Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-07-31, 00:40
  #37
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Däremot för många år sen kom en kille på Peace & Love-festivalen och bjöd på torkat/rökt älghjärta. Och jävlar vad gott det var, skulle kunnat äta upp hela biten. Sen är ju frågan varför man äter torkat älghjärta från en random person.

Där slog du huvudet på spiken. Fullträff! Rökt och sedan torkat älghjärta är oslagbart. Kan jag ju tycka, men jag vet att andra tycker att hjärta är osmakligt. Men det är den finaste muskeln och allt annat är fördomsfullt tänkande. Grattis till din goda smak BrainDisorder.
Citera
2013-07-31, 00:59
  #38
Medlem
Findmypasts avatar
Bland jägare är inte hjärtat av älg så populärt, det kan man få gratis. Sedan röker man själv eller lämnar det till någon lokal rökare eller Coop. Sedan torkar man i bärtorken och därefter njuter man av härligheten.
Citera
2013-08-01, 01:12
  #39
Medlem
Hawkbills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floosiki
Vlogg-Jocke är sponsrad av Beef Jerky och säljer smaker som knappt finns på marknaden ännu. En påse kostar runt 25 kr om jag inte minns fel.

https://www.facebook.com/VloggJocke?fref=ts
Helvete! Vad är det man ska behöva göra för att bli sponsrad av Beef Jerky?
Citera
2013-08-01, 01:15
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkbill
Helvete! Vad är det man ska behöva göra för att bli sponsrad av Beef Jerky?

Hah, jag har ingen aning. Har för mig att han blev erbjuden sitt sponsorskap.
Citera
2013-08-05, 11:58
  #41
Medlem
Torkat kött är inte bra att äta i för stora mängder då det är så otroligt mycket salt.
Vi svenskar äter redan nu alldeles för mycket salt så det kan vara bra att ha detta i i vetskapen.
Citera
2013-08-07, 02:43
  #42
Medlem
Mr.Muttleys avatar
Ren kött finns hos http://www.bruksvallarnasrokeri.se/ samt skogsbonden.se om jag minns rätt.
Citera
2013-09-06, 16:10
  #43
Medlem
Voglys avatar
Såg att det var 2 Wild Chips 45G st för 60 kr på Ica.
Citera
2018-09-28, 01:14
  #44
Medlem
www.naturix.se
Citera
2018-09-28, 08:55
  #45
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
www.naturix.se

Beställde precis några förpackningar torkat kött därifrån nu, älskar torkat renkött. Det fanns tidigare på Ica Kvantum men det stals tydligen konstant med sitt kilopris på 799,-, så de tog bort det helt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback