Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-03-23, 20:24
  #73
Medlem
Demokraturdns avatar
COOP liknar ju CCCP, men jag tror Östblockets butikspersonal ofta var bättre. Vem vet.

Största tillgången för Coop är butikernas lägen och köptrogna pensionärer på andra plats.
Citera
2017-03-23, 20:29
  #74
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
COOP liknar ju CCCP, men jag tror Östblockets butikspersonal ofta var bättre. Vem vet.

Största tillgången för Coop är butikernas lägen och köptrogna pensionärer på andra plats.

Läget kan jag hålla med om för där jag bor, i en närförort till Stockholms innerstad, är COOP den enda matbutiken.
Därav är dock kundgruppen betydligt bredare än "köptrogna pensionärer" och personalen är till största delen mycket trevliga och hjälpsamma, undantaget några få stolpskott.
Citera
2017-03-23, 20:48
  #75
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Våra två närmaste lokala COOP har bara trevlig personal, en del kanske lite svagbegåvade men alla glada och hjälpsamma.
Enda negativa med båda butikerna är den obligatoriska tiggaren utanför.
Citera
2017-03-24, 18:19
  #76
Medlem
Tycker konsum där jag bor är bästa butiken! Men som sagt Så är det väl olika från butik till butik!
Citera
2017-03-24, 18:21
  #77
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Konsum? Lever du på 1980-talet?

Konsum är Coop.
Citera
2017-03-25, 10:12
  #78
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Läget kan jag hålla med om för där jag bor, i en närförort till Stockholms innerstad, är COOP den enda matbutiken.
Därav är dock kundgruppen betydligt bredare än "köptrogna pensionärer" och personalen är till största delen mycket trevliga och hjälpsamma, undantaget några få stolpskott.
Du kanske noterade att ingen utpekat "köptrogna pensionärer" som ens den huvudsakliga kundgruppen.

Låt oss ändå konkludera att utan de bra lägena, av märklig anledning i många fall helt utan konkurrerande matbutiker i närheten, och utan ingrodd köptrohet i stor omfattning, ofta sossar säkert, hade många av de där butikerna troligen inte haft en chans.

Att man sedan kan ha svårt för Ica-dominansen är en annan sak. Tänk om det fanns en riktigt bra utmanare till Ica.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback