Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-25, 14:16
  #25
Medlem
Jag är medlem här:
https://www.askgfk.se/

Dock är det ganska oregelbundet de skickar ut. Men man kan iallafall få betalt till sitt bankkonto och inte via nåt jävla presentkort eller så. När du kommit upp till 900 poäng kan du föra över 90 SEK till ditt bankkonto.

I snitt gör jag väl det kanske varannan / tredje månad. Så inga stora pengar. Men ett par extra öl är det ju när man går ut och det tar ingen tid att fylla i deras enkäter.
Citera
2017-03-25, 14:32
  #26
Medlem
CaptainNemos avatar
Försökte själv med detta för några år sedan men la av då många sajter fuskade. Ofta fick man en enkät som skulle ge ~ 1000p om man besvarade den men 50 tröstpoäng om man inte blev utvald. Enkäten startade och frågorna haglade tills runt sista frågan då man fick tillbaka efter man svarat att man inte blev utvald. Då hade man suttit runt en halvtimme och svarat på ett 70-tal frågor om olika produkter för att sedan på sista frågan bli snuvad på allt.

Har kanske blivit bättre men känns ändå som tidsinvesteringen inte motsvarar belöningen.
Citera
2017-03-27, 16:47
  #27
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickleanddimes
Vilken enkätsida är bäst enligt er?
Jag vet det är inga stora summor alls man tjänar men några extra kronor medans man lyssnar podcast.

Jag är med i några och den bästa i mitt tycke är panel.se. Dels ger den mer pengar (oftast 1 kr i minuten) och man får oftast slutföra enkäterna (hos andra avslutas många för man tillhör inte rätt målgrupp).

Man ska inte se detta som lön utan bra komplement, har man tid att slå ihjäl tar man panelerna, inte annars. Tog ut ca 2000 kr som julklappar (presentkort hos Toys R Us, HM och Cubus) ifjol och ändå hade jag pengar kvar, sparas till nästa jul
Citera
2017-04-25, 18:41
  #28
Medlem
Lacerdas avatar
Känns som att den där förbannade blocketpanelen som delar ut trisslotter för frågorna man besvarar är en aning oseriös. Varje gång som man uppnått summan för en trisslott, så hamnar den i statusen "väntande utbetalning" ända tills man skickar ett mail till dom och frågar vad som händer.
Citera
2017-06-27, 15:22
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Panel.se (trisslotter)
Panelen
Pricerunnerpanelen
Film-panelen
Åsiktstorget
Nordic panel
Amelia
Resepanelen
etc etc


Gäller även att göra inställningarna på respektive sida så att man får så många enkäter som möjligt


Hur många hundralappar snackar vi om och hur många timmar/per dag?
Citera
2017-06-28, 15:05
  #30
Medlem
Ibland får man 1-10 enkäter om dagen om man signar upp sig på ett 15-tal olika sajter. Men man måste skaffa paypal, så man kan föra över pengarna dit och sedan därifrån till sin bank. Varje undersökning brukar ta 3-20 min. Man brukar kunna ta ut pengar när totalsumman når 50 eller 100kr. Paypal tar väl en 2% av det sedan. Men man måste ställa in själv hur många undersökningar man vill göra per månad. har man tur kanske man får 6 st från samma företag, Och eftersom flertalet undersökningsföretag ägs av samma bolag, så kommer samma enkät att skickas ut under t ex Pricerunnerpanelen som Amelia. Har man redan svarat på den kan man inte svara på den igen även om den kommer från en annan panel. Men det märker man ju.

Det tar inga timmar per dag, men det känns långtråkig när man väl gör dem. Någon månad lyckades jag plocka ut 1000kr, Vilket är riktigt bra. Några hundralappar brukar det alltid bli. För mig är det en trivsam liten inkomst. Brukar vara så ärlig jag kan när jag svarar. Finns de som ljuger så det knakar.
mvh
Citera
2017-09-17, 16:54
  #31
Medlem
Finns de någon som går o få ihop 500 kr på någon månad?
Citera
2017-09-19, 18:35
  #32
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starburn
Finns de någon som går o få ihop 500 kr på någon månad?
Panel.se tycker jag helt klart är den bästa, man kanske inte kan få ihop 500 på en månad, men under 3 månader går det att få ihop om man är aktiv och svarar på alla deras undersökningar. Dock går det inte att få ut i riktiga pengar utan det blir presentkort, men inte dåligt det heller.
Dock tror jag att man måste bli inbjuden för att kunna vara med där.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback