Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2012-12-16, 09:05
  #109
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Det som gör Golonka till en sämre medmänniska är att han tycker att vissa männsikor inte ska få vara Lucia för att de ser fel ut, har fel ras.
Hörru, ditt jävla klossmongo! Du får gärna lägga upp en länk till det inlägg i vilket jag säger att "vissa människor inte ska få vara Lucia" på grund av ras! Jag är rätt så less på dig nu, Krimgycklare! Det är fantamme inte första gången du kommer med påståenden om vad jag postat, som du drar fram ur din magiska hatt av lögner! Put up or shut up!
Citera
2012-12-16, 09:20
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Jag konstaterar att vi är överens om att lucia får se ut som hon vill. Golonka hade motsatt uppfattning.

Var står det att Golonka har motsatt uppfattning? Du tillskriver andra egenskaper och uppfattningar, vad jag tror, baserat på dina egna fördomar eller, ännu värre, vanföreställningar.
Citera
2012-12-16, 09:48
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Hörru, ditt jävla klossmongo! Du får gärna lägga upp en länk till det inlägg i vilket jag säger att "vissa människor inte ska få vara Lucia" på grund av ras! Jag är rätt så less på dig nu, Krimgycklare! Det är fantamme inte första gången du kommer med påståenden om vad jag postat, som du drar fram ur din magiska hatt av lögner! Put up or shut up!


Men vad bra då. Då är du tydligen inte bekymrad över hur Lucia och stjärngossar såg ut i Uppsala Domkyrka.
Vad bra att såna petitesser inte längre ingår som en del i din världsbild.
Citera
2012-12-16, 10:57
  #112
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Det som gör Golonka till en sämre medmänniska är att han tycker att vissa männsikor inte ska få vara Lucia för att de ser fel ut, har fel ras.

Jo för i afrika så blir de helnöjda när deras div traditioner helt plötsligt ska visas av vita män och kvinnor eller varför inte kineser som köper upp deras land och inte anställer annat än *trumvirvel* kineser.
Citera
2012-12-16, 11:23
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Jo för i afrika så blir de helnöjda när deras div traditioner helt plötsligt ska visas av vita män och kvinnor eller varför inte kineser som köper upp deras land och inte anställer annat än *trumvirvel* kineser.


Nu när golonka tydligen hade gett upp det där unkna rastänkandet så kommer du och gör samma sak. Det kvittar väl vilken ras folk har. Den väsentliga frågan är väl om de suger ut rikedomar i ett land för egen vinning. sen kvittar det väl om det är Lundin Oil eller ett kinesiskt oljeföretag. Det viktiga är väl att det är så Fair Trade som möjligt.

Och för att ändå försöka hålla oss till tråden. Det är inget snyftreportage om TV visar en Lucia från domkyrkan även om hon möjligen är invandrare. Det är bara så det är. Folk är olika. Lucior kommer att se olika ut.
Citera
2012-12-16, 17:09
  #114
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Nu när golonka tydligen hade gett upp det där unkna rastänkandet så kommer du och gör samma sak. Det kvittar väl vilken ras folk har. Den väsentliga frågan är väl om de suger ut rikedomar i ett land för egen vinning. sen kvittar det väl om det är Lundin Oil eller ett kinesiskt oljeföretag. Det viktiga är väl att det är så Fair Trade som möjligt.

Och för att ändå försöka hålla oss till tråden. Det är inget snyftreportage om TV visar en Lucia från domkyrkan även om hon möjligen är invandrare. Det är bara så det är. Folk är olika. Lucior kommer att se olika ut.

De flesta afrikaner tänker på ras med det är främst vita som släppt det med ras, du vet att det skiljer 1% DNA mellan en afrikan och en vit betänk då att det skiljer 2% mellan en shimpans och en människa så den 1% gör nog mer än du tror.
Citera
2012-12-16, 17:34
  #115
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
De flesta afrikaner tänker på ras med det är främst vita som släppt det med ras, du vet att det skiljer 1% DNA mellan en afrikan och en vit betänk då att det skiljer 2% mellan en shimpans och en människa så den 1% gör nog mer än du tror.

Trams. Av de typ 0,5 % genetiska skillnaderna man kan hitta mellan människor så är bara en liten del av dessa skillnader mellan olika populationer. Typ 10 - 15 %. De resterande 85 - 90 % av de genetiska skillnaderna har inget med ras eller etnicitet att göra. Alltså även om det finns vissa genetiska skillnader som gör att man exempelvis ganska exakt kan se exempelvis var någon kommer ifrån så är det fortfarande mycket större genetiska variationer inom en population (exempelvis etniska svenskar) än mellan två population, typ svenskar och svarta afrikaner.

Det finns inte flera olika mänskliga raser, bara mindre genetiska skillnader mellan populationer. Anledningen till att vi har släppt det i västvärlden har väl antagligen med utbildning att göra.
Citera
2012-12-16, 21:47
  #116
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Trams. Av de typ 0,5 % genetiska skillnaderna man kan hitta mellan människor så är bara en liten del av dessa skillnader mellan olika populationer. Typ 10 - 15 %. De resterande 85 - 90 % av de genetiska skillnaderna har inget med ras eller etnicitet att göra. Alltså även om det finns vissa genetiska skillnader som gör att man exempelvis ganska exakt kan se exempelvis var någon kommer ifrån så är det fortfarande mycket större genetiska variationer inom en population (exempelvis etniska svenskar) än mellan två population, typ svenskar och svarta afrikaner.

Det finns inte flera olika mänskliga raser, bara mindre genetiska skillnader mellan populationer. Anledningen till att vi har släppt det i västvärlden har väl antagligen med utbildning att göra.
Fast den genetiska skillnaden mellan en chimpans och en homo sapiens är mycket mycket liten den med, men den skillnad som finns gör en viss skillnad! Tycker du inte?
Citera
2012-12-17, 11:26
  #117
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast den genetiska skillnaden mellan en chimpans och en homo sapiens är mycket mycket liten den med, men den skillnad som finns gör en viss skillnad! Tycker du inte?


Det är ju enligt honom bara genetiska variationer

Jadu då är det ju bara genetiska variationer som skiljer mig och en guldfisk med


Som sagt sen har samtliga grupper som lämnade afrika för länge sedan en viss inblandning (5%) av neandertalar DNA i sig och det har inte kongonegrar eller afrikaner överhuvetaget, så visst fan skiljer det en hel del.

Alla hundar härstammar från vargen men det en pitbull och en knähund är ju samma ras bara genetiska variationer.
Citera
2015-11-23, 17:24
  #118
Medlem
Anusiktets avatar
Kan det här vara fejk för att skapa sympati?
Citat:
Han blev offer för terrororon – utskälld på t-banan

Redan när Mazlum Punar steg på tunnelbanan på Östermalmstorg i Stockholm märkte han att folk stirrade på honom.

”Jag blev iakttagen av samtliga resenärer. En kvinna i synnerhet”, skriver han i ett Facebook-inlägg som har fått stor spridning.

När tåget rullade in på stationen i Gamla stan började en kvinna skrika åt honom att öppna väskan

http://www.dn.se/sthlm/han-blev-offe...ld-pa-t-banan/
Citera
2015-11-23, 17:58
  #119
Medlem
Skulle vara intressant i fall någon med ögon och öron öppna upplevt någon form av utveckling sedan 2012 fram till idag! Och vad det inneburit i samhället för folk i största allmänhet.
Och då menar jag för svensken och den ekonomi som råder.
Höjda hyror, Radio och TV-licensen?
Räcker pengarna till för bilköp eller andra kapitalvaror?
Allt fler kommer till Sverige och vill ha våra skattepengar, och hur skall statsfinansen klara av den bördan?
Skall snyfthistorier släta över de kommande problemen?
Är svensken så dumma att de köper detta?
Köper ni julklappar åt flyktingar som kondomer och andra preventivmedel?
Då i preventivt syfte!
Citera
2019-01-08, 09:26
  #120
Avstängd
Mertillens avatar
Nu i dagarna håller både Metro och Expressen på med ett snyftreportage om foster som dog i magen. Varför samtidigt?

Är det förresten överhuvudtaget nyheter? Det är det ju inte. Förbannade djävla journalister.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback