Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-09, 18:42
  #1
Medlem
SchizofrenPappas avatar
Nu är jag inte så kunnig inom detta område och vänder mig då till er flashbackare.

Jag har läst att man kan köpa sig en vga-box till dreamcast som ska förbättra bilden
om man nu ska köra på en platt-tv vilket är just det jag är ute efter.

Har även för mig att man kunde köpa till sig en annan box som man kopplar ihop med
vga boxen som omvandlar bilden till 1080p och det är just det jag är ute efter.

Vad jag vill komma till är vad exakt är det jag ska köpa för att få ut den absolut bästa bilden
på dreamcastet på en platt-tv, är en 52 tums tv ifall det hjälper. Blir väldigt tacksam ifall
ni kan länka till hemsidor där man kan köpa dessa boxar osv till ett bra pris.

Tack på förhand!
Citera
2012-12-11, 11:45
  #2
Medlem
Ufojesuss avatar
Varför inte bara låta TVn skala om till 1080P? Den där boxen du pratar om är bara just det, en skalare... precis som du redan har i din TV. Om du kopplar in VGA-boxen & upptäcker att din TV skalar dåligt kanske du kan fundera på saken, men tror du kommer bli mer än nöjd.
Citera
2012-12-11, 15:23
  #3
Medlem
SchizofrenPappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Varför inte bara låta TVn skala om till 1080P? Den där boxen du pratar om är bara just det, en skalare... precis som du redan har i din TV. Om du kopplar in VGA-boxen & upptäcker att din TV skalar dåligt kanske du kan fundera på saken, men tror du kommer bli mer än nöjd.
Som sagt är inte så kunnig inom detta men förstår då att allt som behövs är bara en VGA-BOX, får ta och tacka och ska se ifall jag finner någon
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback