Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-12-11, 00:47
Medlem
Tjena Flashback!
Första tråden. flytta/radera om något är snett^^

Det är så att jag bor hemma hos mina päron fortfarande, men dom är inte hemma så ofta längre på dagarna.
så måste laga något av egen mat ^^
Nudlar e tråkigt som faen. köttbullar o makaroner e uttjatat.
Har ni några egna knep som gör det till en god lunch elr liknande? =)
Själv brukar jag ta havre i ett glas, sen mjölk och oboypulver, sedan äta med sked. Godaste
Eftersom jag är ganska lat av mig så ska de gå snabbt.
Gör jag inte mat så går jag fram o tillbaka från kylen till datorn, brukar då bli frukt, mackor, kakor you name it!

Så letar efter några enkla tips för att få i sig något som inte är för jobbigt eller så. Kan äta i princip allt.

MVH Petter
2012-12-11, 00:48
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter9401
Tjena Flashback!
Första tråden. flytta/radera om något är snett^^

Det är så att jag bor hemma hos mina päron fortfarande, men dom är inte hemma så ofta längre på dagarna.
så måste laga något av egen mat ^^
Nudlar e tråkigt som faen. köttbullar o makaroner e uttjatat.
Har ni några egna knep som gör det till en god lunch elr liknande? =)
Själv brukar jag ta havre i ett glas, sen mjölk och oboypulver, sedan äta med sked. Godaste
Eftersom jag är ganska lat av mig så ska de gå snabbt.
Gör jag inte mat så går jag fram o tillbaka från kylen till datorn, brukar då bli frukt, mackor, kakor you name it!

Så letar efter några enkla tips för att få i sig något som inte är för jobbigt eller så. Kan äta i princip allt.

MVH Petter

Blodpudding? Risgrynsgröt?

Eller så dricker du en gainomax, det är mättande.
2012-12-11, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Blodpudding? Risgrynsgröt?

Eller så dricker du en gainomax, det är mättande.

Tack för svaret =) risgrynsgröt e nice =) tänkte inte speciellt mkt på de, ska dra imorrn o köpa mig ett par tuber ^^
Gainomax brukar jag inte testa direkt, hur länge kan man hålla sig på de?
2012-12-11, 00:50
Medlem
Omelett, går att variera med olika saker i, tar inte många minuter att fixa ihop
2012-12-11, 00:53
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter9401
Tack för svaret =) risgrynsgröt e nice =) tänkte inte speciellt mkt på de, ska dra imorrn o köpa mig ett par tuber ^^
Gainomax brukar jag inte testa direkt, hur länge kan man hålla sig på de?

Länge, det är som en middag. Dock vet jag inte hur bra det är att bara dricka gainomax hela tiden utan att träna.
2012-12-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbob
Omelett, går att variera med olika saker i, tar inte många minuter att fixa ihop
Tackar! Omelett är gott brukar oftast ha skinka i men man kanske kan testa på sig ngt nytt eftersom man är ungkarl haha
2012-12-11, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Länge, det är som en middag. Dock vet jag inte hur bra det är att bara dricka gainomax hela tiden utan att träna.

Ja det är sant^^ kommer kanske ha några hemma, men dricker dom inte varje dag tillexempel
Ngn gång i veckan kanske? går ju i skolan men slutar ganska tidigt om dagarna, men gör fysiskt arbete i skolan ^^
2012-12-11, 00:55
Medlem
gottmospahedens avatar
Spelar det verkligen så stor roll att du är en gamer?

Tråden nedan har 2000+ posts. Go nuts.

https://www.flashback.org/t194024
2012-12-11, 00:55
Medlem
Köttfärssås är perfekt för dig

1. Hacka två lökar
2. Mosa lite vitlök
(3. riv lite morot)
4. Stek allt ovanstående i en stekpanna på medeltemp tills att löken börjar bli genomskinlig
5. I med köttfärs, stek tills brynt
6. I med två burkar krossade tomater

-- Total arbetstid 10 minuter --

Låt stå i flera timmar. Här går du och joinar en raid i WoW t.ex. Rör om när ni wipar.

-- 1-2-3-4-5-6 eller 7h senare --

Krydda efter smak med t.ex. spiskummin, svartpeppar, chili eller vad du nu gillar
Koka pasta
Success

Gör du sås på mer än 800-1000g köttfärs så har du mat i en vecka typ.

Total arbetsinsats är ungefär 20-30 minuter och resultatet är köttfärssås som du kan behålla i kylen bara. När du blir sugen på pasta så kokar du lite spaghetti på 10 minuter och slänger ner 2-3 slevar sås i kastrullen och rör om. När såsen är helt blandad kommer du ha utjämnat temperaturen så att både sås och spaghetti är lagom varma att äta.

Perfekt nördkäk.
2012-12-11, 00:58
Medlem
tsuacoloHs avatar
När jag nyss flyttat till min första egna lägenhet så drack jag måltids ersättning som lunch då det var för dyrt att köpa ute och jag tyckte det räckte med att laga mat en gång om dagen, vilket fick bli på kvällen haha, detta tyckte dock inte med kropp som ständigt var igång om.

Annars som någon sa, omelett, köp en jävla massa ägg sen har du skinka i en dag, korv nästa och något annat den tredje dagen, listan går att göra oändlig. Makaroner med köttbullar, falukorv eller vanligt korv etc är ju klassiskt även om du nu tyckte detta var uttjatat. Varma mackor är också för mig en klassiker, likaså korv med bröd.
2012-12-11, 00:58
Medlem
knullklassons avatar
Först och främst; du är en skam för hela mänskligheten.

OnT: Om du mot förmodan orkar pallra dig iväg till affären så kanske ett storpack pyttipanna skulle kunna vara något? Stek ett par ägg till det och släng på lite rödbetor, om du nu orkar och har tid vill säga.
2012-12-11, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysdavey
Köttfärssås är perfekt för dig

1. Hacka två lökar
2. Mosa lite vitlök
(3. riv lite morot)
4. Stek allt ovanstående i en stekpanna på medeltemp tills att löken börjar bli genomskinlig
5. I med köttfärs, stek tills brynt
6. I med två burkar krossade tomater

-- Total arbetstid 10 minuter --

Låt stå i flera timmar. Här går du och joinar en raid i WoW t.ex. Rör om när ni wipar.

-- 1-2-3-4-5-6 eller 7h senare --

Krydda efter smak med t.ex. spiskummin, svartpeppar, chili eller vad du nu gillar
Koka pasta
Success

Gör du sås på mer än 800-1000g köttfärs så har du mat i en vecka typ.

Total arbetsinsats är ungefär 20-30 minuter och resultatet är köttfärssås som du kan behålla i kylen bara. När du blir sugen på pasta så kokar du lite spaghetti på 10 minuter och slänger ner 2-3 slevar sås i kastrullen och rör om. När såsen är helt blandad kommer du ha utjämnat temperaturen så att både sås och spaghetti är lagom varma att äta.

Perfekt nördkäk.
Tack för svaret! ja köttfärssås är igentligen inte mycket begär ska testa på mig de någon dag =)
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in