Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-10, 19:58
  #1
Medlem
savoxovass avatar
Hej. Jag kommer besöka Thailand under 2013 och kommer spendera lite tid i Bangkok. Jag vill prova på riktig traditionell thaimassage av duktiga,erfarna och framförallt UTBILDADE utövare och behöver tips på bra och prisvärda ställen (helst nära sukhumvit road alt. längs med skytrainlinjerna).

Var brukar ni gå och hur ser man att ett ställe är seriöst?

(Jag har inget intresse av ställen där man sysslar med andra sidoverksamheter utan det ska vara seriöst till 100%)
Citera
2012-12-11, 02:55
  #2
Medlem
Marlizs avatar
Arena Spa & Massage
Address: 2/F, Plaza, Silom Road,, Silom, Bang Rak, Bangkok 10500, Thailand

Har hört att många stockholmare går dit så det borde passa dig.

För övrigt så ligger där massage ställen i varje hörna. Sitter där snygga unga tjejer utanför så är det fel ställe.
Citera
2012-12-11, 06:06
  #3
Medlem
xertions avatar
Precis i början av Sukhumvit Soi 8 så finns det en massage med ett vattenfall av ett buddha-ansikte som vägg bredvid dörren. Detta är en av mina favoriter, kostar ca 700 THB i timmen vilket är typ 3 gånger dyrare än de flesta andra gatu-massager. Det är dock riktigt bra och utbildade tjejer.

https://maps.google.com/maps?q=Sukhu...308.22,,0,9.71
(Mörka dörren där hon i grön tröja är på väg in)

Sedan finns ju också Health Land. Det är stora spa anläggningar som finns på ett par ställen runt om Bangkok (B la en på Ekamai) där dom har väldigt mycket massörer. Det är väldigt seriöst och stort. Som en spa-anläggning och inte som ett hål i väggen. Det är inte jätte dyrt heller.

Varje gång jag varit på Health Land så har jag varit nöjd, däremot så tjejen som är Thai tycker att det är lite "random" ibland beroende på vem man får (eftersom de har så många). Hon menar att ju fler det är, desto större är risken att det finns ett gap mellan folk som är bra och folk som är sämre.

Övriga tips angående massage i Thailand:
- Gå inte på massage kring Soi Nana eller kring Soi Cowboy
- Gå inte på massage efter 00:00

__________________
Senast redigerad av xertion 2012-12-11 kl. 06:12.
Citera
2012-12-11, 13:56
  #4
Medlem
Finns massageställen i princip överallt, även på alla köpcenter. På enklare köpcenter, som MBK, är det mer vanliga billiga massageställen, på exklusiva köpcenter som Emporium finns det tjusigare och dyrare spa.
Citera
2012-12-11, 19:35
  #5
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xertion
Precis i början av Sukhumvit Soi 8 så finns det en massage med ett vattenfall av ett buddha-ansikte som vägg bredvid dörren. Detta är en av mina favoriter, kostar ca 700 THB i timmen vilket är typ 3 gånger dyrare än de flesta andra gatu-massager. Det är dock riktigt bra och utbildade tjejer.

https://maps.google.com/maps?q=Sukhu...308.22,,0,9.71
(Mörka dörren där hon i grön tröja är på väg in)

Sedan finns ju också Health Land. Det är stora spa anläggningar som finns på ett par ställen runt om Bangkok (B la en på Ekamai) där dom har väldigt mycket massörer. Det är väldigt seriöst och stort. Som en spa-anläggning och inte som ett hål i väggen. Det är inte jätte dyrt heller.

Varje gång jag varit på Health Land så har jag varit nöjd, däremot så tjejen som är Thai tycker att det är lite "random" ibland beroende på vem man får (eftersom de har så många). Hon menar att ju fler det är, desto större är risken att det finns ett gap mellan folk som är bra och folk som är sämre.

Övriga tips angående massage i Thailand:
- Gå inte på massage kring Soi Nana eller kring Soi Cowboy
- Gå inte på massage efter 00:00


Tack för en par bra tips. Jag ska bo nära Ekemai så Healthland ska spanas in. Såg att man kan besöka den där stora massageskolan med, men det är en turistfälla?
Citera
2012-12-12, 04:31
  #6
Medlem
xertions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Tack för en par bra tips. Jag ska bo nära Ekemai så Healthland ska spanas in. Såg att man kan besöka den där stora massageskolan med, men det är en turistfälla?

Jag har inte varit där, jag antar att du menar den nära Koh San Road. Jag vet dock vänner som varit där och alla har varit nöjda, de tycker att det är "autentiskt" och ja... risken är att det gör ont när de bänder och vrider "ordentligt", men det är kanske just det du söker.

Om det är mycket turister? Antagligen, det är nära Koh San Road. Men ifrån vad jag hört ifrån andra så betyder det inte i det här fallet att det skulle vara dåligt.

Föresten! Health Land finns även i Asoke.
Citera
2013-02-20, 20:03
  #7
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xertion
Precis i början av Sukhumvit Soi 8 så finns det en massage med ett vattenfall av ett buddha-ansikte som vägg bredvid dörren. Detta är en av mina favoriter, kostar ca 700 THB i timmen vilket är typ 3 gånger dyrare än de flesta andra gatu-massager. Det är dock riktigt bra och utbildade tjejer.

Bra tips. Jag testade några gånger och blev helnöjd. Trivsam, rofylld lokal och så bjuder de på gott te efteråt. De lite äldre damerna var bäst på att knåda och bända ens leder och muskler. Det finns ett till ställe ca 20 meter längre ner på samma sida av Soi 8 och som också verkade seriöst och med liknande prisnivåer?
Citera
2013-03-06, 10:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Bra tips. Jag testade några gånger och blev helnöjd. Trivsam, rofylld lokal och så bjuder de på gott te efteråt. De lite äldre damerna var bäst på att knåda och bända ens leder och muskler. Det finns ett till ställe ca 20 meter längre ner på samma sida av Soi 8 och som också verkade seriöst och med liknande prisnivåer?

Har också varit där och precis som du säger är det mysig och avslappnad stämning i lokalerna. Professionellt på alla sätt och vis och de där extra kronorna som det kostar att gå dit är en spottstyver när man ser till helheten. Gott te som du också nämner.
Citera
2017-05-14, 08:12
  #9
Medlem
Gullegubbens avatar
Gå till det stora buddhisttemplet Wat Pho vid floden där man utbildar massörer. På bra ställen brukar man ha diplom från Wat Pho på väggen.
Citera
2017-06-04, 06:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Gå till det stora buddhisttemplet Wat Pho vid floden där man utbildar massörer. På bra ställen brukar man ha diplom från Wat Pho på väggen.

Bra bump på en på en tråd som inte uppdaterats på mer än 4 år...
Citera
2017-06-04, 14:55
  #11
Medlem
beaver_ses avatar
Tycker det är bra att han inte förhastade sig när han skrev inlägget efter moget övervägande...
Wat Pho är ett ställe som rekommenderas om man vill ha en garanterad seriös behandling, såvida man inte är en van turist i landet och kan sålla bort de som har en annan inriktning och som kanske har sin lokal i ett glädjekvarter
Sen så kan det vara så att på en del mindre ställen så är det bara ägaren som är riktigt utbildad och som sen lär upp nya töser, i det fallet är de inte lika proffsiga som de på Wat Pho skolan, då de bara har en ytlig kunskap.

Vad man än väljer mår man gött efter och känner sig avslappnad när man dricker ginger the eller tar sig en öl innan man åter stövlar ut i vimlet...
Citera
2017-06-10, 16:16
  #12
Medlem
Bästa området för massage i förhållande till priset är runt Onnut. Där börjar priserna på 100 baht och de flesta där är rikigti bra massager
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2029978

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback