Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-11, 02:02
  #1
Medlem
Halloj, nu är det så att min GPU ligger över 90% användning hela tiden i BF3, spelar ingen roll om jag har low eller ultra!
Har googlat en jävla massa utan att hitta någon fix/anledning förutom att många fick samma problem i någon patch.
Så nu vänder jag mig till er, kära folket på flashback.

Jag har en i5 3570, 12gig 1600mhz ram, Asus HD radeon 7970-DC2-3GD5.
Alla drivruntiner är up to date osv, får även något konstigt lagg helt random, känns inte som att det flyter som det ska.

Edit: Har W7 64bit.
__________________
Senast redigerad av -enkish 2012-12-11 kl. 02:11.
Citera
2012-12-11, 03:06
  #2
Medlem
Nu är jag inte se hemma på att felsöka Windows. Men ett lätt sätt att se om de rör sig om mjukvaru eller konfigurations problem är väll att öppna ett nytt användare konto och se hur spelet beter sig. Alternativt starta upp datorn i nån form av safe boot mode aka felsäkert läge.

Du lär väll få bättre svar av någon annan.
Citera
2012-12-11, 08:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Nu är jag inte se hemma på att felsöka Windows. Men ett lätt sätt att se om de rör sig om mjukvaru eller konfigurations problem är väll att öppna ett nytt användare konto och se hur spelet beter sig. Alternativt starta upp datorn i nån form av safe boot mode aka felsäkert läge.

Du lär väll få bättre svar av någon annan.


Hm, vad skulle jag göra i felsäkert läge menar du?
Citera
2012-12-11, 08:44
  #4
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -enkish
Halloj, nu är det så att min GPU ligger över 90% användning hela tiden i BF3, spelar ingen roll om jag har low eller ultra!
Har googlat en jävla massa utan att hitta någon fix/anledning förutom att många fick samma problem i någon patch.
Så nu vänder jag mig till er, kära folket på flashback.

Jag har en i5 3570, 12gig 1600mhz ram, Asus HD radeon 7970-DC2-3GD5.
Alla drivruntiner är up to date osv, får även något konstigt lagg helt random, känns inte som att det flyter som det ska.

Edit: Har W7 64bit.

Har det alltid varit såhär eller bara på senare tid?

Är det bara Battlefield 3, som krånglar?

Har du testat att installera om spelet - om inte, gör det.

Vad har du för moderkort och är bios uppdaterat till fullt?
Gå in i bios och kolla så du inte har överklockat något (du gör detta genom att trycka på default "delete" när du startar datorn (alltså innan du startat windows))

Skriv tillbaka om det funkar/inte funkar. Lycka till.
Citera
2012-12-11, 14:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raverlily
Har det alltid varit såhär eller bara på senare tid?

Är det bara Battlefield 3, som krånglar?

Har du testat att installera om spelet - om inte, gör det.

Vad har du för moderkort och är bios uppdaterat till fullt?
Gå in i bios och kolla så du inte har överklockat något (du gör detta genom att trycka på default "delete" när du startar datorn (alltså innan du startat windows))

Skriv tillbaka om det funkar/inte funkar. Lycka till.

Första gången jag har haft BF3 instalerat på denna burk, så det är ett nytt problem!
Har självklart testat att både reparera och ominstallerat.
Har inte överklockat något, och kommer inte ihåg hur man kollar.. men det är något Gigabyte..
Det konstiga är att det det flyter på hur fint som helst hur mycket skit det än händer runt om kring, men ibland när man bara springer utan att något händer så känns det som att det flyter sjukt dåligt.
Och ja, som sagt, alltid 90-94% GPU usage.. Har kört andra krävande spel och det har inte varit något problem alls.
Samt att datorn är ganska så ny, så det känns inte som att det är hårdvara.
Kortet blir förövrigt inte varmt alls, om jag missade att nämna det.
Citera
2013-07-13, 20:22
  #6
Medlem
pundarfans avatar
har du kollat om cpun går i 100% då ? då har du ju flaskhalsen där även om jag inte tror det! har ett 7970 jag med och min i5 2500k @ 4,6ghz är väö uppe i 70-80% .. testa klocka upp processorn en bit )
Citera
2013-07-20, 05:52
  #7
Medlem
Xcango013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarfan
har du kollat om cpun går i 100% då ? då har du ju flaskhalsen där även om jag inte tror det! har ett 7970 jag med och min i5 2500k @ 4,6ghz är väö uppe i 70-80% .. testa klocka upp processorn en bit )


Fiiisatan.... min i5 ligger på max 60% helt oklockad skulle jag vilja säga
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback