnat tacka nej.
Citera
2015-06-21, 15:39
  #19
Medlem
Jag skulle avskaffa mig själv och införa demokrati eller bli en god diktator med halvdemokrati.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Diktator
Citera
2015-07-07, 19:27
  #20
Medlem
maceruss avatar
Använda alla resurser tillgängliga för att bygga en enormt kolossal anka.

Vore ännu bättre om jag vore diktator över alla världens länder; då skulle jag nog utnyttja alla jävla resurser som människan behöver -- för att bygga en astronomiskt, svindlande stor anka. Vore inte det roligt? Tänk om hela mänskligheten dog ut också. För att bygga en anka.

Något sånt här m.a.o.

"Life is too important to be taken seriously."
― Oscar Wilde
__________________
Senast redigerad av macerus 2015-07-07 kl. 19:36.
Citera
2015-07-07, 19:30
  #21
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Avliva vissa faktiskt. Skulle vara precis vad de behöver.Okej att jag inte skulle klara av att verkligen döda någon men passa gärna på och missförstå mig och jämför me Hitler eller nåt.
__________________
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-07-07 kl. 19:37.
Citera
2015-07-07, 19:37
  #22
Medlem
maceruss avatar
fp
Citera
2015-07-07, 19:43
  #23
Medlem
Redoxreaktions avatar
Eftersom jag är anarkist skulle jag grundligt lära alla att bara de själva har rätt att bestämma över sig, varpå jag skulle avgå.
Citera
2015-07-07, 20:59
  #24
Medlem
Perfectscores avatar
Skulle försöka erövra hela världen or die trying.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback